خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تحریم انتخابات تحریک تندروهاست

مهدی یزدانیان در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز نوشت:

در روزهای اخیر مباحثه مکتوبی بین جناب شفیعیان و حجه الاسلام احمد حیدری پیرامون شرکت در انتخابات درگرفت. خود را کوچکتر از آن می دانم که به این گفتگو ورود کنم ولی از آنجایی که سعه صدر و توجه به ریزه خواران جزو منش این دو بزرگوار است به خود جرات داده و پیرامون این گفتگو نظر خود را بیان می کنم. منازعه از تحریم انتخابات توسط آقای تاجزاده آغاز می شود. جناب حیدری موافق تاجزاده و آقای شفیعیان مخالف.

استدلال آقای شفیعیان در قالب چهار سوال مطرح می شود:

۱-رای ندادن چه فایده‌ای دارد و دستآورد رای ندادن‌های قبلی چه بوده است؟
۲-با رای ندادن در چه مدتی چه نتیجه‌ای می‌گیریم و چه تضمینی برای آن می‌دهید؟
۳-آیا می‌پذیرید که رای ندادن شما در واقع خالی کردن زمین برای راهیابی راحت‌تر تندروهاست؟
۴-آیامسئولیت تبعات منفی رای ندادن  مثل افزایش محدودیت داخلی و فشار و تحریم اقتصادی خارجی را می‌پذیرید؟

شفیعیان معتقد است اگر مشارکت کورسوی امیدی روشن کند بهتر از ابهام ناشی از تحریم است. ضمن اینکه در غیاب میانه روها، تندروها بر کرسی ریاست خواهند نشست
مثالهایی هم ارائه می دهد.

اما در مقابل  احمد حیدری در مقام  پاسخ به شفیعیان معتقد است:

۱- شرکت در انتخابات  کمک به تداوم یافتن یک ساختار غلط و به ضرر مردم است.
۲-اصلاح طلبان اگر پیروز هم شوند در چنگال قدرت سیاسی حاکم اسیرند. سیدمحمد خاتمی بعد از ۸ سال ریاست جمهور قدرتش را معادل یک تدارکاتچی دانست.
۳-شرکت مردم وقتی توطئه‌‌های دشمن(که جز دشمنی از او انتظار نیست) را خنثی می‌کند، که همدلانه و واقعی باشد. ولی دشمن با اطلاعات کافی شرکت همدلانه از غیرهمدلانه را می‌شناسد.(پایان مباحثه دو بزرگوار)

خدمت استاد حیدری عرض می شود که اینجا پاریس نیست. و خاورمیانه هم اتحادیه اروپا نیست. ایران است و در قلب التهابات خاورمیانه می طپد.

۱- ضمن پذیرش سهم نادر اصلاح طلبان در مدیریت کشور و قبضه شدن مملکت توسط اصولگرایان، فراموش نکنیم که گفتگو اعجاز می کند. اصولگرایانی که امروز میانه رو شدند در گذشته نه چندان دور با اصلاح طلبان میانه ای نداشتند و گاهی خشمشان را از این جریان ابراز می کردند. اما چه شد که  دست یاری به سمت اصلاح طلبان دراز کردند؟ تجربه و گفتگو.

۲-قهر با انتخابات مهر تاییدی است بر اتهامات اصولگرایان به اصلاح طلبان. اصولگرایان کیهانی با شعف خواهند گفت، دیدید اصلاح طلبان اپوزوسیون هستند.

۳-جریان میانه رو، صاحب چهل سال تجربه در عرصه سیاسی پساانقلاب است. اقبال جامعه به آنها زیاد است. فرصت سوزی نکنیم.

۴- جریان میانه رو بلوغ چهار دهه تحزب را به اجرا خواهد گذاشت. جریانی پیراسته از اشتباهات و پیوسته با عقلانیت سیاسی.

۵- شعار چانه زنی از بالا خاطر شریفتان هست. میانه روهایی که مطرح هستند قدرت چانه زنی فوق العاده ای با ارکان قدرت خواهند داشت.

۶- با معرفی جریان میانه رو، چراغ امیدی در دلها روشن شده است. مردم را ناامید نکنیم.

۷- جریان میانه رو با لیست امید قابل مقایسه نیست. نخبگان هر دوجریان در میانه رو هستند به خلاف لیست امید که کاملا حزبی بود.

۸- ضمن اینکه با یک یا دو مجلس یا دولت نمی‌شود قضاوت کرد. باید کلیت فضای سیاسی پساانقلاب را لحاظ کرد که به لطف حضور مردم رو به توسعه است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. درست است ما در خاورمیانه واقع شده‌ایم، ولی چرا مرتب یادتون میره اینجا ایران است و ۱۲۰ سال از انقلاب مشروطه میگذره؟! چرا هی میخواین ایران رو بذارین عقب سر عراق و عربستان و سوریه؟!
    بعد هم حجاریان فقط نگفت چانه زنی از بالا، فشار از پایین رو هم گفت. چرا همه چیز،به این راحتی یادتون میره؟!!

    3
    1
  2. ایران عقب سوریه و عراق و افغانستان نیست. بلکه سوزن پرگار است که توانسته علی رغم تهدیدات گسترده و جدی اپوزوسیون و آمریکا… به دور خود حاشیه امنی ایجاد کند..2- دموکراسی با جنگ و تحریم به دست نمی آید. 3- دستاوردهای مشروطیت در تحولات خشونت بار از بین رفت4- یک آزادی خواه نمی تواند با انتخابات قهر کند .. حتی اگر انتخاب بین بد و بدتر باشد.

    1
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا