خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روند افزایشی بیکاری در بوشهر

با وجود برخی گزارش های رویایی از وضعیت اشتغال آفرینی در استان، نرخ بیکاری بوشهر روند افزایشی پیدا کرده است.

پایگاه خبری خلیج فارس نوشت: «در گزارش جدید مرکز آمار درباره وضعیت بازار کار طی فصل پاییز، نرخ بیکاری بوشهر نسبت به کشور حدود 2 درصد بیشتر برآورد شده و به 9.3 درصد رسیده است.

این درحالی است که مرکز آمار می گوید برای دومین فصل پیاپی، نرخ بیکاری کشور کاهش یافته، اما معادله در بوشهر برعکس شده است.

اگر گزارش های 5 سال اخیر مرکز آمار در فصل پاییز هم مقایسه کنیم، برای نخستین بار است که در پاییز امسال نرخ بیکاری بوشهر از متوسط کشوری بالاتر رفته است.همین داستان در تابستان امسال هم رخ داد و نرخ بیکاری بوشهر نسبت به کشور یک درصد بیشتر برآورد شد.

روند افزایشی نرخ بیکاری بوشهر در گزارش های فصلی مرکز آمار درحالی می باشد که از استاندار تا مدیرکل کار گزارش های رویایی از وضعیت اشتغالزایی اعلام می کنند. مثلا اخیر اعلام کرده اند «طی 9 ماهه امسال، همه تعهد اشتغال استان اجرایی شده و حتی 8 درصد بالاتر از آن شاغل شده اند.»

اما گزارش اخیر مرکز آمار که از کاهش بیکاری در کشور و افزایش آن در بوشهر سخن گفته، پاتکی به آمارهای رویایی مسئولان است.

نکته دیگر، نسبت اشتغال استان است، یعنی چه نسبتی از جمعیت بالای 15 سال استان مشغول هستند.

داده‌های رسمی مرکز آمار کشور نشان می‌دهد که نسبت اشتغال استان بوشهر در فصل پاییز امسال به 36.7 درصد رسیده است و این یعنی حدود 64 درصد جمعیت در سن کار استان طی پاییز امسال بیکار بوده‌اند.»

روند افزایشی بیکاری در بوشهر
روند افزایشی بیکاری در بوشهر

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. نرخ بیکاری کشور هم این قدر پایین نیومده که اعلام میکنن با یه وام اشتغالزایی ۱۰۰ تومنی که نمیشه اشتغال راه انداخت خیلی‌هاشون میرن باهاش یه وسیله ای می‌خرن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا