خرید تور تابستان ایران بوم گردی

عقد زوج جوان در زندان قزل‌حصار!

مراسم عقد زوج جوان در زندان قزل‌حصار برگزار شد. این زوج جوان برای آن‌که پدر خانواده شاهد ازدواج تنها فرزندش باشد، آئین عقدشان را در محل ندامت‌گاه قزل‌حصار برپا کردند.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از پایگاه‌ اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان تهران، این مراسم به درخواست خانواده یکی از زندانیان این مرکز برگزار شده و مسئولان قزل‌حصار نیز  با هدف حفظ حقوق شهروندی و تکریم حقوق زندانیان، با برپایی آن در زندان موافقت کرده‌اند.

با برگزاری آئین قرائت خبطه عقد این زوج جوان در ندامت‌گاه قزل‌حصار، پدر و سرپرست خانواده توانست شاهد آغاز زندگی مشترک فرزندش باشد.

آن‌طور که سازمان زندان‌ها اعلام کرده، زندانی مذکور به علت داشتن شاکی خصوصی امکان و شرایط استفاده از ارفاقات قانونی یعنی گرفتن مرخصی برای خروج از زندان و حضور در مراسم را نداشته است و به همین دلیل، مراسم عقد با حضور خانواده‌های عروس و داماد در زندان قزل‌حصار برگزار شده است.

در ادامه این خبر آمده مدیر ندامت‌گاه قزل‌حصار با کمک خیّرین، یک دستگاه تلویزیون و یک دستگاه یخچال به‌عنوان کادوی روز ازدواج به این زوج جوان اهداء کرده است.

خبر عقد زوج جوان در زندان در نوع خود کم‌نظیر بوده و کمتر شنیده شده است. به نظر می‌رسد این اقدام هم در راستای تحولاتی است که رئیس قوه قضائیه پیش‌تر وعده آن را داده بود.

از جمله وعده‌های حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای کاهش آسیب‌های زندان به خصوص برای خانواده‌های زندانیان بوده است که به نظر می‌رسد با صدور مجوز برپایی مراسم عقد فرزند یک زندانی در قزل‌حصار، نخستین گام‌ها برای تحقق آن وعده در حال برداشته شدن است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا