خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خوشبختی با 220 هزار تومان به اضافه یک فورد آلمانی!

شصت سال پیش در چنین روزهایی، می‌شد با 220 هزار تومان خود را خوشبخت دانست. حداقل این تعریفی بود که موسسه اعانه ملی از خوشبختی ارائه می‌کرد.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز موسسه اعانه ملی متولی فروش بلیت‌های بخت‌آزمایی بود و چنین ادعا می‌کرد که عواید حاصل از فروش این بلیت‌ها به مستمندان می‌رسد. هر هفته هم قرعه‌کشی و چند بلیت را برنده جایزه اعلام می‌کرد.

تصویری که مشاهده می‌کنید تبلیغ «دسته چک خوشبختی اعانه ملی» است که درست 60 سال پیش، هفته آخر دی ماه 1342، در مجله خواندنیها به چاپ رسید که یکی از پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین رسانه‌های وقت ایران بود.

تبلیغ اعانه ملی در مجله خواندنیها

در ایده جدید، بجای یک بلیت، یک دسته 10 تایی با شماره سریال به فروش می‌رسید تا شانس برنده شدن 220 هزار تومان وجه نقد، به علاوه یک دستگاه فورد آلمانی را افزایش دهد.

در تبلیغات فروش دسته چک خوشبختی آمده بود که این خرید، شانس خریدار برای برنده‌شدن را 10 برابر می‌کند.

تک بلیت بخت‌آزمایی 5 تومان بود و دسته چک خوشبختی که 10 برگ داشت، 20 تومان فروخته می‌شد. یکی از بلیت‌های دسته چک، قطعا 5 تومان برنده می‌شد و بنابراین قیمت تمام‌شده هر بلیت 1 تومان و 5 زار درمی‌آمد که احتمالا می‌ارزید!  

برنده جایزه اصلی بلیت بخت آزمایی موسسه اعانه ملی علاوه بر 220 هزار تومان وجه نقد، یک دستگاه فورد آلمانی 12M مدل سال 1964 را هم به خانه می‌برد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا