خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فرار شرکت فرانسوی از تهران با یک ایمیل آمریکایی‌ها!

| خاطره جالب سیدحمید حسینی از آخرین روزهای حیات برجام |

سرویس اقتصادی، انصاف نیوز: رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی با نقل خاطره‌ای از فرار شرکت فرانسوی از تهران در اواخر دوران اجرای برجام، منکران تاثیر بازگشت ترامپ به قدرت بر اقتصاد ایران را از مناسبات جهانی بی‌اطلاع خواند.

سیدحمید حسینی در ارزیابی بازار انرژی 403، به احتمال انتخاب ترامپ به ریاست جمهوری ایالات متحده اشاره کرد و به انصاف نیوز گفت: انتخاب ترامپ حتما بر تمام بازارهای جهانی تاثیر می‌گذارد و باید برای آن از همین الان فکر کرد اما دامنه تاثیرگذاری، پس از سال 403 خواهد بود.

حسینی با انتقاد از کسانی که آمدن ترامپ را بر اقتصاد ایران بی‌تاثیر می‌دانند، گفت: سال 98 یک نمایشگاه بین‌المللی نفت و پتروشیمی در تهران برپا شده بود و ما از نماینده یک شرکت فرانسوی همکار برای حضور در این نمایشگاه دعوت کرده بودیم.

او ادامه داد: در روز افتتاحیه نمایشگاه، این نماینده شرکت فرانسوی را در ردیف جلو و کنار میهمانان بلندپایه داخلی نشانده بودند که خبر و عکس این رویداد در رسانه‌های جهان منتشر شد.

حسینی ادامه داد: هنوز مراسم افتتاحیه تمام نشده بود که دیدیم نماینده شرکت فرانسوی در حال ترک نمایشگاه است. بلافاصله تهران را هم ترک کردند و بعد متوجه شدیم نام شرکت ما و ایران را از سایت شرکت‌شان هم حذف کرده‌اند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فراورده‌های نفتی در تشریح دلایل این برخورد شرکت فرانسوی گفت: متوجه شدیم همان لحظه که خبر و عکس در رسانه‌ها منتشر شده، از آن بنیاد ضدایرانی مستقر در واشنگتن به شرکت فرانسوی ایمیلی ارسال می‌شود با این مضمون که شما در حال همکاری با ایران هستید در حالی که 100 میلیارد دلار در ایالات متحده دارید. این پروژه‌ها متوقف و شرکت‌تان در لیست تحریم قرار می‌گیرد. برای آن شرکت فرانسوی پروژه‌هایش در آمریکا بسیار مهم‌تر از فعالیت در ایران بود. این یک واقعیت است که باید آن را درک کنیم.

حسینی با تاکید بر این گزاره که شرکت فرانسوی با یک ایمیل اطرافیان ترامپ تهران را ترک کرد، ادامه داد: این‌ها که می‌گویند آمدن ترامپ تاثیر ندارد، جهان و مناسبات اقتصاد جهانی را نمی‌شناسند.

او گفت: آمدن ترامپ حتما فشارها بر کشور را تشدید می‌کند و بنابراین باید از هم‌اکنون برای آن تمهیدات ویژه‌ای بیندیشیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. این چه وحشت بیموردیست که از بازگشت ترامپ به جان برخی ایرانیان افتاده است؟‌ نتانیاهو هم برای ایران گزینه مناسبی نیست ولی اوست که امروز در باتلاق انزجار جهانی فرو رفته و ترامپ هم گزینه مناسبی برای ایران نبود ولی با کمک و دعای خیر بسیاری از حامیان حکومت فعلی ایران و روسیه به قدرت رسید, از برجام خارج شد و لیست بلند بالایی علیه ایران را درست کرد و به خورد هواداران خود داد و سردار سلیمانی را ترور کرد و پیمان ابراهیم را امضا کرد ولی هیچکدام از این اقدامات به کمک او نیامد و در آخر برای مذاکره با ایران به عجز و لابه افتاده بود که دیگر خیلی دیر شده بود و هنگام ترک کاخ سفید توانایی نظامی و دفاعی ایران از هر زمان دیگری به مراتب قویتر شده بود, پوتین خود را برای اشغال اوکراین آماده میکرد و نفوذ چین در خاورمیانه گسترش بی سابقه ای را شاهد بود. توانایی های ترامپ و نتانیاهو برای فشار به ایران نسبت به گذشته در ابعاد داخلی و خارجی بسیار تضعیف شده است. نگران نباشید تابوت یکی در تل آویو آماده شده و دیگری به حد اعلای بی اعتباری رسیده است, ورود دوباره او به کاخ سفید یک فاجعه برای آمریکا و اروپاست و ایران با این حاکمیت از آنچه در دوران بایدن و شیب سقوط ارزش پول ملی و تورم و هزار مصیبت دیگر تجربه و تحمل میکند چندان بدتر نخواهد شد. البته و بدون تردید آنها همچون گذشته باز هم در رسیدن به اهداف خود شکست خواهند خورد چون ویژگی مشترک اقتدارگرایان در تاریخ این است که در اوج توهم قدرت به یکباره بزرگترین ضربات را بر هیمنه و اقتدار خویش متحمل میشوند و فرو میپاشند ولی بعید است که شیرینی پیروزی به کام ما نیز با دوام و ملموس باشد. چالش بزرگ ایران فرصت سوزی های مکرر است و نه ترامپ.

    1
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا