خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توضیح دربارهٔ خبر «اخراجِ» مصطفی مهاجری از دانشگاهِ صنعتیِ امیرکبیر

مصطفی مهاجری دربارهٔ خبرهای منتشر شده مبنی بر «اخراجِ» او از دانشگاهِ صنعتیِ امیرکبیر توضیحاتی داده است.

به گزارش دریافتی انصاف نیوز، او در این باره می‌گوید:

در روزهای گذشته در بعضی وب‌سایت‌ها و کانال‌های خبری اخباری منتشر شده است حاکی از اینکه اینجانب، مصطفی مهاجری، از دانشگاهِ صنعتی امیرکبیر «اخراج» شده‌ام. در متنِ اغلبِ این خبرها دو موضوع طرح شده است: یکی اینکه آقای دکتر مهدی مجیدپور، رئیس دانشکدهٔ مدیریت علم و فناوری، مرا از این دانشکده اخراج کرده‌اند و دیگر اینکه ایشان با دخالت‌هایی در تعارض با رویه‌ها و عرف‌های دانشگاهی دروسِ ثبت‌نامی دانشجویانِ فلسفه علم را حذف کرده‌اند و مانعِ برگزاری کلاسی شده‌اند که ارائهٔ آن از طرفِ گروه بر عهدهٔ اینجانب قرار داده شده بود. از آنجا که این خبرها توجه بعضی آشنایان و دوستان و نیز دانشجویان و همکاران دانشگاهی را جلب کرده است و ابهامات و پرسش‌هایی برانگیخته، بر خود لازم می‌دانم توضیحاتی را دربارهٔ موضوعاتِ طرح شده در این خبرها به عرض برسانم تا دستِ کم بخشی از این ابهامات را برطرف کنم.

نخست اینکه تا آنجا که به قوانین، مقررات و رویه‌های دانشگاهی مربوط می‌شود اخراج از دانشکده موضوعیت ندارد؛ آنچه موضوعیت دارد اخراج از دانشگاه است که تصمیم‌گیری دربارهٔ آن نیز در حوزهٔ اختیارات هیئت اجرایی جذبِ دانشگاه است و تا آنجا که اینجانب از تصمیماتِ این هیئت مطلع هستم (پس از آخرین جلسهٔ هیئت اجرایی جذب از رئیسِ محترمِ دبیرخانهٔ هیئت کسبِ اطلاع کردم) قراردادِ استخدامی اینجانب با دانشگاه هنوز معتبر است و هیئت اجرای جذبِ دانشگاه (دستِ کم تا این تاریخ) تصمیمی مبنی بر فسخ یا عدمِ تمدیدِ قراردادِ اینجانب نگرفته است.

آنچه دربارهٔ حذف دروسِ گروهِ فلسفه علم و جایگزینی اینجانب با مدرسی مدعو از خارج از دانشگاه در خبرها بازتاب یافته است نادرست نیست اما توضیح دربارهٔ فرایندِ حذف و جایگزینی مستلزمِ شرح و تفصیلی است که گمان نمی‌کنم دستِ کم در شرایطِ کنونی ضرورتی برای آن وجود داشته باشد. آنچه اهمیتِ بیشتری دارد این است که این امکان برای دانشجویان فراهم شود که در زمانِ مقرر دروس خود را به پایان برسانند و مشکلی برای فارغ التحصیلی‌شان ایجاد نشود.

ذکرِ این موضوع نیز بی‌فایده نیست که هرچند مسئولیتِ تدریسِ درسِ منطق در نیم‌سالِ جاری از عهدهٔ اینجانب برداشته شده است اما هنوز مسئولیت‌های دیگری از جمله مسئولیتِ سنگین و پرافتخارِ راهنمایی شش دانشجوی کارشناسی ارشدِ دانشکده، از پرتلاش‌ترین و با استعدادترین دانشجویان فعالِ دانشکده، بر عهدهٔ اینجانب هست و از قضا تا آنجا که به آیین‌نامه‌ها و رویه‌های رسمی دانشگاه مربوط می‌شود فسخ یا عدمِ تمدیدِ قرارداد عضوِ هیئت علمی برای ادامهٔ تصدی راهنماییِ پایان‌نامه‌ها مشکل‌ساز است اما برای ادامهٔ تدریسِ درس مشکل‌ساز نیست.

امیدوارم توضیحاتِ ارائه شده در فوق تا اندازه‌ای ابهامات و پرسش‌های ایجاد شده را رفع کرده باشد. 

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. خلاصه اش اینه که طرف هم به نظام لگد میزنه هم میخواد ازش پول بگیره. اگه این قدر بده چرا استعفا نمیدی؟

    7
    6
  2. جناب آقای مهاجری امیدواریم که اینطور باشد .خداکنه اعتراف اجباری نباشد .ما نگران شماشدیم

    6
    3
    1. عالی ترین نمونه از یک ذهن منجمد
      اصلا طرف رو نمیشناسه، اسمشو نشنیده دربارش نظر میده
      وقتی مغزش باز بوده یکی گفته هرکس ب هر دلیلی مخالف نظام حرف نزد پول گرفته. بعد یه دفعه مغزشو منجمد کردند و همین توش مونده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا