خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مرحبا یا شیخ!

مسعود مجاوری در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز درباره‌ی استعفای معاون اول قوه قضاییه نوشت:

خبر دستگیری و محاکمه فرزندان معاون قوه قضاییه به اتهام سوء استفاده از قدرت پدر در حالی میان رسانه‌ها دست به دست می‌چرخد که طی چند روز اخیر، معاون قوه قضاییه هم استعفا داد تا شائبه اعمال نفوذ و اما و اگر در این پرونده کمرنگ شود. در این مجال بر آنم تا از منظری دیگر به این موضوع بنگرم:

سالهاست به گواه تمام یادداشتهایم  به‌عنوان یک روزنامه نگار منتقد در رسانه ها از ۲۳ سال پیش تا به امروز، از مدیران کشور و در واقع مسببان وضع امروز پرسیده ام چرا دودستی میز و منصبشان را چسبیده اند؟ کسانی که با شیوه مدیریت‌شان، توقعات اقتصادی مردم را به صف گوشت و کالابرگ تنزل داده اند آیا بهتر نیست از معاون اول قوه قضاییه، “شجاعت استعفا” را یاد بگیرند؟

من هم یکی از همان حدودا شصت درصدی هستم  که پای صندوق رای نیامدند. قصدم از نیامدن پای صندوق، دادن پیامی صریح و کم هزینه در مورد شیوه‌ی حکمرانی بود. شیوه‌ی حکمرانی که برآیند مدیریتش، فربه شدن “طبقه فقیر” و نابودی تقریبی طبقه متوسط است. من از این شیوه حکمرانی که سیاست های اقتصادی‌اش در تضاد با خواسته های  طبقه متوسط است ناراضی‌ام و در شگفتم چرا مسببان این سیاستها، هرگز “خواب استعفا” هم نمی بینند، برکناری که جای خود دارد از این منظر هم استعفای حجت الاسلام مصدق کهنمویی نشانه تهور وشهامت او است.

هیچکس را درون قبر دیگری نمی خوابانند. نه نا اهلی پسر نوح(ع) را به پای پیامبر اولوالعزم نوشتند و نه عشقبازی  پیرانه سر شیخ صنعان با دختر ترسا را به حساب شریعت می نویسند. هرکسی مسئول اعمال خودش است. استعفای مقامی در این سطح، به خاطر نا اهلی فرزندانش، می تواند مبین “مسئولیت پذیری” این شیخ قاضی باشد. این جنس از مسئولیت پذیری این روزها، بیش از هر زمانی باید مورد تمجید قرار گیرد.

کدام پدر است که دل در گرو مهر پسر نداشته باشد؟ تعارف که با همدیگر نداریم، گذشتن از حب ذات، کار من نیست، با دیگران کاری ندارم اما رها کردن میز قدرت، به خاطر خطای فرزندان، اگر به دیگر “مسئولان خطاکار” هم تسری پیدا کند شاید بتواند بخشی از احساس اجحاف اجتماعی را التیام ببخشد. گفتم مسئولان خطاکار و مرادم از خطاکاری، خطا در  تربیت “فرزند صالح” است.یک مقام مسئول، در برابر تربیت فرزندانش هم مسئول است و کیست که نداند مردم فرزندان مسئولان را بیشتر زیر ذره بین می گذارند بنابراین استعفای این مقام مسئول، نوعی اقرار به اشتباه است. اقراری که این روزها کمتر مسئولی حاضراست انجام دهد.

اگر چه پاره ای از رسانه های نزدیک به جریان اصولگرا مایلند در خبرهایشان از استعفای”دکتر مصدق” درمقام معاون قوه قضاییه یاد کنند اما حجت الاسلام دکترمحمد مصدق کهنمویی اهل تبریز است و شیخ حوزه دیده. اگر چه الحق و الانصاف، در این یک فقره(استعفا) به رسم نخست وزیر ملی پا به میدان گذاشت و امیدوارم منش او مورد تحسین و تقلید کار به دستان قرار گیرد اگر چه من با مشی فکری شیخ مرزبندی دارم اما ابایی از تحسین صداقتش ندارم.

مرحبا یا شیخ، مرحبا…

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. کاش روحانی رفسنجانی خاتمی جهانگیری ابتکار و… درواقع همه اصلاح طلب ها هم بخاطر فساد فرزندانشون و بردارنشون استعفا میدادن

    2
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا