خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعتراض امروز تسنیم و سکوت دیروز به بی حجابی در وزارتخانه و سفارتخانه‌ها

خبرگزاری دولتی تسنیم در حالی به حجاب خبرنگار یک رسانه در جمهوری آذربایجان در زمان مصاحبه با سفیر ایران در آن کشور اعتراض کرده که سال ۱۴۰۱ به بی حجابی سخنگوی وزارت خارجه‌ی روسیه در داخل ساختمان وزارت خارجه در تهران هیچ اعتراضی نداشته است.

به گزارش انصاف نیوز، همچنین سال گذشته در اتفاقی مشابه، یکی از دو خبرنگاری که در داخل سفارت ایران در روسیه با وزیر ارتباط ایران مصاحبه کرده بود کاملا بی حجاب بود. در آن زمان هم خبرگزاری‌های دولتی اصولگرا خواستار کناره‌گیری وزیر نشده بودند.

عکس بالا مربوط به مصاحبه‌ی مورد انتقاد تسنیم در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان است و در عکس زیر ماریا زاخارووا در ساختمان وزارت خارجه دیده می‌شود. عکس کنار آن هم مربوط به مصاحبه‌ی سال گذشته‌ی وزیر ارتباطات در سفارت ایران در روسیه است.

عکسی بعدی مربوط به حضور زنان خارجی در سفارتخانه‌های ایران در خارج کشور است.

جالب‌تر عکسی از حضور برخی مسئولان در سفارتخانه‌هایی خارجی در داخل ایران است که در کنار زنان بی حجاب ایستاده‌اند ازجمله در عکس زیر حمید رسایی، فوآد ایزدی و حسین الله کرم در یکی از سلارتخانه‌های خارجی در تهران دیده می‌شود.

همچنین پیشتر بارها عکس‌های زنان ایرانی بی حجاب در زمان انتخابات در داخل سفارتخانه‌های ایران در کشورهای مختلف منتشر شده بود.

پیشتر سفیر روسیه در تهران در مصاحبه با روزنامه ایزوستیا چاپ مسکو گفته بود که من بار‌ها و با صراحت به ایرانی‌ها گفته‌ام که دو مساله عمده مانع ورود شهروندان روس و نه تنها گردشگران به ایران می‌شود. یکی مساله دستورالعمل پوشش زنان است که امروزه حجاب حتی در گرما در همه جای این کشور، اجباری است و دیگری اینکه مشروبات الکلی ممنوع است.

حضور زنان ایرانی و خارجی بدون حجاب در سفارت‌خانه‌های ایران اتفاقی طبیعی است که بارها تصاویر آن منتشر شده است.

آیا تفاوت موضع خبرگزاری‌های دولتی به خاطر نزدیکی به روسیه و اختلاف با جمهوری آذربایجان است؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. ایران اگر مخالف جنگ اذربایجان بوده باید سفارت را همون اول میبسته است اگر موافق جنگ است روابط با ارمنستان قطع.

  2. وقتی دشمن کشور داره پول میده تا دخترا حجابشونو بردارن یعنی چی؟ یعنی از این کار هدف دارن. هدفشونم خیر نیست دشمنیه وگرنه تحریممون نمیکردن. اونهمه مرد کشته شدن توی جنگ برای دفاع از کشور حالا بجای تشکر بعضی خانوما دارن بجای نه گفتن به حرف دشمن گوش میکنن. جنگ هنوز تموم نشده. ولی اینبار مبارزین و مدافعین ما خانوم ها هستن. اگه قرار بود انقدر راحت جنگ رو ببازیم واقعا حیف خون شهدا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا