خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اهالی راه‌آهن علیه مدیرعامل؛ میعاد صالحی را برکنار کنید

برای نخستین بار در تاریخ ریلی کشور، بیش از 2 هزار نفر از کارکنان راه آهن با امضای نامه‌ای خواستار برکنار میعاد صالحی مدیرعامل جوان این شرکت دولتی شدند.

تین نیوز، رسانه تخصصی راه و ترابری نوشت: برای اولین بار در تاریخ راه آهن، جمعی از کارکنان شرکت راه آهن کارزاری اینترنتی برای برکناری سید میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن راه‌اندازی کردند که این کارزار تا کنون 2000 امضا داشته است.

در متن این کارزار آمده است: «رئیس محترم جمهور، وزیر محترم راه و شهرسازی، وزیر محترم کشور، وزیر محترم اطلاعات؛ سلام. این‌جانبان، جمعی از پرسنل دل‌سوز راه آهن جمهوری اسلامی ایران درخواست می‌نماییم هرچه سریع‌تر نسبت به تغییر مدیر عامل راه آهن که هیچ‌گونه آشنایی با راه آهن ندارند و با تصمیمات غیرکارشناسی باعث رکود در راه آهن شده و به طبع آن معشیت و رفاهی پرسنل نیز به پایین‌ترین سطح خودش در سال‌های اخیر رسیده، اقدام نمایید؛ قبل از این‌که حضور ایشان موجب بدتر شدن اوضاع راه آهن و دل‌سرد شدن پرسنل گردد.»

در ادامه این گزارش آمده شائبه حمایت وزیر راه و شهرسازی و مسئولان رده‌های بالاتر دولتی از مدیرعامل فعلی شرکت راه آهن، مدت‌ها پیش رسانه‌ای شده و فعالان این حوزه منتظر واکنش وزارتخانه هستند.

صالحی از مدیران جوان دولت سیزدهم محسوب می‌شود؛ او در سال 1361 متولد شده و از دانشگاه‌های علم و صنعت و شریف، مدارک تحصیلی خود در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را در رشته مهندسی مکانیک دریافت کرده است. او در رتبه‌داران جشنواره خوارزمی و عضو بنیاد ملی نخبگان هم بوده و از اولین انتصابات دولت سیزدهم در وزارت راه.

سید میعاد صالحی 21 مهر 1400 به مدیرعاملی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی منصوب شد که همان زمان با توجه به این‌که هیچ سابقه‌ای در حوزه ریلی، حمل و نقل و زیرساخت نداشت، انتصابش با انتقادهای گوناگون مواجه شد.

ابقای آقای صالحی پس از آمدن مهرداد بذرپاش به وزارت راه هم نشان می‌داد که مدیرعامل راه آهن موید به تاییداتی بالاتر از وزیر مرتبط است.

حالا اما کارکنان راه آهن خواهان برکناری مدیر جوان، کم‌تجربه و ناآشنای خود از مدیریت یکی از مهم‌ترین شرکت‌های دولتی کشور شده‌اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. از اینکه این ۲۰۰۰درخواست چطوری جمع شده ، می‌گذرم ولی یه سوال از لابی کنندگان این طرح،توقع شما از یک مدیر نخبه در چیست؟این بود شعار کار رابه جوانان بسپارید؟خب این جوان به قول شما ناپخته و نابلد باید کجا پخته شود و کاربلد؟!!اینکه آقای صالحی تجربه ی ریلی ندارد مال سه سال پیش بوده و الان او به یک مدیر توانمند تبدیل شده و منتقدین ایشان نه اون۲۰۰۰ امضای جمع شده، باید این واقعیت را بپذیرند.
    کمیل موسوی

    3
    62
    1. اولا، مگه کودکستانه که وظیفه اش تربیت کودک باشه؟ مرد حسابی یه سازمان بزرگ و مهم کشوره راه آهن.
      ثانیا، راه آهن در دوره ایشون به فنا رفت و هنوز که هنوزه ایشون چیزی یاد نگرفته و اوضاع هر روز داره بدتر میشه. گزارش های عددی و آماری عملکرد راه آهن رو برید در وبسایت خود راه آهن و وزارت راه ببینید، گزارش های کارشناسان مرتبط با این حوزه رو بخونید، گریه می کنید از وضعیت شاخص ها

      44
      2
    2. شما یا معنی نخبه را نمی فهمید یا خائن هستید یا ساده لوح.
      هر نخبه ای در هر زمینه ای باید درست به کار گرفته بشه.
      شاید ایشون به قول شما نخبه باشد ولی تخصص این صنعت را ندارد.امکان دارد در جایگاهی دیگر خیلی هم مفید باشد،نمی دان.ولی این را می دانم که ایشان در زمینه راه اهن به غیر از زیان و ضرر چیزی نداشته.
      یتبعون احسن

      30
      1
    3. منم سوال دارم ایا مدیرپخته برای کامنت معمولی پرسنلش واخراج میکنه
      ایامدیر پخته وکاربلد با پرسنل لج میکنه ومناسبتیها رو بخاطر همین کارزار قطع میکنه
      ایامدیر مدبر دست تو نون وسفره کارگر روزمزد میبره و۳ میلیون از حقوق ماهانش کم میکنه
      ایا مدیر عاقل با پرسنلش برخورد قهرامیز میکنه مثل بچه ها
      ایا وهزارایا دیگه

      18
      1
    4. چرا چرت میگید ،خدا ازتون نگذره ،این مدیر بی لیاقت که هرروز داره شرایط راه اهن را بدتر میکنه چرا ازش دارید طرفداری میکنید ،چرا دارید ترس میندازید به دل این پرسنل بدبخت راه اهن ،واقعا متاسفم براتون
      مدیر مغروری که بخاطر قران خواندن گذاشتن مدیر راه اهن ایران
      متاسفم برای شما کارمندان حامی و نوچه های میعاد صالحی

      3
      2
  2. ایشان در مقطعی مدیر بخشی بودن و بسیاری از نجومی بگیران و سو استفاده کنندگان را برکنار کردند و عاقبت برایش توطئه چیدند. اگر در راه آهن هم همینکار را کرده باشه این کارزار مشکوک هست . وضعیت معیشت و حقوق دست ایشان نیست .

    3
    34
    1. اینکه کامنت در دفاع از مدیرعامل میبینم باعث تعجبه واقعا
      چون فکر نکنم حتی حلقه نزدیک ودوستانشم ازش دفاع کنن
      پس اینها کارمافیای خودشه همه راه آهن به جرات مخالف شن

      8
      1
  3. مدیر جوان در سه سالی که در راه آهن بوده جز خسارت و بروز سانحه های مختلف و کاهش امید در کارمندان راه آهن و عدم توجه به منابع انسانی هیچ اقدام مثبتی نداشته

    35
    1
  4. کسانی که حمایت ابن جناب را میکنن در بطن کار و بی فکریهای آقا نیستن این ۲۰۰۰نفر امضا کننده کارمندان و اپراتورهای فروش بلیت قطار در سراسر کشور هستن که بابی فکری آقا باید خانه‌نشین بشن با شعار حمایت از مردم فروش بلیت قطار را به اینترنت واگزار کرد و مردمی که آشنایی با خرید بلیت نداشتن مجبور شدن از کافی نتها و افراد سودجو بلیت بخرندبا چندبرابر قیمت و بدون رعایت اصول و قوانین کوپه ها و حالا بلبشویی درست شده درمورد بلیت چند بار فروخته شده و بی نام و اختصاص سهمیه خواهران به برادران یا برعکس و… از طرفی کانتر فروش بلیت در آژانس هم بدلیل عدم فروش بلیت درامدی نداشته و اگر روال به همین صورت باشد باید خانه نشین شود پس لطفا بدون اطلاع پای مفسد و زور گیر وووو را وسط نکشین این جناب شاید خصوصیات خوب زیادی داشته باشه ولی با بی فکری در همین یک مورد ضربه بزرگی به مردم و کارمندان آژانس زده

    31
    2
  5. فعلا که ایشون با تصمیمات ناپخته و غیرحرفه ایشون بازار دلال ها رو داغ کردن. کار هر کس نیست خرمن کوفتن …

    27
    3
  6. افرادی که با اکانت های فیک و غیر واقعی و با حب و ارادت به ایشون نظر میدهند تشریف ببرید به ایستگاههای مشهد.تهران و تبریز و اهواز ووووووبزنید و گندگاری ایشون را ملاحضه بفرمائید.بعد اظهار نظر کنید.و امضا کنندگان این دو کارزار نزدیک به 4000نفر را عوامل کی حساب می کنید؟

    برای شما مثال کافر همه را به کیش خود پندارد هست.
    شما هایی که اعتراض مجموعه ،اعم از نمایندگی های فروش و کارکنان را به این و ان منتسب می کنید،بدون شک خودتان عامل پخش این اخبار توهمی هستید.

    17
    1
  7. افرادی که کارزاری که توسط همکاران فروش و کارکنان شریف را می خواهند با تهمت و شانتاژ متهم کنند،کلاه خود را قاضی کنند،فردی که هیچ سابقه ای در امور اجرائی و به خصوص در صنعتی مثل صنعت ریلی ایران مسولیت قبول می کند،وجدان دارد یانه؟

    شما ها بروید و نگاهی به ایستگاههای بزرگ کشور بزنید،الافی و سرگردانی مسافر تا تاخیرهای بالای 10ساعت ها را هم بنگرید.
    تصمیمات اخیر ایشون برخلاف منویات رهبری و سیایت های ریاست جمهوری هست.

    صالحی باید عزل و محاکمه شود.

    22
    1
  8. متاسفانه ناکارآمدی آقای مدیر برا همه اقشار راه آهن کاملا ثابت شده،نمونه آن بیکار کردن آژانس های فروش بلیت قطار که 4000 تا آژانس رو بیکار کردن و بازار دلالی بلیت رو این روزا کاملا داغ کردن و حتی خود شرکت های ریلی شدن دلال فروش بلیت.این حالا یه نمونه از کار ایشون بود.

    14
    1
  9. ایشون با این تصمیم 4000شغل را در حال نبود کردن هستند،دست دلالان و کلاه برداران از مردم باز گذاشته شده،شما هایی که از ایشون حمایت می کنید،به ایستگاهها بزرگی چون مشهد و تهران و اهواز و تبریز مراجعه کنید و از مسافرها بپرسید به چند برابر قیمت بلیت تهیه کردند؟چه تعدا افراد که از روی ناچاری به خرید چند برابری تن داده اند ولی بلیت جعلی نصیبشون شده.
    چه کسی یا کسانی جوابگوی این مردم هستند؟
    ایشون مدیری جوان هستند حرفی نیست در جایگاهی مورد استفاده قرار می گرفتند که تخصص دارند.
    تصمیمات ایشون را از هر جنبه ای می نگریم هیچ سنخیتی با فرامین رهبری معظم و سیاست های ریاست جمهوری مبنی بر اشتغالزای را نمی بینم.که هیچ ،بلکه مغایر با نظرات رهبری هم هست.و دلیلی بزرگتر از این برای عزل ایشان نمی بینم.

    9
    1
  10. خیلی عجیبه!
    بعنوان یک لکوموتیوران، از اینکه در زمان اقای صالحی پرداختیها و حق کیلومتراژ بسیار منظم شده و دست بسیاری از سوئ استفاده چیها قطع شده همه خوشحالند
    خیلی اتفاقات خوب دیگه هم افتده. معلومه که قطع منافع عده ای باعث میشه جیف بنفش بکشند مخصوصا برخی آژانسهای مسافری منفعت طلبی که دزدیهاشون در سالهای پیش زبانزد خاص و عام بود

    3
    20
    1. شما فقط یک نمونه که آژانسها و نمایندگی ها دزدی کردند را نشون بده.هم ببینیم.آژانس تخلف نمی تونه بکنه آقا محترم.چندین ابزار و سازمان نظارتی نظاره گر هستند.
      به شما گفتند برو چنین بنویس.
      مزدت را گرفتی ؟مزدور؟
      امیدوارم خود را ارزان نفروخته باشی.

      9
      4
    2. شما مطمعنن لکومتیوران نیستی. .جایی ک قانون کار میگه اضاف کاری ساعتی ۴۵ تومنه ولی ایشان با ی ضریب من دراوردی داره ۲۵ تومن میده مدیر خوبیه؟

  11. ایشان باید در برابر مردم و کارکنان و آژانسهای طرف قراداد،بابت ضررهای وارد کرده جوابگو باشند.

    در ثانی افرادی که به این دو کارزاری که طی 1ماه پیش راه افتاده و نزدیک4000امضا و منتقد به دیده توهم توطئه می نگرند،به خودشان زحمت بدن و از مسافرین در مشهد .تهران و اهواز و تبریز ووووووویک سوال بپرسند که بلیت ها را با چند برابر قیمت خریدند.چه تعداد خانواده هایی که با لبیت های جعلی و فیک اسیر و سرگردان هم پولشان از دست رفته و جایی نیست جوابگو باشد.

    تصمیم ایشون حداقل در زمینه نحوه فروش زمینه جولان سوداگران و دلالان را باز کرده.
    شاید این تصمیم عمدی نبوده ولی تبعات مالی و سیاسی برای مردم و مسئلین خواهد داشت.

    ماهی را هر وقت از آب بگیرید تازه هست.

    آقای صالحی خیلی زود دیر میشود.
    برگردید به مسیر یک سال قبل در نحوه فروش.بقیه موارد مربوط به همکاران از بیمه و خرابی و تاخیر 10ساعتی قطار ها را هم کارشناسان نظر دادند.

    7
    1
  12. با این مدیریت مفتضاحانه فاتحه خوندن به صنعت گردشگری کشور،ما اژانسی ها چندماه نه تونستیم روی قطار توری ببنیدیم نه حتی به قشر متوسط و پایین که ناچارا با قطار سفر میکنند خدماتی بدیم.
    همش شده رانت ورانت خواری
    بلیت های قطار بجای فروش در اژانس مسافرتی در دیوار بفروش نیره با قیمت گزایی
    خدالعنت کند همچین مدیرانی رو.

    11
    1
  13. همین آقا دستور دادن با کسانی که در کارزار شرکت کردن و رای دادن برخورد بشه و همین امروز حراست ناحیه خدمتم ازم تعهد گرفت و مجبورم کرد بنویسم من رای ندادم و کارزار تقلبیه و اگر انجام نمی دادم عواقبش با خودم بود

    15
    2
  14. من به عنوان یه لوکوموتیوران با حقوق دوازده و سیزده میلیونی اونم با اینکه حداقل نصف سال خونه نیستم و شب بیداری و استرس حادثه و … این حقوق جوابگوی زندگی من نیس چرا تبعیض بین پرداختی تو نواحی مختلف وجود داره؟ با اینکه قیمت بلیط بعضی قطار ها رو در بازار سیاهی که راه انداختن تا سه الی چهار برابر کردن اما حقوق ما نه تنها افزایش بلکه کاهش هم پیدا کرده بعد میگن مسافری زیان ده بله زیانش برای مامورین نه شما جرات نمیکنی حتی مرخصی بری که مبادا از همین چندرغاز حقوق هم جا بمونیم نه سختی کار داریم نه تعطیلات نه ساعات کار منظم نه زندگی حتی تعطیل کاری هم دریافت نمیکنیم

    13
    1
  15. مگه اونهایی ک قبلا بودن چیکار کردن ک این یکی نکرده انتظار چی داشتین ک برآورده نشده

    1
    6
  16. با سلام بحث عدم کفایت ایشان نیست راه آهن باید دیدگاه نسبت پرسنل عوض شود و وضع معیشتی که از ابتدا که سنگ بنا راه آهن بنا شده بوده و هست و با این مدیر بد تر شده چون فاصله حرف و عمل دکتر متفاوت هست

    1
    1
  17. من لوکومتیوران که ازاراک تاقم قطارمسافری بردم بااین همه استرس ومسوولیت مسافران بااین سیستم پرداختی کیلومتراژحدودا ۱۰۵هزارتومان راه آهن به من کیلومتراژمیده بعدازقم تااراک ۴۵۰هزارتومان به آژانس پرداخت میکنه تااراک منوبرسونه واقعا باعث تآسفه دیگه خودتون قضاوت کنیدچقدردرحق منوهمکارانم ظلم شده

    1
    1
  18. ما از پرسنل راه اهن هستیم شما وقتی نمیدونی لطف کن حرف نزن ما هنوز حقوق اسفند و سبد ماه رمضان و عید و الانم دیگ کم کم رسیده ب حقوق فرودین دریافت نکردیم این میعاد صالحی زندگی همممرو تو راه اهن ب باد داده

  19. ما از پرسنل راه اهن هستیم شما وقتی نمیدونی لطف کن حرف نزن ما هنوز حقوق اسفند و سبد ماه رمضان و عیدو دریافت نکردیم و الانم دیگ کم کم رسیده ب حقوق فرودین دریافت نکردیم این میعاد صالحی زندگی همممرو تو راه اهن ب باد داده

  20. برکنارش کنند به اژانسهای مسافرتی خیلی ظلم کرده خیلی
    خدا ازش نگذره تو پیش فروش بلیتهای قطار سیستم اژانسها رو بمدت 4 ساعت قطع میکنند این ظلم نیس
    ظلم بزرگیه

  21. بسم االه الرحمن الرحیم
    از مهندسان نیروی کشش هستم با سابقه و سن زیادتر از بسیاری از همکاران..با سابقه کار زیاد درپروژه های:
    – مونتاژ و ساخت لکوموتیو آلستوم در ایران : واگن پارس اراک – دسای امل و آلستوم فرانسه و ام ا ان انگلیس
    – لکوموتیو زیمنس توسط مپنا و زیمنس المان
    در خصوص مدیر عامل اقای دکتر صالحی مطالبی را خواندم .
    باید توجه داشته هر مدیر عاملی در دوره خود خدماتی داشته است. و یا تصمیمات و پیامد های اشتباه داشته اند.
    لطفا اگر مطلعیند در این خصوص برا ی هر دوره ای از مدیریت و حضور مدیر عامل ها با دقت بنویسید. اگر میتوانید.
    بفرمایید تا یاد بگیریم .خلاصه و مفید با شواهد و مثال .
    من هم ادامه میدهم .
    با تشکر از زحمات خدمتگزاران
    قسمت اول
    1403/02/03

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا