خرید تور تابستان ایران بوم گردی

قند و کلسترول دارید، دارچین بزنید!

دارچین سبب کاهش کلسترول می‌شود.

به گزارش بهداشت نیوز، دارچین خوراکی نیست و در میان ادویه‌ها طبقه‌بندی می‌شود. هر چند این امر را نیز می‌توان یکی از مزایای آن دانست زیرا بدون اضافه کردن کالری می‌تواند به سوزاندن چربی‌های بدن کمک کند.

نتیجه پژوهش‌ها نشان داده است که دارچین می‌تواند به سوخت و ساز قندی در بدن کمک برساند. به گفته دانشمندان مصرف یک چهارم تا دو قاشق چایی خوری دارچین در روز قند خون را پائین می‌آورد و و سطح کلسترول را نیز بین ۱۰ تا ۲۵ درصد کاهش می‌دهد. عواملی که به سوزاندن چربی سلول‌ها کمک خواهند کرد.

از سوی دیگر نتیجه پژوهش محققان در دانشگاه میشیگان در سال ۲۰۱۷ نشان داده بود که ماده سینامالدهید (Cinnamaldehyde) که بوی دارچین از آن ناشی می‌شود سلول‌های بدن را به سوزاندن چربی وا می‌دارد. دارچین همچنین آنتی‌اکسیدان‌ زیادی دارد.

دارچین در تب سنتی

دارچین مانند زنجبیل، میخک و جوز هندی دارای خاصیت گرم کننده است. یکی از خواص دارچین این است که جریان خون را افزایش می‌دهد و دمای بدن را بالا می‌برد. ترکیبات موجود در دارچین مانع از ایجاد پروتئین تاو در مغز می‌شوند که یکی از علل بیماری آلزایمر است. دارچین به محافظت از نورون‌ها کمک می‌کند، سطح عصبی را بهبود می‌بخشد و عملکرد حرکتی در بیماران مبتلا به پارکینسون را بهبود می‌بخشد. علاوه بر این، به هضم غذا کمک می‌کند و برای درمان زخم معده و گاز روده مفید است.

علیرضا یارقلی، متخصص طب سنتی به خبرگزاری فارس گفته بود: دارچین اثرات دیابتی داشته و در کاهش قند خون موثر است.

وی با بیان اینکه دارچین هضم کننده غذا بوده و گرمی و خشکی ملایم دارد، ادامه داد:‌برای کاهش سردی و گرم شدن بدن و هضم موثر غذا مفید است؛ ضمن اینکه این ادویه خوشبو کننده دهان است.

این متخصص طب سنتی با بیان اینکه دارچین پرکاربردترین ادویه در سفرهای ایرانی است، افزود:‌البته زیاده روی در مصرف دارچین توصیه نمی‌شود؛ چراکه اثرات ضد انعقادی خون دارد.

یارقلی با اشاره به اینکه دارچین مختصری فشار خون را بالا می‌برد، گفت:‌برای مادران باردار که حالت تهوع دارند می‌تواند مفید باشد؛ ضمن اینکه اگر غذای سنگینی مانند کله پاچه یا حلیم مصرف می‌شود مصرف دارچین هضم آن غذا را آسان می‌کند.

وی با بیان اینکه بعد از مصرف کله پاچه چای دارچین مصرف شود،ابراز کرد:‌باید هرروز این ادویه را مصرف کرد؛ البته یا بصوررت ریختن در غذا یا مصرف یک وعده در چایی که این مصرف بهتر است در وعده چای صبح انجام شود.

انتهای پیام

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا