خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یک سوال درباره‌ی ادعای «اعتراف خاتمی به صحت انتخابات 88»

حجت الاسلام احمد حیدری در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:

یکی از نقاط تاریک چند دهه‌ی اخیر انتخابات 88 است. این انتخابات که با شور و شوق زاید الوصف مردم مواجه شد، به نوعی پیش رفت که متعاقب اعلام نتایج انتخابات، سه نامزد از 4 نامزد آن اتخابات(به جز کاندیدای پیروز اعلام شده) به شدت به سلامت آن انتخابات معترض شدند و در بسیاری از شهرها بخصوص در تهران هم کثیری از مردم نسبت به نتایج این انتخابات معترض بودند و اعتراضات دامنه‌‌داری شکل گرفت.

کاندیداهای معترض به خصوص آقایان موسوی و کروبی خواستار «ابطال نتایج انتخابات» شدند و این کار را تنها راه حل برای بازگشت اعتماد عمومی و حمایت مردم شمردند ولی در مقابل با دو خط قرمز مواجه گردیدند. میرحسین اعتراض خود را به این دو خط قرمز بدین گونه اعلام کرد: «اكنون مقامات كشور برای نتایج هرگونه تحقیق و رسیدگی، حدّ تعیین کرده‌اند، به صورتی که اين رسيدگي‌ها: 1. موجب ابطال انتخابات نشود و نتایج آن را تغییر ندهد، حتی اگر در بيش از 170 حوزه انتخاباتي تعداد آراي به صندوق ريخته شده بيشتر از تعداد واجدين شرايط باشد! 2. شكايات از طريق شوراي نگهبان پيگيري شود، حال آن كه اين شورا عدم بي‌طرفي خود را به اثبات رسانده و نخستين اصل در هر داوري، رعايت بي‌طرفي است.»(بیانیه شماره 5 موسوی).

طبیعتاً اگر نظام موافقت می‌شد که گروهی بی‌طرف و منتخب از سوی مقامات عالی نظام، کاندیداهای معترض و مراجع قم، بدون هیچ حّد و خط قرمزی شکایات را بررسی کرده و موضع لازم از ابطال یا تأیید را بگیرند، اعتراضات فروکش کرده و غائله ختم می‌شد ولی عدم موافقت مسئولان با این رویه گره را کور کرد و روز به روز بر کوری این گره افزود تا این که به حصر دو کاندیدای معترض و ممنوع التصویری سیدمحمد خاتمی و … انجامید.

محرومیت کاندیداهای معترض و طرفدارانشان از تریبون و محدودیت‌ها و برخوردهای خشن و … با آنان از یک طرف و تصاحب کلیه تریبون‌ها از طرف برخی که معتقد به سلامت انتخابات 88 بودند، باز هم بر کوری گره افزود و از آن موقع تا به امروز گاه و بیگاه تریبون‌های رسمی مدعی می‌شوند که معترضین به صحت انتخابات 88 در جلسات خصوصی بر صحّت انتخابات 88 اعتراف کرده‌اند از جمله اخیرا مدیرمسئول همشهری در یک برنامه تلویزیونی مدعی شده: «رییس دولت اصلاحات در ملاقاتی خصوصی یا نیمه خصوصی در منزلش به وی گفته است در انتخابات ۸۸ تقلبی صورت نگرفته است».

جدای از این که آقای خاتمی و رئیس بنیاد باران این ادعا را از بن تکذیب کرده‌اند، یک پرسش از این مدعیان قابل طرح است و آن این که دو معترض اصلی انتخابات 88 یعنی آقایان موسوی و کروبی برای پی‌گیری صحت آن انتخابات کمیته‌ای با عنوان «کمیته صیانت از آراء» تشکیل دادند که ریاست این کمیته از طرف آقای موسوی به عهده سیدعلی‌اکبر محتشمی‌پور از اعضای باسابقه مجمع روحانیون مبارز با سابقه چندین ساله وزارت کشور و از طرف آقای کروبی بر عهده آقای مرتضی الویری از سیاسیون باسابقه بود که این دو شخصیت ضمن سخنرانی‌های فراوان درباره مهندسی انتخابات 88 طی نامه‌ها و بیانیه‌های متعدد از جمله در تاریخ 18/3/88 خطاب به شورای نگهبان و در تاریخ 9/4/88 به صورت بیانیه تفصیلی شماره 15 همراه با پیوست تفصیلی‎اش، ادله خود را مبنی بر تخلف گسترده در انتخابات 88 به شورای نگهبان و مردم ایران ابلاغ کردند(که این نامه‌ها و بیانیه‌ها در اینترنت قابل دسترسی است).

حال سؤال این است: وقتی کمیته‌‎ای که ریاستش به عهده یکی از اعضای بلندپایه مجمع روحانیون مبارز و یکی دیگر از یاران با سابقه خاتمی بوده و به جد معتقد به تخلفات گسترده در این انتخابات بوده‌اند به گونه‌ای که با توجه به آن ادله خواستار ابطال آن انتخابات شده‌اند و در حالی که این بیانیه و ادعاهای گسترده مطرح در آن و در پیوست تفصیلی‌اش در هیچ مرجع بی‎طرفی بررسی نشده و ابطال نگردیده و بی اعتبار اعلام نشده، چگونه آقای خاتمی می‌توانسته به سلامت این انتخابات مطمئن باشد و آن را نه اعلام عمومی که به بعضی افراد اعلام کند؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. زر نزنید من خودم به موسوی رای دادم ولی نمی شود انکار کرد آخرین روزهای تبلیغات ها بود که وقتی مردم دیدند که طرفداران موسوی از چه قماشی هستند ورق برگشت هیچ تقلبی نبود تصرف قبل از رای گیری بود آنهم باید موسوی کنا ر می کشید که در انتخابات شرکت کرد یعنی اعتراضی ندارم پس بعد از رای گیری اختشاشات باعث وبانی اش اعتراض موسوی وحرفهای توهین آمیز احمدی نژاد بود که خون کشته شدگان به گردن هر دوی آنها می باشد وز جری که بعد از آن از تحریمها مردم متحمل شدند این دو باید در محضر خدا جوابگو باشند

    3
    1
  2. نویسنده ی این مقاله یا جاهل است یا خود را به جهالت می زند چون بلافاصله پس از اعتراض موسوی یک کمیته ی شش نفره از افراد بی طرف چون کاظم جلالی (از اطرافیان لاریجانی و سفیر روحانی در روسیه تاکنون) تشکیل شد و به نزد موسوی رفت تا ادله ی او را بشنود اما موسوی ادله ای در چنته نداشت.

    وزارت کشور هم از محتشمی پور دعوت کرد اما محتشمی پور نیز مستندی در اختیار نداشت

    صندوق ها نیز بازشماری شد اما تغییر نداشت

    و از همه جالب تر این که نماینده ی موسوی در دیدار با رهبری (عباس آخوندی) خودش آن جا اذعان کرد که شمارش آرا سالم بوده و اکنون کلیپ این صحبت او در اینتر نت موجود است

    و بر خلاف اطلاعات نازل نویسنده، صوت خاتمی در دیدار خصوصی دانشجویان که در آن خاتمی گفتته : “من نمی گویم تقلب شده است” منتشر شد و در دسترس عموم قرار گرفت

    متاسفم که آخوندی که این مطالب را در این سایت نوشته تا این حد از مرحله پرت است یا خودش را این قدر پرت نشان می دهد

    13
    11
  3. یک نکته مهم که آقای حجت الاسلام احمد حیدری به آن توجه نکرده اند (علی رغم اینکه خودشان در متن هم نوشته اند) این است که تقلب با تخلف خیلللللی فرق میکند.
    خود ایشان هم از قول آقایان الویری و محتشمی پور نوشته اند ” ادله خود را مبنی بر تخلف گسترده … ” و بر تخلف تاکید کرده اند و نه تقلب.
    فرق اینکه بگوییم تخلف شده یا بگوییم تقلب، مثل فرق بین این است که بگوییم کسی به ناموس کسی بد نگاه کرده (تخلف) و یا اینکه بگوییم من دیدم فلانی تجاوز کرده است. متاسفانه میرحسین و دوستانشان میگفتند: “رای مارو دزدیه داره باهاش پز میده” و …. متهم کردن جمهوری اسلامی به تقلب واقعا ظلم نابخشودنی بود. هرچند هنوز از آن عذر خواهی نکرده اند.
    بعد هم متاسفانه دروغ تقلب باعث ریزش شدید بین نیروهای حزب اللهی شد. از آقای احمدی مژاد انتظاری نداشتیم ولی میرحسین (و اطرافیان مثل آقای خاتمی و … ) بسیار بد عمل کردند. برخورد ایشان با نظام برخورد مادرانه که هیچ حتی نامادرانه هم نبود.
    به یاد داشته باشیم که آقای میرحسین یک سال و نیم بعد از انتخابات حصر شدند. بعد از اینکه میخواستند ایران هم مثل لیبی و تونس ومصر شود.

    4
    9
  4. امان از حب و بغض های سیاسی که افرادی با سواد و صاحب علم رو هم اینجور کر و کور میکنه ….
    بیانیه های موسوی رو دیده و شنیده اما حرفهای عباس اخوندی که ویدئوش با یه سرچ ساده تو گوگل پیدا میشه که صراحتا گفت ، اگه صندوفهای رو ده بار دیگه هم بشمریم نتیجه هیچ فرقی نمیکنه ….ما اصلا این آقا رو قبول نداریم ….!!!!
    حرفهای ابطحی رییس دفتر خاتمی که در مورد علت حضور بعضی ها به قول شما در اعتراضات و به قول ما فتنه رو خیلی شفاف تو ویدئو شرح میده. ….
    تا امروز فکر میکردم حرفهاتون مبنای منطقی و علمی داره جناب حیدری ….اما امان از بغض و وابستگی های سیاسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا