خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تحلیل یک کانال اصولگرا‌ از تنف: پاسخ آمریکا نتایج معکوس دارد

کانال اصولگرای اخبار سوریه در یادداشتی تحلیلی درباره‌ی حمله‌ی اخیر به تنف با تیتر «بن‌بست امریکا؛ هر پاسخی نتایج معکوس خواهد داشت» نوشت:

نگاهی به اظهارنظرها و دیدگاه‌های مختلف در امریکا در مورد تلفات سنگین نظامیان تروریست‌ این کشور در خاک سوریه نشان از سردرگمی در کاخ سفید و پنتاگون دارد. هر حمله بدون محاسبه و خارج از چارچوب‌های تعریف شده می‌تواند پیامدهای بسیار خطرناکی داشته باشد. باوجود تلاش‌های امریکا برای باقی ماندن شعله جنگ در غزه و حمایت گسترده از رژیم صهیونیستی برای انهدام این منطقه روی سر ساکنانش، اما حالا شعله‌های جنگ در گوشه کنار غرب آسیا چیزی بیش از روشن شدن است و دارد شعله‌ور می‌شود.

حمله آنگلوساکسون‌ها به یمن نتایج بسیار بسیار معکوسی داشت و باعث گسترده‌تر شدن دامنه ضربات ارتش یمن به شناورهای نظامی و تجاری انگلیس و امریکا شد؛ به همین دلیل طرف امریکایی نه تنها اراده، بلکه قدرت و دقت موشک‌ها و پهپادهای ارتش یمن را دید که در فضایی محاصره‌شده و تحریمی تا این اندازه رشد کرده است؛ حالا هر اقدامی در عراق که صدها کیلومتر مرز مشترک با ایران دارد می‌تواند چه تبعات خونینی برای امریکایی‌ها داشته باشد؟

بنابراین موضوع حمله تلافی‌جویانه می‌تواند تسلسلی از حملات و اقدامات متقابل را به همراه داشته باشد که خروجی آن دستکم برای طرف امریکایی غیرقابل تحمل است. در طول 165 حمله صورت گرفته به پایگاه‌های غیرقانونی امریکا در عراق و سوریه بیش از 250 فروند پهپاد انتحاری و صدها تیر موشک شلیک شده که برخی از این موشک‌ها سنگین و در رده موشک‌های بالستیک قرار می‌گرفته‌اند. این سطح از پاسخ و شلیک فقط از یک ارتش بر می‌آید کما اینکه مقاومت بر آن است تا از همه توانش بهره نگیرد.

بنابراین طرف امریکایی به خوبی می‌داند که اگر بخواهد مانند ترور حاج تقوی یا حمله به مقرهای حشدالشعبی در نزدیکی مرز عراق و سوریه پاسخ دهد، پاسخی در سطح حمله به اربیل دریافت خواهد کرد و افراد شناسنامه‌دار و مزدوران درجه یک این کشور به همراه مراکز مخفی و ناشناخته و شناخته شده منهدم خواهند شد. این موضوع بسیار مهمی است. بایدن ناچار به پاسخ بوده و اگر پاسخ ندهد ترامپ و جمهوری‌خواهان پوشکش را بادبان خواهند کرد. اما اگر مانند یمن و دیگر حملات در عراق بی‌گدار به آب بزند، بدون شک این بار بیش از پیش غرق‌ خواهد شد.

دراز کردن انگشت اتهام به سمت کتائب حزب‌الله عراق بیش از آنکه ناشی از آشنایی و اشراف امریکایی‌ها بر طرف دخیل در حمله به این پایگاه غیرقانونی در سوریه باشد، دلیلش بروز مشکلات عدیده در داخل واشنگتن است. امریکایی‌ها به هیچ عنوان نمی‌توانند به افکار عمومی خود و مخالفان ضدجنگ توضیح دهند که در این بخش از خاک سوریه چه غلطی می‌کنند و از طرف دیگر باوجود حضور 20 ساله در عراق چرا باید همچنان گروه‌های مقاومت مانند کتائب حزب‌لله بتوانند ارتش مدعی امریکا را چپ و راست کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا