خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پیام تسلیت آیت الله امینی خطاب به هاشمی رفسنجانی [+چند پیام: احمدی نژاد، خاتمی، آخوندی، بانک، …]

پیام تسلیت آیت الله ابراهیم امینی در پی ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون.
حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی!

خبر درگذشت و فقدانت را به من دادند. خدا می داند آنچنان این مصیبت اندوه بار، جانکاه، ناگوار و دردآور بود که ساعت ها گریستم ؛ زیرا برادری بصیر، سنگ صبوری مدبر، همسنگری صمیمی و یار و رفیقی شصت ساله را از دست داده ام.

گرچه متاسفانه ظاهرا جسم شما دیگر در کنار ما نیست، اما شما را همچون همیشه “زنده” می دانم ؛ چون انقلاب باید”زنده” بماند.

شما در هسته اصلی مبارزات قبل از انقلاب بودید، زندانی شدید، تبعید شدید، شکنجه شدید، ولی دست از همراهی امام عزیز و بزرگوارمان برنداشتید و پس از پيروزي انقلاب به عنوان یکی از استوانه های نظام در سمت های مختلف ؛ از جمله فرماندهی جنگ، ریاست قوه مقننه، ریاست قوه مجریه در دوران پس از جنگ و عصر سازندگی، ریاست مجلس خبرگان و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، وفادارترین و دلسوزترین فرد به نظام، رهبری و مردم بودید.

علی رغم آنکه همه دنیایت را فدای انقلاب و نظام کردی، در این اواخر به شما بی مهری های فراوان شد، مظلوم تر از شهید بهشتی بودی و تحمل و صبر کرده و مکررا در ناملایمات روزگار می فرمودید:” اگر صبر نکنم چه کنم؟! اصل نظام به خطر می افتد”، اما از شما در مقابل عوام فريبان و دشمنان حقیقی و پنهان انقلاب که طرفدار دین منهای روحانیت بودند، حمایت نکردند.

مصیبت بزرگ فقدان شما را به حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مراجع عظام تقلید و علمای اعلام، بیت شما ؛ به ویژه همسر و آقازادگان محترم و عموم علاقمندانتان تسلیت عرض می نمایم و از خداوند متعال علو درجات و صبر و اجر به بازماندگان مسئلت دارم.
خداحافظ رفیق بی بدیل روزهای سخت و بحرانی ایران!

سلام مرا به امام و رفقای شهیدمان برسان.
دور نیست آن زمان که من نیز به شما ملحق شوم.

ابراهیم امینی 20دی ماه قم.


بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت ناگهانی جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای هاشمی رفسنجانی از مبارزین صدر نهضت امام خمینی (ره) و یار دیرین رهبری معظم انقلاب اسلامی و از جمله موثرترین چهره های سیاسی دهه های اخیر کشور که در صحنه های گوناگون و حساس انقلاب و در مناصب مختلف نقش آفرینی گسترده ای داشته اند موجب تآسف و تاثر گردید.

اینجانب درگذشت ایشان را به مقام معظم رهبری، خانواده محترم و علاقه‌مندان به ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای ایشان غفران الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.

محمود احمدی نژاد


بسم الله الرحمن الرحیم
چهره درخشان اسلام و انقلاب و ایران، حضرت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رضوان الله علیه به دیدار معبود شتافت تا از لطف عمیم پروردگار پاداش نیکی و پاکی و تلاش ارجمند و کارساز خود را در خدمت به اسلام و ایران و مردم دریافت دارد و گوارا باد بر او رحمت حضرت حق.

آیت الله هاشمی رفسنجانی از معدود انسان های بزرگی است که چه پیش از انقلاب و چه پس از آن همواره و همه جا نقشی ممتاز و کم نظیر داشته است.
او اندیشمندی اسلام شناس و آزادی خواه و انقلابی و خستگی ناپذیر و مورد اعتماد و عنایت ویژه حضرت امام و گره گشا در تنگناها و بحران‌ها بود و قهرمانی که جز به اعتلاء‌ انقلاب و ایران و دفع و رفع خطرها از نظام و مردم نیاندیشید و عمل نکرد.

مردم شریف و بزرگوار ایران قدر این فرزند قهرمان خود را می دانستند و بار دیگر از مراسم تشییع پیکر پاک او و مجالس بزرگداشتش جایگاه والای او را پاس خواهند داشت.

این مصیبت بزرگ را به ملت شریف ایران، به رهبر معظم انقلاب و خاندان شریف، به همسر عالیقدر، فرزندان، برادران و به همه بستگان داغدار تسلیت عرض می کنم و ضمن طلب علو درجات برای این فقید سعید از پیشگاه حضرت حق امیدوارم که خداوند منان خسارت سنگین فقدان او را با لطف گسترده و ویژه خود جبران فرماید.
سید محمد خاتمی
۱۹ دی ۱۳۹۵


⭕️ پیام تسلیت عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی به مناسبت درگذشت آیت الله هاشمی

🔹 وزیر راه وشهرسازی با صدور پیام تسلیت، آیت الله هاشمی رفسنجانی را «خردمند و دلیر» توصیف کرد و نوشت: او از جمله معدود سیاست‌پیشه‌گانی بود که ایران را می‌فهمید و تصور روشنی از این سرزمین برفراز زمان و مکان در ذهن داشت و فراتر از ایران و از بزرگان جهان بود.

🔹 دکتر عباس آخوندی در پیام خود آورده است: «هاشمی مردی از تبار ایران بود. او در اوج عزت، محبوبیت و مظلومیت ما را ترک کرد و برای ما میراث گرانبهایی از سیاست‌ورزی ملی بجا گذاشت. بی‌تردید، او جزء معدود سیاست‌مداران معاصر ایران بود که ایران را می‌فهمید و در برهه‌های حساسی از تاریخ ایران نقش بی‌بدیلی ایفا کرد.

🔹 ایران در سده‌ اخیر کمتر سیاست‌مداری در تراز ایشان به خود دیده است. او خردمند و دلیر بود؛ نه تنها به این دلیل که مبارزه کرد و با دشمن جنگید بلکه، به این دلیل که بار مذاکرات صلح را با هوشمندی و حس وطن‌دوستی بر دوش کشید. او هم‌چنانکه به عنوان جانشین امامش مسئولیت فرماندهی جنگ را بر عهده گرفت، به همراه امام (ره) جام زهر را نیز نوشید تا ملتی ننوشند.

🔹 این معنی سیاست‌ورزی ملی است؛ فراتر از جنگ، او هر بار که ابر تیره و غبار دسیسه و کینه‌ی آزمندان آسمان سیاست ایران را مه‌آلود می‌کرد، قامت می‌کشید، سخن می‌گفت و راه را به آزادگان و آزادی‌خواهان نشان می‌داد تا وسواسان خناس ایران را به بیراهه نبرند. بارها دیدیم که فرصت‌طلبانِ دون‌همت در تمنای قدرت چه شکاف‌ها که در دلِ مردم ایران ایجاد کردند و او با سرپنجه تدبیر، صبوری و فداکاری آنها را به‌هم آورد و در ایجاد یکپارچگی ملی کوشید.

🔹 آری، هاشمی دل در گرو ایران داشت و برای عمران و آبادانی آن رنج بسیار کشید. هنوز آهنگ صدای او در گوش من می‌پیچد که می گفت: «فردا ممکن است ما نباشیم ولی، فرزندانمان که هستند. آینده که هست. ایران که هست. فردا دنیا شتابی دارد که باید آهنگ آن را امروز شروع کنیم».

🔹 این حس کم‌نظیری است و در کمتر سیاست‌ورزی درروزگاران اخیر یافت می‌شود. او از جمله معدود سیاست‌پیشه‌گانی بود که ایران را می‌فهمید و تصور روشنی از این سرزمین برفراز زمان و مکان در ذهن داشت. او با تاریخ معاصر ایران آشنا بود و بزرگان آن را می‌شناخت و در اندیشه‌ خود با آنان زیسته بود. او جغرافی ایران و نقش آن را در منطقه و جهان نیز خوب می‌دانست.

🔹 او این حقیقت را خوب دریافته بود که نه تنها امنیت ایران که امنیت منطقه به آبادانی ایران و همسایگانش وابسته است و با این فهم دولتش را راهبری کرد. لذا، او را می‌توان معمار سیاست همبستگی منطقه‌ای در روزگاران معاصر دانست. موضوعی که بعدها پس از دست‌به‌دست شدن قدرت، هیچ‌گاه به‌ درستی درک نشد و دستاوردهای او، ثروت و قدرت ملی ایرانیان به رایگان ارزانی دشمنان شد و اینک بازگشت به آن نقطه‌ای که او ما را بدانجا برده‌بود، نیازمند تدبیر، رنج‌بری و فداکاری فراوان و البته پرهزینه و زمان‌بر است.

🔹 از همین‌روی، سیاست‌ورزان جهان او را سیاستمداری فراتر از ایران و مردی از بزرگان منطقه و جهان به شمار می‌آوردند و در غم از دست دادن او نه به ملت ایران که به خود تسلیت می‌گویند و ملت در فراق او نه برای او که برای خود گریه می‌کنند و این ویژگیِ سیاست‌ مداران بزرگ است.

🔹 قطعا عملکردِ پیرِ مصلحت ‌اندیش ما چون هر سیاست‌مدار دیگری امکان نقد دارد و باید به نقد آن پرداخت که بی‌تردید این کار توسط ناقدان انجام خواهد شد اما نکته مهم سوگیری و کارکرد او در فراز و نشیب‌ها و گردنه‌های سخت تاریخی و پرتگاه‌های هولناک سیاسی است.

🔹 هاشمی در این عرصه سرافراز زیست، شناخت منافع ملی و اصرار بر حفظِ آن، خستگی‌ناپذیری، بردباری در عین جگرخستن، هزینه‌پرداختن و فداکاری مایه‌ آن شد تا پس از یک نشیب طولانی، او یکبار دیگر به قله‌ عزت و محبویت بازگردد و مظلومانه با ما وداع گوید و ما را به تفکر در احوال خویشتن دعوت کند.


مرتضی بانک، معاون کل نهاد ریاست جمهوری درگذشت آیت‌الله علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت. [رویداد۲۴]

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

فقدان دانشمند فرزانه و مجاهد نستوده حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی (رحمت‌الله علیه) دردی است جانکاه و ضایعه‌ای است جبران‌ناپذیر. با فقدان این عالم بزرگ، نظام جمهوری اسلامی سرمایه‌ای گران‌بها را از کف داد. مردی که در سال‌های نهضت اسلامی و پس از به ثمر نشستن نهال انقلاب، همواره و در سخت‌ترین شرایط یار و یاور خمینی کبیر و رهبر فرزانه انقلاب بود.

ایشان با تیکه بر اصل اعتدال، کشور را از سخت‌ترین بحران‌ها عبور داد و با تدبیری کم‌نظیر در دوران ریاست جمهوری خود، ماندگارترین خدمات را در ایجاد زیربناهای توسعه از خود به یادگار گذاشت و امید به آینده را در قلب یکایک ایرانیان زنده کرد؛ خدماتی که مردم حق‌شناس ایران، آن را هرگز فراموش نخواهند کرد.

این‌جانب ضمن عرض تسلیت این ضایعه دردناک حضور رهبر معظم انقلاب، ریاست محترم جمهوری و خاندان محترم هاشمی، علو درجات آن مرحوم را از خداوند متعال مسئلت دارم.


پیام تسلیت انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها به مناسبت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
عروج ملکوتی و بهت انگیز آیت الله هاشمی رفسنجانی، امیر کبیر زمان، چنان ایران اسلامی را غرق در ماتم کرد که گویی پدر ملت ایران فرزندانش را ترک کرده و به سفر ابدی رفته است. آیت الله هاشمی رفسنجانی، شناسنامه انقلاب و مواضع و آثارش صحیفه روشن بینی دینی بود. مجاهدات آرمان گرایانه، واقع بینی دوراندیشانه و اعتدال گرایی حکیمانه از ویژگی های این مرد بزرگ اساطیری ایران معاصر بود.

سوگمندانه باید گفت گرچه فقدان او عظیم و جانکاه است؛ اما مصیبت عظمی جفایی است که در سالهای اخیر بر او روا داشتند و آنچه که عظمت روح بلندش را صد چندان می کند، صبوری او بر شکسته شدن استخوان هایش از ناجوانمردی زخم زبان ها، تهمت ها، حتاکی ها و بی مهری های جفاکارانه ایست که طی سال های اخیر از سوی مدعیان اسلام و انقلاب و لقمه چینان سفره انقلاب بر هاشمی وارد شد. آنچه بر ایشان گذشت، شاید بتوان گفت، بسی دردناک تر از شکنجه ها و فشارهای ظالمانه ایست که ایشان طی سالهای طولانی مبارزه با رژیم شاه و دفاع از نهضت امام خمینی (ره) متحمل شد. هاشمی یکبار به دست منافقین فرقانی ترور شد و یکبار در جریان رد صلاحیتش برای انتخابات ریاست جمهوری 1392که هر دو ناکام ماند و او ماند؛ بلکه بزرگ تر و محبوب تر از همیشه. بالاترین رأی تاریخ انتخابات مجلس خبرگان، قدرشناسی حکیمانه ای بود که مردم تهران به پاس مردم گرایی های این مجاهد عظیم الشأن ابراز داشتند.

سخنان دردمندانه ای که آیت الله هاشمی رفسنجانی، ده روز پیش از ارتحالش در اربعین همرز دیرین خود، مرحوم آیت الله العظمی موسوی اردبیلی در حسنیه جماران بر زبان آورد و طی آن از بی مهری ها و قدرناشناسی های سال های اخیر در حق ایشان گلایه کرد، در حقیقت نوعی حدیث نفس محسوب می شد که با لحنی محزون و بغض آلود از این نامردمی های روا داشته شده در حق استوانه های انقلاب که مصداق بارز آن خودش بود، پرده برمی داشت.

امروز که پیکر مطهر آیت الله هاشمی رفسنجانی، یار غمخوار و نزدیک امام خمینی (ره) در کاشانه انسش، حسنیه جماران آرمیده است، یقین داریم که هاشمی و راه هاشمی همیشه زنده است و ملت ایران هر چه استوارتر بر این راه پای می فشارد. بدین وسیله این ضایعه جبران ناپذیر را به خانواده گرامی و همه پویندگان راهش تسلیت عرض می کنیم.

شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها
20 دیماه 1395


بیانیه جامعه روحانیت مبارز

الذین آمَنُوا و هاجَروا و جاهَدوا فی سَبیلِ اللهِ بِأَمْوَالهِمْ وَ أَنفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِندَ اللَّهِ وَ أُوْلَئکَ هُمُ الْفَائزُونَ
رحلت ناگهانی و غمبار عالم و روحانی مبارز، مرد پرصلابت روزهای سخت، رهرو صدیق، تکیه گاه امام و نظام، امین ولایت و امّت و فرزند همیشه عزیز انقلاب، آیت الله حاج شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی، موجب افسوس و اندوه شد. خوشا به حال آن رفیقِ خیرخواه و سیاستمدار خدوم که عمر گرانمایه اش را، سراسر، در خدمت به آرمان ها و پاسداشت اصول دینی و انقلابی گذراند و تا پایان بر سرِ پیمان ماند.

طُوبى له وحُسْنُ مَآب. به لطف الهی، میراث خمینی کبیر (رضوان الله علیه)، اینک و پس از چهار دهه، به والاترین سطح شوکت، عزّت و بلوغ خود رسیده است و رفتن یکی از خیل خادمان، خللی در بنیان مرصوص نظام پدید نمی آورد، اما این سرفرازی و صلابت، وامدار جدّ و جهدِ بی دریغ مردانی است که، در کسوت سرباز و فرمانده و راهبر، پای در راه پر نشیب و فراز خدمتگزاری گذاشتند و بی تردید، آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از این بزرگان و از گرامی ترینِ آنان بود.

تأثیر انکارنشدنی  او در شکل گیری انقلاب اسلامی در دوران مبارزات و ساماندهی امور به دست او پس از پیروزی، از ذهن و زبان هیچ ایرانیِ انقلابی و میهن دوست منصفی نخواهد رفت. عمر پر برکت او، براستی، مصداق شریفه «مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیه» بود. سوابق درخشان او، به همراه همدلی و همراهی و وقار سیاسی اش در انقلابیگری، در مرتبه ای است که تاریخ از او به نیکی یاد خواهد کرد. تفکر هاشمی و اندیشه بلند او اینک بسان سرمایه ای گرانبها در اختیار مدیران و میلیون‌ها ایرانی دینمدار و وفادار به انقلاب و ایران است و کدام حیات بالاتر و ماناتر از این؟

جامعه روحانیت مبارز، که در سوگ یکی از بنیانگذاران برجسته خود نشسته است، ضمن آرزوی سلامت و عزت برای رهبر معظّم انقلاب، این ضایعه دردناک را به ملت شریف ایران اسلامی، رهبر فرزانه، حوزه های علمیه، خانواده و دوستداران آن عزیز تسلیت می گوید و از درگاه خداوند مهربان برای ایشان رحمت و مغفرت بی پایان و علوّ درجات مسألت می کند. رَّبِّ اغْفِرْ وَارْحَمْ وَأَنتَ خَیْرُ الرَّاحِمِین.


پیام تسلیت حزب ندای ایرانیان

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

درگذشت تاثرانگیز مجاهد نستوه و یاور صدیق و دیرین ملت شریف و شهیدپرور ایران، حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی، ایران را در بهت و اندوه فروبرده است. بزرگمردی که چه در روزگار سخت مبارزه، چه در بحبوحه تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی و چه در روزهای سخت جنگ تحمیلی، شجاعانه و متواضعانه هر چه داشت، برای پیشوای آزادی‌خواهان جهان، خمینی کبیر در طبق اخلاص گذارد. او که پیشگام سازندگی و توسعه کشور بود، نسلی را به بار آورد که آرمانش توسعه اقتصادی و سیاسی و فرهنگی کشور بود و در این راه پرپیچ و خم، لحظه ای از پا ننشست.

اندوهی که از فقدان این بزرگمرد تاریخ ساز نصیب گشته، ضایعه‌ای بزرگ و مصیبتی عظیم است. حزب ندای ایرانیان ضمن اعلام همدردی با خانواده و دوست‌داران آن فقید سعید، این مصیبت جانکاه را خدمت مقام معظم رهبری، خانواده معزز هاشمی به ویژه همسر مکرمشان و ملت شریف ایران تسلیت و تعزیت عرض نموده و از پیشگاه حضرت باری، برای آن مرحوم، علو درجات طلب می کند.

والسلام علیکم و الرحمه اللّه و برکاته

حزب ندای ایرانیان

۲۰ دی ماه ۱۳۹۵


بیانیه حزب اسلامی کار

انالله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت ناگهانی اسوه صبر و مقاومت٬جلوه عالیقدر دیانت و سیاست٬ استوانه انقلاب٬ سیاستمداری مولف٬و چهره‌ای تاثیرگذار در عرصه جهانی٬یار دیرین امام (ره) حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی همه دوستداران نظام جمهوری اسلامی را در بهت و اندوهی بی‌پایان فرو برد.بدون شک برای او که بیش از شصت سال در راه استقرار و استحکام بنای رفیع ایران اسلامی جهاد و مجاهدت داشت نمی‌توان جایگزین و خلف صالحی رابرگزید.

حضرت الله هاشمی رفسنجانی به رغم آنکه در همه سال‌های پس از پیروزی انقلاب از مدیران و تصمیم سازان این انقلاب بود اما هیچ‌گاه پیوند سترگ خود را با مردم نگسلید و همواره سعادت و اعتلای ایران و ایرانیان دغدغه و چراغ راه این ابرمرد بزرگ تاریخ بود.

بحق و انصاف باید آن فقید سعید را امیرکبیر دوران حاضر توصیف کرد. درطول چهاردهه گذشته که همواره دشمنان خارجی و بدخواهان و سالوسیان داخلی او رامرکز هجمه‌های عظیم قرار دادند صبر پیشه کرد و خون دل خورد تا گزندی و غباری حتی کوچک بر دامان این انقلاب عظیم ننشیند. سکوت و صبوری بی‌همتایش همچون مقتدای بزرگوارش حضرت علی (ع) درسی فراموش ناشدنی برای همه کنشگران عرصه سیاست ورزی است. درسی که به بهای نادیده گرفتن حقوق فردی در برابر اعتلا و رشد مام وطن است.

خوب می‌دانیم و می‌دانند که هجمه‌های طراحی شده خناسان عاری از هرگونه حقیقتی بود. طمعکاران و قدرت طلبان با تاختن بر عقاید و دیدگاه‌های اندیشمندانه او سعی در هویت سازی و کسب روزی با ابزار قدرت داشتندو دارند‌. برای به انحراف کشاندن انقلاب اسلامی از آرمان‌های بزرگش راهی جز تهمت و افترا بر ساحت او نیافتند. با ابزار کینه و دشمنی چهل سال خون در دل و استخوان در گلویش کردند تا مگر از این خان دنیا سهمی برگیرند. اما چه شوربخت بودند بدخواهان چرا که حضرت آیت الله هاشمی چون کوه استوار بود.

بیش از آنکه در اندیشه قدرت باشد سر ارادت و محبت به توده‌های مردم و سعادت و خوشبختی آنان را داشت. بدون شک در این شرایط خطیر از دست دادن مدیری توانمند و بی‌بدیل ٬سیاستمداری باهوش و مردمی٬ فقیهی عالیقدر ٬مجتهدی بروز و هوشیار٬دلسوزی دلسوخته٬ هیچ‌گاه در تاریخ انقلاب اسلامی قابل جبران نیست. این ثلمه عظیم برای همه ما اندوهی جانکاه و فراقی دردناک خواهد بود.

حزب اسلامی کار ضمن عرض تسلیت به همه مردم شریف ایران٬علمای اسلام٬یاران و دوستداران آن عالم و مجاهد نستوه و بی‌بدیل٬ بیت شریف و مکرم ٬فرزندان داغدار و بویژه همسر صبور و همراه همیشگی حضرت آیت الله هاشمی از همه مردم شریف ایران دعوت می‌کند تا با حضور در مراسم باشکوه تشییع و تدفین یاد و نام ایشان را برای همیشه بر تارک جمهوری اسلامی ایران ثبت و ضبط کنند


پیام محسنی‌اژه‌ای

(اناالله و انا الیه راجعون)

درگذشت ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام آیت الله هاشمی رفسنجانی مجاهد نستوه که عمری را صرف مجاهدت در مسیر اسلام و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نمودند موجب تاسف و تاثر گردید.

اینجانب فقدان این یار دیرین امام و رهبری و مبارز خستگی ناپذیر را محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، بیت مکرم آن محروم و مردم شریف ایران تسلیت عرض نموده، برای آن فقید سعید از در درگاه خداوند متعال غفران واسعه الهی مسئلت دارم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

غلامحسین محسنی اژیه


پیام سپاه پاسداران

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیام تسلیتی به مناسبت درگذشت آیت‌الله هاشمی تاکید کرده است که بی تردید نام «هاشمی رفسنجانی» و جلوه‌های خدمات این مبارز کهنسال و یار دیرین رهبری در ذهن همه دلسوزان و علاقه‌مندان ایشان باقی خواهد ماند.

به گزارش سپاه نیوز، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری و از پیشتازان انقلاب اسلامی را تسلیت گفت.

در بخشی از این پیام آمده است:حافظه تاریخی انقلاب اسلامی و ملت ایران گواهی می‌دهد آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی از “پیشتازان انقلاب” و “یار دیرین امام و رهبری” به شمار می‌رود که تلاش‌های خستگی ناپذیر وی در پیروزی نهضت اسلامی، به ویژه در صحنه‌های دشوار و پرخطر مبارزه با رژیم اهریمنی پهلوی و تحمل زندان و شکنجه و مقاومت‌های کم نظیر او در برابر ساواک برای همیشه ماندگار خواهد بود.

این پیام در ادامه افزوده است: مشارکت و نقش آفرینی‌های آن روحانی ارجمند و مجاهد در “شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران” و عهده‌دار شدن مسئولیت‌های بزرگی از جمله “ریاست جمهوری”، “ریاست مجلس شورای اسلامی”، “ریاست مجلس خبرگان رهبری”، “ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام” و نیز مسئولیت‌های خطیر در دوران پرافتخار “دفاع مقدس” و همچنین مبارزه مستمر با ضدانقلاب، او را همواره کانون توجه دوستان و دشمنان انقلاب و نظام اسلامی قرار داده بود.

در ادامه این پیام نام هاشمی رفسنجانی از اجزای غیرقابل انفکاک تاریخ نهضت اسلامی توصیف و تصریح شده است: مرحوم هاشمی رفسنجانی یار همراه امام، رفیق دیرین و همسنگر و همگام مقام معظم رهبری در دوران نهضت اسلامی و عصر پرفروغ جمهوری اسلامی ایران و از طلایه‌داران مبارزه ضد نظام ستمشاهی محسوب می‌شود و خدمات ارزنده وی در عرصه‌های دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و حمایت و همراهی با جایگاه رهبری انقلاب در عصر امام خمینی (ره) و دوران امام خامنه‌ای (مدظله العالی) عامل عصبانیت دشمنان ملت ایران و خناسانی است که در رویای گسستن ارتباط وثیق وی با ولی فقیه زمان بودند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان این پیام با تسلیت درگذشت آقای هاشمی رفسنجانی به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج)، رهبر انقلاب، ملت و خانواده وی تأکید کرده است: بی تردید نام “هاشمی رفسنجانی” و جلوه‌های خدمات این مبارز کهنسال و یار دیرین رهبر معظم انقلاب به کشور و نظام اسلامی، در ذهن همه دلسوزان و علاقه‌مندان ایشان خواهد ماند.


پیام دادستان کل کشور

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، از مبارزان نهضت اسلامی و یار دیرین حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری موجب تاسف و تاثر گردید.

ارتحال این مبارز خستگی ناپذیر و عالم مجاهد را که در مناصب مختلف منشاء خدمات و ثمرات ماندگاری بودند، به محضر حضرت ولیعصر (عج)، مقام معظم رهبری، بیت ایشان و اقشار مختلف مردم تسلیت عرض می‌نمایم و برای روح بلند ایشان آرامش و علو درجات آرزومندم.

محمدجعفر منتظری


پیام ارتش جمهوری اسلامی ایران

«خبر درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، که نمونه‌‌ای از مبارزان انقلابی و تکیه گاهی مطمئن برای نظام، کشور و انقلاب بود، غمی بزرگ می‌باشد که جامعه را سوگوار نمود.

این مبارز نستوه با مبارزات خود در سالهای پیش از پیروزی انقلاب و در جریان آن و نیز در دوران دفاع مقدس از خود چهره‌ای ماندگار در تاریخ بر فراز و نشیب کشور و انقلاب ترسیم نموده بود که باعث شد برگ‌های درخشانی به زندگی این مبارز انقلابی افزوده شود.

روابط عمومی ارتش در ادامه پیام خود آورده است: مسئولیت‌های مختلف این شخصیت سیاسیِ انقلاب اسلامی از روزهای پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تا ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و از همه مهم‌تر مسئولیت‌های مختلف در دوران دفاع مقدس؛ از ایشان شخصیتی تأثیر گذار در تاریخ انقلاب اسلامی و دارای پرونده‌ای مشحون از تلاش و فعالیت‌های گوناگون ساخته بود.

ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان پیام خود، ضمن تسلیت درگذشت این مجاهدخستگی ناپذیر به رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی)، ملت شریف و قدر‌شناس ایران و خانواده ایشان، از پروردگار بزرگ، غفران و رحمت الهی برای آن مرحوم خواستار است.»


پیام حزب موتلفه اسلامی

«حزب موتلفه اسلامی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یاردیرین رهبری و امام، و همسنگر مبارزان، مجاهدان و همکار موتلفه اسلامی در سالهای سخت انقلاب و رفیق جهاد و زندان و مبارزه با طاغوت را به محضر ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی خامنه ای و روحانیت محترم و همه دوستان و بازماندگان ایشان تسلیت می گوید.

او برای پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) خدمات فراوانی انجام داد و زندان ها و شکنجه ها و رنج ها را تحمل نمود و در ماموریت هایی که امام به او محول کرد صمیمانه کوشش داشت و پس از رحلت امام، از جانشین بر حق وی و ولی فقیه عادل صمیمانه حمایت کرد.

خدمات وی در جبهه های دفاع مقدس و در مجلس خبرگان قانون اساسی و در حمایت از اصل ولایت فقیه عادل و در مسئولیت‌های خطیر ریاست جمهوری و مجلس خبرگان رهبری و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، انشاالله ذخیره اخروی وی خواهد بود.

او در مقاومت در برابر کاپیتولاسیون آمریکایی شاه یار شهدای بزرگوار موتلفه اسلامی امانی، بخارایی، نیک نژاد و هرندی بود.

قلم او و بیان رسای وی بخصوص در مبارزات قبل از پیروزی انقلاب اسلامی یادگارهای ارزشمندی در فرهنگ اسلامی و بیدارگر توده های مردم بود.

هاشمی سیاستمداری توانا، ناطقی شیرین بیان، مدیری توانمند و تحلیلگری آینده نگر و هوشمندی زیرک بود.

مدیریت کارساز مقام معظم رهبری و عشق شخصی آیت الله هاشمی رفسنجانی به معظم له مانع تحقق بسیاری از نیت های پلید خناسانی شد که قصد سو استفاده از شرایط سال‌های آخر عمر ایشان را داشتند.

حزب موتلفه اسلامی برای ایشان غفران واسعه الهی را مسئلت می‌دارد.»


پیام تسلیت 57 تشکل دانشجویی درپی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

امروز ملت بزرگ و شریف ایران در سوگ فرزند دیگری از آرمان ایمانشان، عالم آزاد اندیش و روشنفکر و مبارز ضد استعمار و استبداد، حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی، یار دیرین امام و رهبری نشسته اند.

مردم ایران دوباره خاطرات خرداد ماه ۶۸ را که شاهد رحلت بنیان گذار انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) بودند در ذهن و جان خود مرور می کنند و به یاد می آورند که در هر لحظه از انقلاب، همواره آیت الله هاشمی در کنار امام و ملت ایران حضور داشته اند. از شکنجه شدن در رژیم طاغوت تا رسیدگی به خانواده زندانیان سیاسی در بند آن رژیم، از فرماندهی جنگ تا ریاست مجلس، از ریاست جمهوری تا مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام و در تمام دوران مجاهدت شصت ساله خود همواره در تلاش برای بهروزی و اعتلای جایگاه ایران و نظام جمهوری اسلامی بوده اند.

امام خمینی(ره) در بزنگاه تاریخی خردادماه ۱۳۵۸ در پیامی فرمودند : ” بدخواهان باید بدانند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است. ” به راستی نیز چنین است. امروز بیش از پیش وظیفه خود می دانیم که در راه اعتلای شجره این نهضت که با خون شهیدان آبیاری شده است بکوشیم و به فرموده امام راحل(ره) اعتقاد داریم که هاشمی زنده است چون نهضت زنده است.

فقدان این انقلابی اصیل، زخمی جانکاه بر پیکر نظام و ملت ایران است. از این رو ما تشکل های اسلامی دانشجویان دانشگاه ها از اکثر نقاط کشور، ضایعه وارده را به محضر شریف ملت بزرگ ایران، خانواده داغدار هاشمی رفسنجانی، رهبر انقلاب، بزرگان، علما، آزادگان، ایثارگران و تمامی دلباختگان انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی تسلیت و تعزیت عرض می کنیم و علو درجات را برای آن مرحوم آرزومندیم و از آحاد ملت ایران دعوت می نماییم تا در مراسم تشیع پیکر پاکشان در ساعت ۸:۳۰ صبح روز سه‌شنبه ۲۱ دی‌ماه از دانشگاه تهران به طرف حرم مطهر بنیانگذار انقلاب شرکت کنند.

و السلام علی عباد الله الصاحین

1. انجمن اسلامي اميد دانشجویان دانشگاه علوم پزشكي شيراز
2. انجمن اسلامي دانشجويان پيرو خط امام (ره) دانشگاه شهيد چمران اهواز
3. انجمن اسلامي دانشجويان پيرو خط امام دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز
4. انجمن اسلامي دانشجويان پيروخط امام خميني(ره)علوم پزشكي زاهدان
5. انجمن اسلامي دانشجويان ترقي خواه دانشگاه آزاد اسلامي شيراز
6. انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه آزاد دزفول
7. انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه شهيد مدني آذربايجان
8. انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعتی ارومیه
9. انجمن اسلامي دانشجويان راه اميد رانشگاه اصفهان
10. انجمن اسلامي دانشجويان نوانديش دانشگاه آزاد اسلامي مرودشت
11. انجمن اسلامی امید دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی
12. انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
13. انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام(ره) دانشگاه ایلام
14. انجمن اسلامی دانشجویان تحول خواه دانشگاه صنعتی همدان
15. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اردکان
16. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اشراق بجنورد
17. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بجنورد
18. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز
19. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان
20. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم
21. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران
22. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اراک
23. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر
24. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جهرم
25. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سمنان
26. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گراش
27. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لرستان
28. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری
29. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
30. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد
31. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بوشهر
32. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان گلستان
33. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان
34. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه مراغه
35. انجمن اسلامی دانشجویان مستقل(روزانه) دانشگاه آزاد اسلامي اقليد
36. انجمن اسلامی دانشجویان معتدل دانشگاه بوعلی سینا همدان
37. انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز
38. انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا بهبهان
39. انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
40. انجمن اسلامی دانشکده پرستاری و مامایی علوم پزشکی قزوین
41. انجمن اسلامی دانشکده های بهداشت و پیراپزشکی علوم پزشکی قزوین
42. انجمن اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد
43. تشكل اسلامي سياسي آفتاب دانشگاه آزاد اسلامي مرودشت
44. تشكل اصلاح طلب اميد ايران دانشگاه آزاد اسلامي شيراز
45. تشكل توسعه و اعتدال دانشگاه يزد
46. تشكل دانشجويي اسلامي فرارو دانشگاه صنعتي جندي شاپور دزفول
47. تشکل اسلامی آزاد اندیشی دانشگاه رامین خوزستان
48. تشکل اسلامی رویش دانشگاه صنعتی اراک
49. تشکل اسلامی نسل نو (واحد برادران) دانشگاه قم
50. تشکل اسلامی نسل نو (واحد خواهران) دانشگاه قم
51. تشکل فرهنگ و اندیشه هدا دانشگاه علوم پزشکی جهرم
52. تشکل‌ فرهنگ و سیاست دانشجویان دانشگاه اسفراین
53. كانون انديشه هاي آزاد دانشگاه آزاد اسلامي مرودشت
54. كانون نشر انديشه هاي نو دانشگاه آزاد اسلامي كازرون
55. مجمع اسلامی دانشجویان پلی تکنیک تهران
56. مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری
57. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خیام مشهد


پیام تسلیت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان

انالله و انا الیه راجعون

آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و استوانه نظام به دیار باقی شتافت. بزرگ مردی صادق و مردم دار، دلسوز و خیرخواه انقلاب که در تاریخ معاصر کشور بی همتاست. زندگی سراسر مبارزه این مجاهد نستوه، مملو از اتفاقات و حواشی بود که از وی شخصیتی ماندگار و ابدی در ذهن همه ایرانیان و انقلابیون بر جای گذاشت. همراهی و همگامی حضرت آیت الله هاشمی خصوصا در سال های گذشته سبب شد که امروز با جرات بگوییم که هاشمی عاقبت به خیر شد و با قلبی آرام و نفسی مطمئن با مردم کشورش وداع نمود. یاد و راه این شخصیت ارزشمند و عالم بزرگ که همه ی هستی اش را فدای این نظام و وطن نمود همواره زنده خواهد ماند.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با خانواده و بیت داغدار معظم له از درگاه خداوند منان برای ایشان علو درجات و غفران و رحمت الهی را مسئلت دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. خداوند وجود پر ارزش علماء راستينى همچون حضرت آيه الله امينى و ديگر شاگردان فاضل امام (ره) را براى ما نگاه دارد كه چه بى شائبه و صميمانه احساس قلبى خود را نسبت به رفيق شفيق شان بيان كردند. و چه بى سعادت و قابل ترحم اند آنها كه هنوز هاشمى را حقير مى خواهند ! پيام محترمانه و ارج گذارانه مراجع معظم تقليد معيار خوبيست براى مقايسه.
    انصاف عزيز ! لطفاً منتشر كنيد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا