خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نحوه تشخیص پاوربانک فیک و اصل شیائومی

رپورتاژ آگهی

پاور بانک یکی از لوازم جانبی مورد نیاز برای بسیاری از کاربران گوشی هوشمند است. این دستگاه به شما امکان می‌دهد که گوشی خود را در هر زمان و مکانی شارژ کنید و نگران تمام شدن باتری نباشید. اما با توجه به افزایش تقاضا برای این محصول، بسیاری از تولیدکنندگان نامعتبر پاوربانک‌های تقلبی و فیک را با قیمت‌های ارزان تولید و به فروش می‌رسانند.

این پاوربانک‌های تقلبی علاوه بر این که کیفیت پایینی دارند و ممکن است به گوشی شما آسیب برسانند، معمولاً ظرفیت و قدرت کمتری از آنچه که ادعا می‌کنند در اختیار کاربر قرار می‌دهند، بنابراین نمی‌توانند نیاز شما را برطرف کنند.

یکی از برند‌های معروف و محبوب در زمینه پاور بانک، شیائومی است. این شرکت چینی با تولید پاوربانک‌های با کیفیت و با قیمت مناسب، مشتریان زیادی را به خود جذب کرده است. اما متاسفانه محصولات شیائومی هم مانند سایر برند‌های معتبر، دچار مشکل تقلب و کپی است. در ادامه راه‌های تشخیص پاوربانک اصل و تقلبی شیائومی را بررسی خواهیم کرد.

برای این که بتوانید پاور بانک اصل را از پاور بانک تقلبی تشخیص دهید 9 راه وجود دارد و این 9 روش بین تمام پاوربانک ها مشابه است. در ادامه با 9 نمونه از راه‌های تشخیص پاوربانک فیک و اصل شیائومی اشنا خواهید شد.

کد 20 رقمی روی پاوربانک‌های شیائومی

یکی از راه‌های ساده و مطمئن برای تشخیص پاوربانک فیک و اصل شیائومی، بررسی کد 20 رقمی است که روی هر پاور بانک شیائومی چاپ شده است. این کد یک کد امنیتی است که شما می‌توانید با وارد کردن آن در وب‌سایت رسمی شیائومی، از اصل بودن پاوربانک خود مطمئن شوید. برای این کار، شما باید به آدرس mi.com/verify بروید و کد 20 رقمی را در قسمت مربوطه وارد کنید.

سپس بر روی دکمه verify کلیک کنید. اگر پاور بانک شما اصل باشد، یک پیام مبنی بر تایید اصالت پاور بانک به شما نشان داده می‌شود. اما اگر پاوربانک شما فیک باشد، یک پیام مبنی بر عدم تطابق کد با محصول برای شما به نمایش در می‌آید. این روش یکی از قطعی‌ترین راه‌های تشخیص پاوربانک فیک و اصل شیائومی محسوب می شود.

از اطلاعات چاپ شده روی خود پاوربانک استفاده کنید

یکی دیگر از راه‌های تشخیص پاوربانک فیک و اصل شیائومی ، بررسی اطلاعات چاپ شده روی خود پاوربانک است. این اطلاعات شامل نام برند، مدل، ظرفیت، ولتاژ، جریان، ساخت چین و نشان‌های استاندارد می باشد.

شما باید این اطلاعات را با مشخصات رسمی پاوربانک شیائومی که در وب‌سایت یا جعبه محصول آمده است مقایسه کنید. اگر هر گونه اختلاف یا اشتباهی در این اطلاعات وجود داشته باشد، می‌توانید متوجه شوید که پاوربانک شما فیک است. برای مثال، اگر پاوربانک شما مدل Mi Power Bank 2C با ظرفیت 20000 میلی‌آمپر ساعت باشد، باید روی پاوربانک شما این عبارت چاپ شده باشد: Mi Power Bank 2C 20000mAh 3.7V 74Wh. همچنین باید نشان‌های استاندارد مانند CE، FCC، RoHS و MI را روی پاوربانک ببینید. اگر این موارد را روی پاوربانک خود ندیدید یا با مشخصات رسمی مطابقت نداشتند، می‌توانید از فیک بودن پاوربانک خود مطمئن شوید.

به کابل پاوربانک توجه کنید

سومین راه تشخیص پاوربانک فیک و اصل شیائومی، بررسی کابل پاوربانک است. پاوربانک‌های شیائومی اصل همراه با یک کابل USB به میکرو USB عرضه می‌شوند که کیفیت بالایی دارند و با لوگوی شیائومی روی سر کابل مشخص شده‌اند. 

این کابل‌ها معمولا رنگ سفید دارند و طول آن‌ها حدود 20 سانتی‌متر است. اگر کابل پاوربانک شما رنگ دیگری داشته باشد یا لوگوی شیائومی روی آن نباشد یا طول آن بیشتر یا کمتر از 20 سانتی‌متر باشد، می‌توانید از فیک بودن پاوربانک خود مطمئن شوید.

همچنین باید به کیفیت و ضخامت کابل توجه کنید. کابل‌های شیائومی اصل معمولا کیفیت و ضخامت بالایی دارند و از سیم‌های مسی خالص ساخته شده‌اند. اگر کابل پاوربانک شما کیفیت و ضخامت پایینی داشته باشد یا از سیم‌های فلزی دیگری ساخته شده باشد، می‌توانید از فیک بودن پاوربانک خود مطمئن شوید.

کیفیت و ظاهر پورت‌ها

در ادامه تصمیم داریم به سراغ یکی دیگر از راه‌های تشخیص پاوربانک فیک و اصل شیائومی برویم که آن راه بررسی کیفیت و ظاهر پورت‌های USB و میکرو USB می باشد. پاوربانک‌های شیائومی اصل دارای پورت‌های با کیفیت و استاندارد هستند که به راحتی قابل شناسایی می باشند.

این پورت‌ها دارای رنگ سفید یا خاکستری روشن بوده و از نشان‌های + و – برخوردار هستند. همچنین پورت‌های شیائومی اصل یک فاصله کوچک بین خود و بدنه پاوربانک دارند که باعث می‌شود کابل به خوبی وارد و خارج شود. اگر پورت‌های پاوربانک شما رنگ تیره یا سیاه داشته باشند یا نشان‌های + و – را نداشته باشند یا فاصله زیادی بین خود و بدنه پاوربانک داشته باشند، می‌توانید به این نتیجه برسید پاوربانک مورد نظر شما فیک است.

چراغ‌های LED روی دستگاه

چراغ‌هایLED موجود بر روی دستگاه یکی دیگر از راه‌های تشخیص پاوربانک فیک و اصل شیائومی موحسوب می شود. پاوربانک‌های شیائومی اصل دارای چهار چراغ LED هستند که نشان‌دهنده میزان شارژ پاوربانک می باشند.

این چراغ‌ها دارای رنگ سفید هستند و با فشار دادن دکمه پاور روشن و خاموش می‌شوند. هر چراغ LED نشان‌دهنده 25 درصد از ظرفیت پاوربانک است. اگر پاوربانک شما دارای چراغ‌های LED بیشتر یا کمتر از چهار عدد باشد یا رنگ دیگری داشته باشند یا با فشار دادن دکمه پاور روشن و خاموش نشوند، مطمئنا پاور بانک شما توسط کمپانی شیائومی تولید نشده است و شما نمونه تقلبی پاوربانک شیائومی را خریداری کرده اید.

قابلیت Pass-Through

ایا اطلاعاتی نسبت به قابلیت Pass-Through دارید؟ این قابلیت به شما امکان می‌دهد که همزمان با شارژ کردن پاوربانک، گوشی خود را هم از طریق پاوربانک شارژ کنید. پاوربانک‌های شیائومی اصل این قابلیت را دارند و شما می‌توانید با استفاده از یک کابل USB به میکرو USB، پاوربانک را به برق وصل کنید و با استفاده از یک کابل دیگر، گوشی خود را به پاوربانک متصل نمایید.

در این صورت، هم پاوربانک و هم گوشی شما شارژ می‌شوند و چراغ‌های LED روی پاوربانک نشان‌دهنده میزان شارژ هر دو دستگاه خواهد بود.

شارژ شدن پاوربانک با خودش

بررسی شارژ شدن پاوربانک با خودش راه‌های تشخیص پاوربانک فیک و اصل شیائومی به شمار می رود. این یعنی شما می‌توانید با استفاده از یک کابل USB به USB، پاوربانک را به خودش وصل کنید و ببینید که آیا شارژ می‌شود یا خیر. پاوربانک‌های شیائومی اصل این قابلیت را ندارند و اگر پاوربانک را به خودش وصل کنید، هیچ چراغ LEDی روشن نمی‌شود و هیچ جریانی از پاوربانک عبور نمی‌کند.

اما پاوربانک‌های فیک ممکن است این قابلیت را داشته باشند و اگر پاوربانک را به خودش وصل کنید، چراغ‌های LED روشن شوند و جریانی از پاوربانک عبور کند. این روش یکی از راه‌های ساده و موثر برای تشخیص پاوربانک فیک و اصل شیائومی است و شما باید حتما از آن استفاده کنید.

وزن پاوربانک

یکی دیگر از راه‌های تشخیص پاوربانک فیک و اصل شیائومی، بررسی وزن پاوربانک است. پاوربانک‌های شیائومی اصل دارای وزن استاندارد و مشخص هستند که در وب‌سایت یا جعبه محصول آمده است. شما باید با استفاده از یک ترازوی دقیق، وزن پاوربانک خود را اندازه بگیرید و با وزن رسمی مقایسه کنید. اگر وزن پاوربانک شما بیشتر یا کمتر از وزن رسمی باشد، می‌توانید به این استنباط برسید که پاوربانک تقلبی است.

چک کردن باتری‌ها

در انتها پیشنهاد می کنیم در هنگام خرید پاور بانک شیائومی حتما باتری آن را چک کنید زیرا یکی دیگر از راه‌های تشخیص پاوربانک فیک و اصل شیائومی، چک کردن باتری‌های داخلی پاوربانک است. این روش نیاز به باز کردن پاوربانک دارد و برای انجام آن باید از ابزارهای مناسب استفاده کنید. پاوربانک‌های شیائومی اصل دارای باتری‌های لیتیوم یون با کیفیت بالا هستند که از برندهای معتبر مانند LG، Samsung، Panasonic و ATL ساخته شده‌اند.

این باتری‌ها دارای نشان‌های استاندارد و مشخصات فنی روی خود هستند و با لوگوی شیائومی مشخص شده‌اند. اگر پاوربانک خود را باز کنید و باتری‌های داخلی آن را ببینید، می‌توانید با بررسی نشان‌ها و مشخصات فنی آن‌ها، از اصل بودن پاوربانک خود مطمئن شوید.

اما اگر باتری‌های داخلی پاوربانک شما از برندهای ناشناخته یا کیفیت پایین باشند یا نشان‌ها و مشخصات فنی روی آن‌ها نباشد یا با لوگوی شیائومی مشخص نشده باشند، می‌توانید از فیک بودن پاوربانک خود مطمئن شوید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله به شما چند راه ساده و موثر برای تشخیص پاوربانک فیک و اصل شیائومی را معرفی کردیم. این راه‌ها شامل بررسی کد 20 رقمی روی پاوربانک، اطلاعات چاپ شده روی خود پاوربانک، کابل پاوربانک، کیفیت و ظاهر پورت‌ها، چراغ‌های LED روی دستگاه، قابلیت Pass-Through، شارژ شدن پاوربانک با خودش، وزن پاوربانک و چک کردن باتری‌ها است.

با استفاده از این راه‌ها، شما می‌توانید با اطمینان بیشتری پاوربانک شیائومی اصل را از فیک تمایز دهید و از خرید اشتباه جلوگیری کنید. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید و جالب بوده باشد.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا