خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تاثیر تقویت جریان میانه‌رو بر عملکرد اقتصادی از نظر رئیس اسبق اتاق بازرگانی

سرویس اقتصادی، انصاف نیوز: غلام‌حسین شافعی، رئیس اسبق اتاق بازرگانی ایران، تقویت جریان میانه‌رو در مجلس آینده را راه‌گشاهی امور اقتصادی کشور خواند و مسئولان را به باز کردن بیشتر فضای سیاسی دعوت کرد.

شافعی با اشاره به جمله مشهور بنیان‌گذار جمهوری اسلامی درباره جایگاه مجلس گفت: واضح و روشن است که مجلس یکی از مهم‌ترین قوای کشور برای تعیین سرنوشت اقتصادی کشور است و این واقعیتی است که مجلس در راس امور است.

او در پاسخ به این پرسش خبرنگار انصاف نیوز که هنوز برای مجلس چنین جایگاهی را قائل هستید، گفت: یکی از ضعف‌های مجلس این بوده که از حضور متخصصان حوزه‌های گوناگون بهره نبرده است و فقدان حضور متخصصان گوناگون بر کیفیت تصمیمات تاثیرگذار بوده است. متخصصان امور اقتصادی باید در مجلس حضور داشته باشند و از این منظر آن‌چه تاکنون رقم خورده، چندان قابل قبول نبوده است.

این فعال اقتصادی مجلس را محل تصمیم‌گیری‌های مهم و برنامه‌ریزی‌های سرنوشت‌ساز خواند و افزود: بی‌تفاوتی مردم به انتخابات به معنای بی‌تفاوتی درباره سرنوشت‌شان است و باید این مهم را مدنظر داشته باشند که منتخبان مجلس، مسیر کشور و آینده را با تصمیم‌گیری‌های خود رقم می‌زنند و بنابراین ترکیب منتخبان اهمیت دارد.

آقای شافعی، تنوع در قدرت انتخاب مردم را یکی از راه‌های ترغیب آنان به حضور در انتخابات دانست و گفت: باید میدان برای ورود سلیقه‌های بیشتری به مجلس باز شود تا مردم امکان انتخاب متخصصان در حوزه‌های مختلف را پیدا کنند.

منتخب پیشین بخش خصوصی برای اداره اتاق بازرگانی ایران با بیان این‌که هر چه مجلس تخصصی‌تر باشد، آینده روشن‌تری برای کشور رقم می‌زند، خواهان توجه مسئولان و متولیان انتخابات به گسترش دایره انتخاب مردم شد.

شافعی تقویت جریان میانه‌رو در مجلس را اتفاقی مثبت برای اقتصاد ایران خواند و گفت: باید شرایط کشور را مدنظر داشته باشیم. چون مجلس هم به لحاظ روابط خارجی و هم از نظر اقتصادی، می‌تواند شرایط متفاوتی از گذشته را رقم بزند. در واقع اگر قرار باشد مسیرهایی که به افزایش تنش در داخل و خارج انجامید را دوباره طی نکنیم، باید جریان میانه‌رو در مجلس آینده تقویت شود.

این فعال اقتصادی ابراز امیدواری کرد متولیان انتخابات با درنظر گرفتن صلاح کشور، محدودیت‌ها در انتخاب مردم را کاهش دهند.

عضو سابق هیات نمایندگان اتاق بازرگانی درباره تاثیرپذیری اقتصاد از فضای سیاسی کشور به خبرنگار انصاف نیوز گفت: ما در امور سیاسی، به ویژه سیاست خارجی شاهد تندروی‌هایی بوده‌ایم که به شکل مستقیم فضای اقتصادی را تحت تاثیر قرارداده و آن را ملتهب کرده است. برای نمونه در مسائلی که با آمریکا یا غرب پیدا کردیم، می‌شد ضمن حفظ اصول کشور، طوری موضع‌گیری می‌شد که منافع ملی را هم مدنظر داشته باشد اما کاغذپاره خواندن مصوبات بین‌المللی یا گفتن این‌که ما هیچ‌کدام از اصول بین‌الملل را قبول نداریم، جز زیان و صدمه برای کشور هیچ دستاوردی نداشته است.

شافعی ادامه داد: از این منظر هم باید گفت هر قدمی که برای کنترل و کاهش تندروی در کشور برداشته شود، قدمی در جهت تقویت منافع ملی است و به رقم خوردن آینده‌ای بهتر برای ایران کمک می‌کند.  

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا