خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سالگرد دو جانباخته هواپیمای اوکراینی برگزار نشد

محسن اسدی لاری و زهرا مجد، پدر و مادر محمدحسین و زینب که در ماجرای هواپیمای اوکراینی جان خود را از دست دادند، می‌گویند که مراسم رسمی چهارمین سالگرد آنها به دلیل محدودیت‌هایی برگزار نمی‌شود.

آنها در متنی که در صفحه‌ی شخصی خود منتشر کرده‌اند، این سال‌ها را «چهار سال دوری که هرگز یک لحظه‌اش را نمی‌توانستیم تحمل کنیم، و هنوز هم باور نداریم» توصیف کرده‌اند.

آنها نوشته‌اند: «باتوجه به اقدامات غیرقابل قبول دست‌اندرکاران و اقتدارگرایان و اِعمال تضییقات و محدودیت‌های فراوان بر خانواده‌های داغدار، که از سال گذشته و در جریان سومین سالگرد عزیزانمان شروع شد و امسال به انحاء گوناگون روز به روز بدتر شده است و نیز پس از فاجعه تروریستی کرمان، عرصه بر بدن نیمه جان داغداران تنگ‌تر شده و این اقدام آنها، گامی دیگر در جهت به فراموشی سپردن نام و یاد عزیزان ما و کم رنگ کردن [فاجعه‌ای] است که بر ما رفته. لذا «مراسم چهارمین سالگرد عزیزان دلمان در امامزاده صالح، بصورت رسمی برگزار نخواهد شد» و در موقعیت مناسب دیگری بدون اعلام همگانی، گردهم می آییم».

آنها که به همراه تعدادی دیگر از خانواده‌های جانباختگان همچنان پیگیر حقوقی پرونده‌ی ماجرای هواپیمای اوکراینی هستند، در بخشی از یادداشت خود ابراز اطمینان کرده‌اند که ابعاد ماجرا روشن خواهد شد.

آنها نوشته‌اند: سال گذشته و در جریان هماهنگی و برگزاری سومین سالگرد عزیزانمان: – تدوین برنامه با توجه به شرایط تحدیدی، فرسایش شدید روحی برای ما ایجاد کرد. – تعداد فراوانی نیروهای امنیتی بر صندلی‌های کنار مزار عزیزانمان نشستند درحالیکه جا برای میهمانان و حتی نونهالان مدارس نبود؛ – پلاکارد سازمان خاص را بر فراز بردند و بسته‌هایی توزیع کردند؛ – با سوءاستفاده از مراسم سالگرد عزیزانمان، تنها برنامه‌ای که در تبلیغات رسانه‌ای پخش شد، مراسم عزیزان ما بود.

در پایان نوشته‌ی آنها آمده است: متاسفانه امسال مشکلات و تضییقات بیشتری بویژه در ورود به صحن امامزاده صالح ایجاد شده است. از طرف دیگر درحالیکه برگزاری مراسم سوگواری و سالگرد جانباختگان اعتراضات سال گذشته مردم، عموما با سختگیری‌های بی‌سابقه لغو شد، چگونه می‌توانیم با این [نوع رفتار با] خانواده‌های داغدار، برای برگزاری سالگرد عزیزانمان، اقدام کنیم؟ از همه شما عزیزان همراه، درخواست دعای صبر داریم، به امید آنکه در سال‌های آتی فرصت تکریم عزیزانمان و تعظیم شعائر، به نحو شایسته فراهم آید. والدین همیشه داغدار دکتر محمدحسین و زینب اسدی لاری، ۱۶ دیماه ۱۴۰۲

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

    1. طبق گفته ها، آمریکا سیگنالها رو دست کاری کرده و هواپیمای اوکراینی رو زده! ببینم بازم بعضیا مانور میدن روش یا نه

      2
      7
  1. برای تمامی این عزیزان از خداوند تقاضا صبر و بردباری داریم ، امیدواریم هر چه زودتر که موجب از دست دادن فرزندان غیور این کشور در دادگاه به عقوبت فرجام خود برسند آن شاالله ،….

    54
    6
  2. اتفاقی که نباید می افتاد افتاد و غم و اندوهی فراوان بر دل ایران نهاد
    لطفاً به جای این کارها کمی به فکر شهدای جنگ باشید دوست ندارید اشکال ندارد چقدر خود را در غم شهدای بوینگ مسافری خودمان که توسط شیطان صفت آن آمریکای مورد اثابت موشک قرار گرفت گذاشته آید
    همه ما از هردو اتفاق متأثر و داغداریم
    وای ظاهراً شما فقط به رویاهایی فکر میکنید که ما بی خبرم

    25
    95
    1. نمیدانم چرا امثال شما از همان روز اول، با قربانیان این جنایت قهر بودند؟! تا همین امروز حتی طاقت شنیدن نام آنها را هم ندارید. رفتار و گفتارتان اصلا شبیه کسی نیست که از روی سهل انگاری، عده زیادی مرد و زن و کودک بیگناه را کشته و سوزانده است! رفتارتان شبیه یک گناهکار نادم نیست! بیشتر انگار طلبکار و خشمگین هستید از بازماندگان و حتی خود قربانیان!

      2
      1
  3. خیلی غلو می کنند بعدم از آقای روحانی حتما شاید کنید چون خون عزیزان شما گردن بی تدبیری روحانی است.

    19
    70
    1. جالبه که سقوط هواپیما و هم گردن روحانی میندازینسپاه زده چربطی به روحانی داره اخه؟عقلم خوب چیزیه

      54
      12
    2. مقصر اصلی هواپیمایی کشوری بود که آسمان را باید قرق می کرد برای هواپیمای مسافربری

      14
      4
      1. سازمان هوایی اصلا از عملیات جنگی سپاه خبر نداشت! حتی خلبان هواپیمای دیگری در همان منطقه، پس از دیدن شلیک موشکها، از برج مراقبت میپرسد آیا در منطقه درگیری دارید؟ پاسخ میشنود که خیر چیزی به ما اعلام نکردند! فایلهای صوتی هست و اعتبارشان هم تایید شد.

  4. اولا خدابه شماودیگرخانواده هاصبربده وروح اون عزیزان شاد. دومااین حوادث دراقصانقاط جهان اتفاق میوفته وگاها عمدا هم صورت میگیره،تحقیق کنیداونجاها چه برخوردی دراین مواردصورت گرفته.سوما اینکه فکرکنیدتواون شرایط عمدی درکاربوده الانصاف وعدالت بخوره چهارما اگه قراره شکایت وپیگیریه درداخل و نهادهای خارج بایداز رئیس جمهورآمریکا که باعث وبانی این وضع شدوازروحانی به خاطربی کفایتی وبی عرضه گیش شکایت کنیدنه ازنیروهای خدوم مردم

    9
    63
    1. کجای دنیا هواپیما و میزنن و بعد سه روز به مردم دروغ میگن؟بعدم سپاه چه ربطی به روحانی داره؟

      57
      9
  5. کلا دو دسته آدم داشتیم تو قضیه هواپیما دسته اول از همون اول متاثر شدند دسته دوم بعد از فهمیدن نحوه رخ دادن اتفاق …قبل اون هم اصلا هیچ حس تاثری نداشتند …..این رفتار های خانواده های این افراد هم خیلی عجیبه خیلیییی بیشتر شبیه به گرو کشی سیاسی هست بر ضد جمهوری اسلامی تا واقعا تاثرشون برای عزیزانشون …بیشتر شبیه کاسبی کردن هست تا تاثر واقعی …اگر همین عزیزان در اثر نقص فنی هواپیما از بین رفته بودند همین خانواده ها خیلی زحمت می‌کشیدن مراسم سال اول رو برگزار می‌کردند …یا اگه آمریکا هواپیما رو به قصد نه از روی قصور انسانی (اتفاقی که سال ها پیش روی خلیج فارس رخ داد توسط امریکا تازه عمدی هم بود )رو زده بود آیا بازهم این جوری زانوی مثلا غم هر سال بغل میکردند؟؟واقعا اسکی کردن روی خون عزیزانشون خیلی جالبه

    13
    51
    1. اگر یک نفر بر اثر تصادف غیر عمد کشته شود ضازب اعدام نمیشه ولی اگه با چاقو کشته بشه ضارب اعدام میشه. فرقش رو واقعا نمیفهمی. باعث تاسفه. خانواده زحمت کشیده تا جگرگوشه اش به جایگاهی برسه بعد راحت بزنند و بگویند اتفاق افتاده، بگذریم که اگه تبعه کانادا بینشون نبود هیچوقت نمی‌گفتند که خودشون زدند.

      20
      7
    2. خب صد البته قتل با حادثه خیلی فرق داره! شما هم اگر خدانکرده عزیزت مریض بشه یا تصادف کنه و فوت کنه ناراحت میشی ولی بعدش اگه بفهمی که قراره بوده الان زنده باشه ولی یه عده به قتل رسوندنش اونجاست که داغ و مصیبت رو تا مغز استخوان احساس میکنی و همه جا با خشم و فریاد پیگیری میکنی. خدا برای هیچکس نیاره

  6. روحشان شاد اون عزیزان همگی استعدادهای این مرز وبوم بودن به نوبه خودم به خانواده محترمش تسلیت میگم وامیدوارم دیگه شاهد این صحنه های تأسف بار نباشیم

    42
    2
  7. خداوند روح عزیزان شما رو در آرامش قرار دهد. البته اتفاقاتی که سال گذشته افتاد اعتراضات نبود بلکه وحشی گری بود. توی هیچ اعتراضی آدمکشی نمیکنند.

  8. واقعا با حکمی که برا مثلا متهم دادن، داغ خانواده ها چندین برابر شد
    ۳ سال حبس تعزیری

    3
    2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا