خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ به یک ادعای نادرست

علی حکمت، عضو حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده‌است، نوشت:

امیر المونین علی ع می‌فرمایند: هر کس کینه را از خود دور کند، قلب و عقلش آسوده گردد.

در دوران گذار به دموکراسی ارکان دموکراسی خواهی ممکن است به عملکردی متفاوت از مأموریت ویژه خود برسند! نهاد های مدنی به جای آنکه مقوم جامعه مدنی باشند به ابزار سرکوب بدل شوند. این اخلال در کارکرد نهاد مدنی اگر مبتنی بر خواست بیرونی نباشد با گفتگو حل می‌شود.

سایت خبری انصاف روز هفدهم بهمن خبری را حداقل با یک دروغ با عنوان “حزب اتحاد ملت ایران اسلامی: شرکت نمی‌کنیم” بر روی خروجی خود قرار داد. در این خبر که به اطلاعیه حزب در خصوص انتخابات مجلس استناد شده است، اضافه خلاف واقعی وجود دارد. چرایی نشستن آن اضافه در کنار حقیقت موجود از نظرمن به عنوان عضو حزب اتحاد ملت حائز اهمیت آمد.

متن اطلاعیه حزب خطاب به شعب و ارکان به شرح زیر است:

با عنایت به راهبرد و خط مشی مصوب در نهمین مجمع عمومی، شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در جلسه مورخ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ موضع رسمی حزب را در مورد مشارکت در انتخابات به شرح زیر تصویب نمود:
“با توجه به شرایط موجود یعنی عدم تأمین مقدمات انتخابات آزاد، سالم، رقابتی، معنادار و اثربخش از سوی برگزارکنندگان، حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در تهران و سایر استان‌ها و شهرستانهایی که در انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی و نیز انتخابات خبرگان رهبری حوزه انتخابیه محسوب می‌شوند، هیچ کاندیدایی نداشته و از هیچ نامزدی حمایت نخواهد کرد.” این موضع در اظهار نظرها، تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات در همه ارکان و شعب لازم‌الرعایه است.

پیش از پرداختن به اضافه خلاف واقع، دانستن نظر تصمیم گیران سایت انصاف با این مرام “شرکت درهرانتخاباتی که کاندیدای مورد تأیید انصاف حضور داشته باشد، از اوجب واجبات است” می‌تواند به فهم بهتر نوع کنشگری آنها و ایراد وارد به پیکره فکری و نتیجه آن در خبر خروجی کمک کند. شاهد این ادعا رد صلاحیت مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری 1400 است. زمانی که خبر رد صلاحیت کاندیدای محبوب انصاف آمد به یکباره فعالیت‌های انتخباتی تعطیل و کنشگری ایجابی نسبت به انتخابات 1400 به اندازه‌ای کاهش یافت که مخاطب تصور می‌کرد همگی به سفر رفته‌اند.

برگردیم به خلاف واقعیت در خبر “شرکت نمی‌کنیم”!

“به گزارش انصاف نیوز، چند عضو ازجمله دو عضو شورای مرکزی این حزب در انتخابات مجلس ثبت نام کرده بودند ولی بلافاصله مجبور به استعفا از حزب شدند.”

سایت انصاف در خبر مذکور به نقل از خبرنگار خود مدعی شده است که دو تن از اعضای شورای مرکزی اتحاد ملت بعد از ثبت نام در انتخابات مجبور به استعفا شده‌اند! پُر واضح است که این خبر کذب است. اما علت انتشار این کذب عیان بی توجه به چالش امنیتی عدم فهم کار تشکیلاتی است. یک تشکیلات چون پایگاه نظامی اداره نمی‌شود. اعضا و ارکان یک حزب روند تصمیمات جمعی را می‌سازند. مخالفین تصمیمات جمعی یا تصمیم را علی رغم مخالفت خود می‌پذیرند و به آن عمل می‌کنند و یا از مجموعه حزب استعفا می‌دهند. دو عضوشورای مرکزی حزب اتحاد ملت (آقای مهدی شیرزاد و خانم میترا جلوداری) که پس از ثبت نام در انتخابات استعفا دادند هر کدام مصاحبه و یاداشت های جداگانه‌ای در تایید تصمیم اختیاری خود جهت استعفا انجام دادند. شایان ذکر است که هیچ کدام از این دو عزیز به علت عدم همراهی با جریانسازی های رسانه‌ای جریان حاکمیت تأیید صلاحیت نشدند. شاید مدیرمسئول انصاف که اضافات خبر با نظر او انجام شده است نداند عضو شورای مرکزی به علت رأی گرفتن از کنگره یعنی عالی‌ترین رکن حزب را نمی‌شود مجبور به استعفا کرد! اما نمی‌تواند بپرسد؟ چه چیزی باعث می‌شود که اینگونه به خیال خود ضربه به حزب اتحاد بزند؟! بماند که امروز تیتر “شرکت نمی‌کنیم” حتماً نزد بخش بزرگتری از مردم طرفدار پیدا دارد.

ریشه این تاختن به حزب اتحاد ملت در عدم فهم کار تشکیلاتی و البته تشخیص تشکیلات در ابتدای شکل گیری حزب اتحاد ملت است. مسئول تشکیلات حزب در ابتدای شکل گیری در سال ۱۳۹۴ با شناخت از رفتار پیشینی علی اصفر شفیعیان، مدیر مسئول سایت انصاف را فاقد صلاحیت کار تشکیلاتی دانست و مانع عضویت وی در حزب اتحاد ملت شد. شاید اگر آن اتفاق نمی‌افتاد امروز اینگونه اطلاعات غلط در خصوص فعالیت‌های حزبی در کنار دشنام دادن حاکمیت به حزب به ما هو بر روی خروجی سایت انصاف نمی‌رفت.

در معرفی سایت انصاف دیدم که مشی اخلاقی خود را مبتنی بر حدیثی از امیرالمومنان علی ابن ابی طالب در راستای رعایت انصاف تعریف کرده است. یاداشت را همچون شروع آن با کلام امیر تمام می‌کنم.
علی ع: کینه، خوبی‌ها را نابود می‌کند. غرر الحکم

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. با سلام آقای شفیعیان چه خبری هم اصلاح طلبان میزند هم اصولگرایان نه کنی کار کار لندن باشد من که گفتم با حسین باستانی رفیق هستی شما گفتی نه.. بیچاره آقای شفیعیان

  2. با سلام این آقا خودش با زبان خود اعتراف میکند بنده نمی دانم رای ندادن چی شکلی هست بعدش هم رییس حزب خودش گفتن ما در انتخابات شرکت نمی‌کنیم بعد حمله کردند به آقای شفیعیان عجبا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا