خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پزشکیان: اگر راه امام علی را می‌رفتیم که این وضعیت را نداشتیم

/ بسیاری از مسئولان معنای حکومت علوی را نمی‌دانند /

مسعود پزشکیان با انتقاد از وضعیت کشور و ادعاهای برخی مبنی بر الگو گرفتن از راه و روش امام علی در حکمرانی گفت: اگر که در واقعیت و نه شعار هم راه امام علی را رفته بودیم این وضعیت را نداشتیم.

این نماینده‌ی مردم در مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین توصیه‌ی امام علی برای امروز را حفظ وحدت و احترام به همه‌ی مردم دانست و گفت: اگر به راه و روش امام علی توجه داشتیم چنین اختلافاتی شکل نمی‌گرفت.

توصیه‌ی حضرت علی برای امروز ما وحدت است

آقای پزشکیان که سال‌هاست به پژوهش در نهج البلاغه مشغول است در گفت‌وگو با انصاف نیوز گفت: توصیه‌ی حضرت علی برای امروز ما وحدت است تا دست به دست یکدیگر دهیم و از این طریق بتوانیم مسائل را حل کنیم.

او دیگر توصیه‌ی امام اول شیعیان که می‌باید در شرایط حاضر مورد توجه قرار بگیرد را احترام به مردم دانست و گفت: این موضوع یکی از مهم‌ترین توصیه‌هایی است که از آن امام برای ما باقی مانده است. بنا بر فرمایش حضرت علی مردم سهواً یا عمداً ممکن است مرتکب خطاها و لغزش‌هایی شوند اما وظیفه‌ی حکومت دینی نادیده گرفتن چنین لغزش‌هایی است.

مردم را صاحب اصلی حکومت بدانید

پزشکیان در توضیح بیشتر این توصیه گفت: باید به جای تجسس و برخورد با مردم باید آنها را صاحبان اصلی حکومت بدانند.

این نماینده‌ی مردم در مجلس با اشاره به توصیه‌های امام علی پیرامون ضرورت حفظ وحدت و برخی رفتارها در بعضی مراسم‌های مذهبی که خلاف وحدت است، گفت: اگر مسلمانان اعم از شیعه وسنی با یکدیگر وحدت نداشته باشند اختلافات جامعه‌ی ما را به قهقرا خواهد کشاند.

امام علی با مسئولان قابل قیاس نیست

پزشکیان درباره‌ی برخی مقایسه‌ها میان مسئولان کشور و امام علی گفت: به هیچ وجه اینها با هم قابل قیاس نیستند. امثال ما به دنبال قدرت هستیم نه به دنبال عدالت و خدمت. در پی جناح‌بندی‌ها و منفعت‌طلبی‌هایی که وجود دارد هستیم. اگر راه امام علی را رفته بودیم که این وضعیت را نداشتیم و چنین اختلافاتی شکل نمی‌گرفت.

او در پاسخ به این سوال که برخی می‌گویند اگر راه امام علی را برویم این حکومت هم مانند حکومت علوی زمان زیادی باقی نخواهد ماند، گفت: افرادی که چنین ادعاهایی را مطرح می‌کنند متوجه نیستند که شرایط جغرافیای سیاسی و وضعیت اجتماعی و اقتصادی آن زمان و این زمان با هم کاملا متفاوت بوده و اصلا این دو شرایط با هم قابل مقایسه نیست.

بسیاری از مسئولان معنای حکومت علوی را نمی‌دانند

به گفته‌ی پزشکیان، بسیاری از کسانی که مسئولیت‌ها را بر عهده دارند و مجری تصمیمات هستند معنای حکومت علوی و ویژگی‌های چنان حکومتی را نمی‌دانند.

او ادامه می‌دهد: اگر افراد مدعی صداقت دارند که می‌خواهند مانند حکومت امام علی عمل کنند، نامه‌ به مالک اشتر را سرلوحه‌ی کارهای خود قرار دهند و با توجه به شرایط زمان مفاد آن را اجرایی کنند.

باوری به توصیه‌های امام علی وجود ندارد

این نماینده‌ی مردم در مجلس در پاسخ به این سوال که چرا سخن گفتن از نامه‌ی امام علی به مالک اشتر در حد شعار باقی مانده است، گفت: باوری به توصیه‌های امام علی وجود ندارد. اگر این باور در بین مسئولان واقعا وجود داشت وضعیت کشور ما اینطور نمی‌شد. برخی هم اصلا نمی‌دانند که مبانی و مفاهیم این نامه و دیگر توصیه‌های حضرت علی چیست. ابتدا باید نسبت به این امور آگاهی پیدا کنند و سپس مهارت اجرایی کردن آن را داشته باشند.

مسعود پزشکیان در پایان گفت: یکی از دلایل اصلی اینکه اشکالات جدی در ساختار حکومتی کشور وجود دارد این است که به همین توصیه‌ها عمل نمی‌شود و در نتیجه‌ی آن شاهدیم که برای مثال هر رئیس‌جمهوری به فتنه‌گری و انحراف و مانند آن متهم می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. یه نکته‌ای که اسپم هم شاید محسوب بشه، ولی برام جالبه قشون پایداری با پارادایم اصول‌گرایانه‌شون تو این سایت، بی‌انصاف بی‌انصاف می‌گن، انگ نشر اکاذیب می‌زنن، تهدیدات خشونت‌آمیز می‌کنن و… در حالی که پرواضح مطلعن که این‌جا سایت متعلق به جناح اصلاحاته!
    از منبر نماز جمعه‌ها بگیر تا صداوسیما و پوستر شهرداری‌ها؛ کیهان و همشهری؛ واقعاً قشر اصول‌گرا تو کشور همه‌ مطبوعات دست‌تونه، چرا یه رسانه مستقل رو نمی‌ذارید برای ما بمونه؟

    6
    3
    1. زمانی این اقا وزیر بهداشت بود و مدیریت دانشگاهای علوم پزشکی در دست برادران اصلاح طلب بود که هر نیروی مخالف و مسنقل و فاضلی بود را از دور خارج ساختند و یا مشکلی برایش بوجود اورند از جمله دانشگاه علوم پزشکی مشهد که اصلاح طلبی که دانش اموحته رشته فیزیک بود را بر مسند ریاست
      گماشته بودند حالا صحبت از فرامین امام علی میکند

  2. سلام‌سیستم‌سرمایه‌داری‌‌‌عوارض
    و‌تبعات‌خودش‌را‌نشان‌میدهد
    با‌عنوان‌حمایت‌ازبخش‌خصوصی
    وشبه‌کارتل‌های‌مانند‌تشکیلات‌
    خصولتی‌و‌انواع‌مجموعه‌های‌
    مستقل‌مالی‌خاص‌‌و….خوب‌اینها
    اجازه‌نمیدهندبرنامه‌های‌‌عدالت
    وتوسعه‌وکاهش‌فقر‌وفاصله‌طبقاتی
    اتفاق‌بیفتد‌.همان‌عوارض‌سیستم
    سرمایه‌داری‌که‌در‌امریکا‌وانگلیس
    فرانسه‌ و….درابعاد‌فرهنگی‌تبعیض
    طبقاتی‌وفاصله‌طبقاتی‌وتجمل‌گرایی
    و‌اسراف‌وخوشگذرانی‌‌و…‌وحتی‌‌
    انحرافات‌اخلاقی‌وارزش‌شدن‌
    بیحیایی‌و….این‌عوارضات‌دارد
    بیشتر‌میشود‌لذا‌علیرغم‌‌برنامه
    های‌عام‌المنفعه‌‌دولت‌ها‌‌در حمایت
    از‌اقشار‌ضعیف‌مانندکمیته‌افراد
    و‌پرداخت‌یارانه‌و…..‌دورنمای‌کاهش
    ‌ضریب‌فقرهم‌‌‌‌‌خوشبینانه‌نیست‌وقتی
    حکومت‌بصورت‌متمرکز‌اداره‌میشود
    چرا‌میدان‌را‌به‌سرمایه‌وجولان‌‌تورم
    و….میدهد‌نمیدانم‌‌مارکس‌بخشی
    ازتفکراتش‌را‌ادرابعاد‌اقتصادی‌و برابری‌‌سطح‌زندگی‌وکنترل‌جامعه
    بی‌شک‌ازنهج‌البلاغه‌و اسلام.گرفته
    میتوان‌بامطالعات‌تجربیات‌بشری
    جامعه‌توحیدی‌مدنظر‌قرآن‌و حضرت.محمد‌.ص.‌رابه‌تدریج‌شکل
    داد‌وبه‌دنیا‌معرفی‌کرد‌.

  3. الحق والانصاف تنها سایتی که اندکی حقایق را بیان میکند سایت انصاف نیوز هست،سرتان را از زیر برف بیرون آوردید و وضعیت مملکت 100 میلیون نفری مارا ببینید که به کجا رسیده از بی کفایتی..

    9
    4
    1. کفایت ها و بی کفایتی ها یک روزه از یک به دیگری منتقل نمی شود
      إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا مَا بِأَنفُسِهِمْ
      آئینه چون نقش تو بنمود راست *** خود شکن آئینه شکستن خطاست
      از خود بپرسیم : من برای ایران ، اسلام ، ایران اسلامی چه کرده ام ؟
      همین جناب پزشگیان هم متخصص هست و هم استاد دانشگاه و هم وکیل … و هم مشهور! اگر ایشان یک مدیر خوب یا یک اقتصاد دان خوب را از مرگ نجات می داد کشور را نجات می داد ، بجای این حزب بازی ها و کشمکش های بازیچه دنیا
      حزب الهی باشیم چون حزب دیگری که در قرآن ذکر شده حزب خوبی نیست.
      یا علی در این ماه علی ( خرده نگیرید که علیه سلام ننوشتم، علی از ما راضی خواهدشد اگر شمع بیت المال را برای کار خصوصی خاموش کنیم و برای اسلام سکوت کنیم و برای مستضعف در اطاق عمل ظاهر بشیم…)

  4. ایشون کارش شده حرفای قشنگ زدن اما در مقابل فساد هم حزبیهاش انگار نه انگار. والله این حرفا رو منم بلدم بزنم ولی عمل که نباشه چه فایده؟ زمان دولت روحانی ایشون ساکت کامل بودن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا