خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بازیگری؛ بهانه قدیمی سوءاستفاده از زیبایی زنان در کافه‌های تهران!

سرویس مجله، انصاف نیوز: جدیدترین راه سوءاستفاده از زیبایی زنان تیتر گزارش یک روزنامه در اسفند 1352 بود؛ گزارشی که نشان می دهد با وجود آن‌که تکنولوژی‌های مخ‌زنی در 5 دهه اخیر بسیار متحول شده اما ظاهرا بهانه سینما همیشه کارگشا بوده و حتی ۵٠ سال پیش هم کار اغواگر را پیش می‌برده است!

اسفند سال 1352، روزنامه آژنگ چاپ تهران نسبت به سوءاستفاده از زیبایی زنان و دختران در کافه‌ها، تریاها و رستوران‌های پایتخت هشدار داد و نام چند مکان از این جهت بدنام را هم منتشر کرد.

گزارش روزنامه آژنگ درباره سوءاستفاده از زیبایی زنان در کافه‌های تهرن

آژنگ نوشته بود: «اخیرا عده‌ای از استفاده‌جویان و کلاش‌های حرفه‌ای راه تازه‌ای را برای به‌دام انداختن دخترها و زن‌های زیبا پیدا کرده‌اند و راه تازه بدین‌گونه است که این آدم‌ها تک‌تک یا دو تا دو تا در گوشه و کنار تریا و رستوران‌ها می‌نشینند و کمین می‌کنند و هنگامی‌که چند تا دختر و یا خانم زیبا را می‌بینند، به سرعت سر میز آن‌ها رفته و اول شروع بع تعریف از قیافه و زیبایی آن‌ها می‌نمایند و سپس می‌گویند من (یعنی ایشان) آسیستان فلان کارگردان هستم که در حال حاضر دنبال چهره جدیدی می‌گردد که اتفاقا فرم و قیافه شما شبیه این پرسوناژ است و بدین‌گونه سر صحبت را باز می‌کنند که بقیه قضایا معلوم است؛ نه فیلمی در کار است و نه کارگردانی و عاقبتش پشیمانی است و از هم گسیختگی خانواده که سودی هم ندارد.»

بخش جالب و تازه گزارش آژنگ که کمتر در مطبوعات سابقه داشت، بخشی بود که نام این مکان‌ها را هم آورده بود: «به اطلاع می‌رساند که این افراد در این اماکن دیده شده‌اند: چاتانوگا، کازبا، شاندلیز، شومینه و رستوران‌های دیگر.»

رستوران چاتانوگا در دهه 1350 پاتوق جوانان بود و طبق گزارش روزنامه آژنگ؛ محل سوءاستفاده از زیبایی زنان

گفتنی است چاتانوگا یکی از مشهورترین رستوران‌های مدرن تهران، بر خیابان پهلوی (خیابان ولی‌عصر کنونی) بود که در سال 1349 ساخته شد. این رستوران به سبب معماری خاص‌اش، با پیاده رو و خیابان ارتباط مستقیم برقرار می‌کرد و از نخستین رستوران‌های ایران بود که فضای عمومی و خصوصی را ترکیب کرده بود.

کازبا هم از رستوران‌های خیابان پهلوی بود. هر دوی این رستوران‌ها بالاتر از میدان ونک قرار داشتند و پاتوق جوانان طبقه متوسط رو به گسترش تهران بودند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا