خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دستاورد تازه‌ی برجام را به نام «دولت انقلابی» سند زدند!

برخی رسانه‌های حامی دولت سیزدهم حذف نام ایران از ذیل توصیه‌ی شماره‌ی هفت FATF را به عنوان یکی از دستاوردهای «دولتمردان انقلابی» دانسته‌اند در حالی که آنچه رخ داده نتیجه‌ی قطعنامه‌ی 2231 و مرتبط با برجام است.

یک تحلیلگر و فعال رسانه‌ای در گفت‌وگو با انصاف نیوز درباره‌ی این موضوع گفت: بنا بر مفاد برجام، قطعنامه‌ی 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد صادر شد که بر اساس آن تحریم‌های قبلی شورای امنیت سازمان ملل لغو شده است اما بر اساس قطعنامه تحریم برخی اشخاص حقیقی و حقوقی پس از هشت سال لغو می‌شد.

سیدهادی موسوی در ادامه می‌گوید: البته بر اساس این قطعنامه، تحریم تعداد زیادی در همان روز تصویب قطعنامه 2231 لغو شد. اما تحریم افراد باقی‌مانده هشت سال بعد از تصویب قطعنامه لغو می‌شد که اخیرا انجام شده‌است و تحریم‌های این اشخاص حقیقی و حقوقی لغو شد.

آقای موسوی پیرامون ارتباط میان تصمیم اخیر اف‌ای‌تی‌اف با برجام و قطعنامه‌ی 2231 گفت: بر این اساس ایران نامه‌ای را به FATF ارسال کرد که تحریم‌های این افراد لغو شده در نتیجه دیگر ما عملا هیچ فرد حقیقی یا حقوقی نداریم که ذیل بند هفت باشد، بنابراین از دیگران بخواهید که اقدامات نظارتی ذیل توصیه‌ی هفت را حذف کنند.

این تحلیلگر با بیان اینکه «این کار یک کار حقوقی و فنی بوده است»، گفت: همه‌ی زحمت به سرانجام رسیدن کار این رفع محدودیت با برجام انجام شده است. مسئولان دولت سیزدهم هم مرحله‌ی آخر این کار را انجام داده‌اند و نامه‌ی درخواست رفع محدودیت را به FATF ارسال کرده‌اند و FATF هم طبق روال حقوقی این کار را انجام داده است.

موسوی درباره‌ی برخی ادعاها مبنی بر اینکه ایران از لیست سیاه اف‌ای‌تی‌اف خارج شده است، گفت: شرایط خروج از لیست سیاه، شرایط متفاوتی دارد. البته می‌توان گفت که این اتفاق نشانه‌ای است از اینکه اگر ما بر اساس برنامه‌ی عملیاتی که با اف ای تی اف توافق کردیم عمل کنیم می‌توانیم به نتیجه برسیم اما تفکر حاکم بر دیپلماسی به این شکل است که FATF را نهاد سیاسی و تحت نظر امریکا و اسرائیل می‌دانند. به همین دلیل علاقه‌ای هم به تعامل با اف‌ای‌تی‌اف ندارند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. از دستاوردهای خوب دو لت انقلابی دلار 60 هزار تومانی و خانه متری 100 ملیونی و حقوق 10 ملیونی کارمند و کارگر و بازارهای راکد و سفره های خالی و … است . البته افتتاح دستشویی ورزشگاه رو هم در کارنامه دارند

    17
    3
  2. #..اولا شما غربگرایان برجام را در ده دقیقه و بدون بررسی در مجلس تصویب کردید
    #..برای ضمانت فقط به امضای جان کری اکتفا کردید..
    #…هشت سال ظرفیت های مختلف کشور را معطل برجام کردید
    #..یکطرفه تعهدات برجامی را اجرا کردید و غربیها فقط به ریش شما خندیدند.
    # حسن روحانی در نطقی جاهلانه فرمودند خزانه خالی است و دست کشور را جلوی غربیها رو کرد…
    #..و نیز فرمودند آب خوردن هم به برجام مربوط است…

    این خسارت‌ها باعث خیلی از مشکلات شده…
    این حماقت ها را با آب طلا بنویسید تا همگان بدانند که در برجام چه گذشته ،البته اگر انصاف دارید…که بعید می دانم ،داشته باشید

    3
    12

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا