خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خبرگزاری فارس: حکم اعدام سرهنگ جوانمردی در حال حاضر قابلیت اجرا ندارد

خبرگزاری فارس مدعی شد حکم اعدام سرهنگ جوانمردی متهم پرونده‌ی قتل مهران سماک قطعی نبوده و در حال حاضر قابلیت اجرا ندارد.

این رسانه‌ی اصولگرا با اشاره به برخی انتقادات از صدور حکم اعدام سرهنگ جوانمردی نوشت: با پیگیری از مسئولین قوه قضائیه مشخص شد این حکم قطعی نیست و به علت نقص های متعدد قرار است مجددا پرونده بررسی شود. آنها اطمینان دادند که حکم صادره در حال حاضر قابلیت اجرا ندارد و با تکمیل پرونده باید بررسی های جامع تری نسبت به آن صورت بگیرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. سلام واقعا برای قاضی پرونده متاسفم از اینکه یک نفر در اغتشاشات کشته شده بنده عمیقا ناراحت هستم ولی بالاخره پلیس چیکار کند . در شیراز ارازل و اوباش با قمه رگ مامور را زد و شهید کرد همه گفتند مامور چرا با اسلحه نزد ؟ الان مامور برای کنترل اوضاع از اسلحه استفاده کرده محکوم به اعدام میشه ! برای قاضی پرونده باید پرونده جداگانه به علت حمایت از اغتشاشگران تشکیل و محاکمه شود تا این بدعت ها کنار گذاشته شود با امنیت ملی نمیشه بازی کرد اون قاضی، به اصطلاح ادعای حقوق بشری دارد . ایا روز اغتشاش که جان و مال مردم را به تاراج می برند و پلیس را زنده زنده می سازنند، بسیجی را زیر لگد شهید می کنند ،کشته سازی برای خوراک رسانه های خارجی انجام می دهند اموال مردم و بیت المال را اتش می زنند بس اون موقع حقوق بشر و شهروندی کجاست؟ اینا شهروند نیستند؟ به نظر من باید قاضی صدور رای همگی محاکمه شوند. اینا در دادسرای نظامی نشستند عقده شهرت دارند. سردار رادان سردار سلامی چرا با تضعیف کنندگان امنیت ملی برخورد نمی کنید . سکوت جایز نیست. و اما اگر سرهنگ جوانمرد با قصد کشتن مقتول مسلح شده و به نیت کشتن فقط مقتول اقدام کرده قاضی صراحتا اعلام کند که سرهنگ جوانمرد کینه و کدورت شخصی داشته و به عمد کشته ان موقع همه تسلیم قانون هستیم و راضی به پایمالی خون مقتول نیستیم ولی مطمئن باشید سرهنگ جوانمرد هیچ شناختی از مقتول نداشته در ماموریت و اغتشاش تیر اندازی شده اصلا چرا مقتول در فضای مجازی مردم را دعوت به آشوب کرده و آشوب راه انداخته دقیقا وظیفه پلیس چی بوده؟ توکشور امریکا چنانچه پلیس مشکوک به اقدام نفر بر علیه پلیس باشه درجا رگبار می بندند و می کشند. تاسف به قاضی پرونده !! باید سریعا از منصب قضاوت عزل شود. تشکر از حامیان.

    185
    27
    1. به عنوان یک حقوقدان بسیار بسیار تصمیم درست و صحیح دادگاه محترم را که بر مبنای قانون اتخاذ شده تایید میکنم.اکر قرار باشد هر کس با لباس پلیس اسلحه حمل کند و بلای جان مردم شود دیگر سنگ روی سنگ بند نمیشود.باید این قاضی ترفیع مقام بگیرد.

      53
      204
        1. در مورد پرونده این سرهنگ شما که اطلاع دقیقی ندارید ولی موارد مشابه زیادی پلیس در حالی که نیازی به کشتن متهم و مظنون و مجرم نبوده به ناحق بیگناه و گناهکار را کشتند و یا مورد ضرب و شتم قرار دادند در هر حال باید تابع قوانین بود همانطور که اگر قاتل یک پلیس اعدام شود از قوه قضاییه تشکر می کنید اینجا هم باید از قوه قضاییه تشکر کنید بابت اجرای عدالت

          19
          58
      1. یه جوری حرف می‌زنید انگار تفنگ دست گرفته رفته دم درخونه کسی رو کشته وسط اغتشاشات سرهنگ حین انجام وظیفه بوده و یه نفر که از قبل همه رو دعوت به اغتشاشات کرده و اونجا داخل اغتشاشات بوده فوت شده
        از عمد نکشتن شلیک هم نمی‌کرد اغتشاشگر ها ادامه میدادن

        136
        23
        1. اغتشاشی نبوده این جوان در حالت هیجان و اعتراضی نسبت به شرایط موجود در حال بوق زدن در ماشینش بوده و این با اصطلاح سرهنگ در یک حرکت وحشتناک از فاصله نزدیک و بدون رعایت قوانین به کارگیری سلاح به سر این جوان شلیک و منجر به مرگش شده

          13
          29
      2. بله به نظر بنده هم به عنوان وکیل پایه یک دادگستری تصمیم و حکم اعدام صحیح بوده است بنده خدا در یک حالت هیجانی ناشی از حذف تیم ملی دستش رو گذاشته روی بوق که البته اشتباه بوده بعد این قلدر با اسلحه به سر طرف شلیک کرده دوستانه که مخالفت می کنند هیچ ادله ای جز حرف و قیاس های مع الفارق ندارن

        8
        37
        1. آقای به اصطلاح وکیل; خودتی…

          کسی موقع باخت کشورش از روی هیجان بوق میزنه؟ شادی میکنه؟
          کاش یه خرده انصاف داشتی و یه جو صداقت.
          بس کن این دروغ پردازی ها رو.
          وای به این کشور اگر وکلاش مثل تو باشن.

          37
          3
      3. اگر دنبال عدالتن ،دادگاه علنی با ارائه شواهد و ادله واعتراف برگزار کنن بذارن این اجرای عدالت رو مردم هم ببینن،اگر واقعا اون شخص مقتول خاطی نبوده با علت با مردم ثابت کنن

        9
        2
      4. علی آقای عزیز خیلی بعید میدونم شما بر خلاف ادعایی که کردید حقوقدان باشید.
        متاسفانه فضای مجازی پر است از ادعاها و اشخاص واهی که با انتشار نظرات غیرتخصصی زمینه گمراهی دیگر کاربران را هم فراهم میکنند.

        جنابعالی زمانی میتوانید از اجرای حکم قصاص حمایت کنید که اولا به پرونده قضائی اشرافیت داشته باشید ثانیا از وظایف پلیس در حین اجرای ماموریت برقراری نظم و امنیت مطلع باشید.
        بر اساس شواهد موجود مرحوم مهران سماک در ایام اغتشاشات و پیش از بازی فوتبال ایران و آمریکا اولا: در فضای مجازی مردم را به حضور گسترده در خیابان برای ایجاد ناامنی و درگیری با پلیس تشویق کرده است.
        ثانیا: برای پیروزی آمریکا به عنوان دشمن درجه یک جمهوری اسلامی ایران در ملأ عام یعنی در خیابان بساط سور و ساط و بزن و بکوب راه انداخته و راه بندان کرده بوده.

        ثالثا: به تذکر پلیس برای متفرق شدن و ترک محل توجهی نکرده و …

        هیچ انسانی با هر ملیت یا دین و آئین و یا هر نوع گرایش و تفکر سیاسی در هیچ جای دنیا از باخت کشور خودش در برابر کشور بیگانه خوشحال نمی شود چه برسد به اینکه آن کشور دشمن اصلی کشورمان یعنی آمریکا با آن همه سوابق جنایت و دشمنی علیه ملت و مردم ایران باشد!
        در تمام دنیا تشویق و ترغیب و تحریک مردم برای ایجاد ناامنی و درگیری با ماموران پلیس جرم محسوب می شود. بنابراین رفتار مرحوم سماک علاوه بر اینکه یک اقدام ناقض وطن پرستی و خلاف عرف رفتار شهروندی است به نوعی اعلان جنگ با ماموران حافظ امنیت و دستگاه ها و نهادهای امنیتی به شمار می رود.
        این ها دلایل محکمی برای برخورد پلیس و شلیک به سمت وی بوده. مضافا اینکه تیراندازی با اسلحه جنگی نبوده و استفاده پلیس از سلاح ساچمه زن در تمام کشورهای دنیا مرسوم و معمول است.

        حتما نمونه های برخورد وحشیانه و بی رحمانه پلیس آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی به ظاهر متمدن با اغتشاشگران یا حتی معترضان را دیده اید.

        نکند شما انتظار دارید پلیس در بحبوحه اغتشاشات با گل و شیرینی به استقبال اغتشاشگران برود؟!

        بنابراین از علی آقای حقوقدان !!! و تمامی هموطنان عزیزمون انتظار هست تا زمانی که با نوع ماموریت پلیس در برقراری نظم و امنیت یک شهر آن هم در زمان اوج ناامنی و درگیری های کشور در سال 1401 آشنایی ندارند قضاوتی درباره حکم مجازات نکنند.
        اگر در یک جامعه پلیس یا دیگر نهادهای متولی نظم و امنیت تضعیف شوند قطعا هزینه برخورد با قانون شکن و سارق و اراذل و اوباش و مزاحمان نوامیس مردم برای ماموران پلیس بیشتر خواهد شد و این یعنی بی تفاوتی پلیس در برخورد با قانون شکن و قطعا به طور یقین آثار منفی آن در درجه اول متوجه خود مردم و در نهایت حاکمان جامعه خواهد شد.
        انتظار بنده به عنوان یک شهروند با تحصیلات تخصصی در حوزه جامعه شناسی از متولیان قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی این است که ضمن بازنگری قوانین موجود و بررسی در یک دادگاه صالحه و امعان نظر به ابعاد و زوایای پنهان و آشکار پرونده سرهنگ جوانمردی و دیگر جوانمردی ها زمینه دلگرمی ماموران دستگاه های امنیتی و نظامی و انتظامی در اجرای وظایف قانونی خود را فراهم کنند چرا که دلسردی ماموران نتیجه ای جز بی تفاوتی و انفعال آنها در برحه های حساس کشور نخواهد داشت.

        25
        3
    2. کشته سازی!!؟ خوابی یا خودت رو بخواب زدی!؟ کوری یا خودت رو به کوری زدی!؟ کری یا خودت رو به کری زدی!!؟ خود مقامات رژیم گفتند که بیش از ۲۰۰ نفر از مردم کشته شدند!!

      15
      33
      1. آقای حقوقدان اگر این قضات عرضه و جرأت داشته باشن باید در خیلی از جرایم به ویژه جرایم تعزیری درجه ۴به بالا شخصا اقدام به تحقیق و تفحص و معاینه محلی و…. اقدام کنن نه اینکه از روی ترس همه رو بندازن گردن ضابطین و خودشون قایم بشن استاد…پس اظهار نظر نکنه لطفاً

        16
        2
      2. “بسمه تعالی”
        با سلام
        لطفا شایعه های دروغ شبکه های معاند را ادامه نده یعنی ۲۰۰ نفر کشته به دست رژیم!!!!؟ اولا حکومت اسلامی که با رهبری آیت الله خامنه ای، منتظر ظهور امام زمان (عج) هستیم بعد هم از اغتشاشات شروع شده از مهسا امینی که با دروغ خم شروع شد یعنی خودش بنده خدا سکته کرده بود بعد هم چند تا خانم و آقا که گفتند حکومت اسلامی کشته آن ها دروغ بود چون به دلایل دیگر متاسفانه فوت کرده بودند اما شهید آرمان علی وردی و شهید سید روح الله عجمیان و خیلی شهدای دیگر را آدم های نادان اغتشاش گر یا دشمنان حکومت اسلامی شهید کردند.
        اللهم اغفر شهدا

        34
        4
  2. سوال دارم چرا پلیس ایران هیچ حقی نداره؟؟؟؟یعنی تو گوش پلیس بزنی اگه موقع دستبند زدن دست طرف خش بیفته درجه میکنن من مثلا پلیس ناهنجاری ببینم اگه پلیس باشم ندید میگیرم چرا چون تو ایران پلیس راحت سبیل بجای اسلحه به پلیس آقا هیچی ندید الان حجاب قانون درسته کو قانون کلن کسی پیروی نمیکنه هیچکس هم جلو دار نیست این قانون کی اجرایی میکنه پلیس پلیس می بینه واسه هر چیزی خلع درجه اخراج میشه بی قانونی هم ببینه ندید میکیره حقم داره تو آمریکا پلیس بگی تو پوست غلفتی میکنن دستت میدن اعدام نکنید چون کل پلیس ها میگن اسلحه نمیخوایم چرا پلیس ایران حق استفاده از سلاح نداره من فامیلم یگان امداد استوار یکم هست یه جا یه جوانی پدر مادرش با چاقو زده بود پلیس میره کلانتری مامور میگه آروم باش حمله کرد دست دوتا پلیس مجروع کرد فامیلم میگه پسره حمله کرد با داس بزنه تو جسمم من تمام پروتکل ها رعایت کردم ۴بار ایست دادم که سمتم نیاد تسلیم شه با تیر زدم به پاش که رو خون ریزی فوت شد فامیلم ۴ماه بازداشت تو ستاد فرماندهی نگر داشتن هی دادگاه هی حفاظت فامیلم میگفت خدایا اعدامم نکنن کارا تموم شد گفتن باید بری فلان شهر فامیلم استعفا داد اومد بیرون الان پمپ‌بنزین کار میکنه میگه ماهی صد ملیارد حقوق بدن ارزش نداره چون تو گوشت یه ارازل بزنه حق داری بدون خط خش دستگیر کنی وگرنه دیه باید بدی اول باید سمت اسلحه بکشه شلیک کنه بعد حق مقابله داری یه فیلم دیدم تو اصفهان کجا بود یه ارازل اوباش با قمه به پلیس حمله کرد بنده خدا هی تیر هوایی میزد اون ارازل اینقدر خیالش راحت بود که پلیس می ترسه شلیک کنه چون بعدش گرفتاری داره ثابت کنه که قصد جونشو کرده بود با قمه فرو کرد تو سینه پلیس پلیس بنده خدا نمی دونست دوربین مداربسته اونجا نصبه اگه میدونست یه تیر تو جفت پاش خالی می‌کرد نمی دونم پلیس زنده هست یا شهید شده پلیس یعنی امنیت چجوره پلیس کشورهای دیگه بخاطره نداشتن گواهینامه ۶۰ گلوله میزنن تو جسم آمریکایی معلم تو آمریکا اسلحه دستشه پلیس ایران اسلحه نمادین داره مثل جنگل بانی محیط بانی فقط دستته حق استفاده نداری پلیس توروخدا بزارید با کوچکترین تهدید اسلحه بکشه پلیس اقتدار داشته باشه ببین کسی میتونه قانون بشکنه چون پوستش میکنن دیشب یه گشت به چشم دیدم جلوش خانوما برهنه بودن یه خودرو میخواست سوار کنه پلیس گفتم‌ چرا چیزی نمیگن مرگ مادرم گفت چیکار کنیم فردا بریم زندان اعدام ولش کن حقوقم میگیرم بی دردسر میرم مرگ مادرم پلیس خشاب میزاره تو جیبش یونیفورم چون می ترسه حقم دارن از قوه قضا خواهش میکنم به پلیس اجازه اعتماد بدید که کسی بی قانونی کرد تهدید بود رحم نکنن بکشن زن بچمون خودمون آرامش داریم بزارید پلیس این انگل ها له کنه به تمام پرسنل ناجا خسته نباشی میگم میدونم حقوق کم امکانات کم دوستتون داریم شما امنیت ما هستید هرجا زورمون نمیرسه سریع زنگ میزنیم پلیس پلیس کمک یاور بدون منت مردم هست من نه حزب الهی هستم مسلمانم ولی خب نماز نمی خونم روزه نمیگیرم ولی هیچ وقت روزه خواری نکردم چون خاک تو سرم اگه باعث ناهنجاری ضعف کشورم شم زنده باد جمهوری اسلامی ایران جمهوری اسلامی ایران نظام مشروع ایران هست قوانین روشن واضع بایدپیروی کنیم ده بار خودم دیدم شنیدم بعضیا میان عمدن جلوی پلیس فوش ناموس میدن پلیس اعصبی کنن اوت قاضی حکم اعدام داده اخراج کنید چون داره از اغتشاش دفاع میکنه بخدا برادر این سرهنگ ریس پلیس شهرم هست دوتا داداشن یدونه انزلی ریس بود یدونه دیگه داداشش شهرم ریسه دوتا داداشن کپی هم دوقلو هر دو سرهنگ من کلن از آقا جوانمردی خوشم نمیاد ولی سرهنگ مملکت میدونست چیکار میکنه اعدامش کنید فقط پلیس ضعیف کردی برش گردانید سرکارش بزارید پلیس بدونه مردم نظام هوادرانشن

    36
    7
    1. پلیس آمریکا اقتدار کامل داره و از هر کی خوشش میاد می‌کشه
      لطفا الگو قرار ندید مشکل چیز دیگریست و باید قانون درست اجرا بشه
      اگر حکم قانونی هست که هیچ در غیر اینصورت پرونده دوباره بررسی میشه

      4
      3
  3. ‏سرهنگ جوانمردی باید اع دام شود!
    زیرا هیچ سند قطعی، مبنی بر شلیک او به مقتول وجود ندارد…
    او باید اع دام شود!
    زیرا باید به همه جهان نشان داد که نیروی انتظامی ایران هیچ اقتداری ندارد…
    او باید اع دام شود!
    زیرا اغتشاشگران بدون ذره ای نگرانی در کمال آرامش فتنه به پا کنند…
    او باید اع دام شود!
    زیرا زمانی که آشوبگران در خیابانها چاقو به سینه پلیس فرو میبردند،او به خیابان میرفت…
    او باید اع دام شود!
    زیرا او بدنبال حفظ آرامش و امنیتِ مردم کشورش بود…

    @tanzesiyasi

    44
    14
    1. دوربین‌های مداربسته اطراف خیابان وهزاران دلیل دیگه حکایت ازاین داره که درلحظه حادثه نه شورشی بود نه اغتشاشی

      11
      18
  4. ‏سرهنگ جوانمردی باید اع دام شود!
    زیرا هیچ سند قطعی، مبنی بر شلیک او به مقتول وجود ندارد…
    او باید اع دام شود!
    زیرا باید به همه جهان نشان داد که نیروی انتظامی ایران هیچ اقتداری ندارد…
    او باید اع دام شود!
    زیرا اغتشاشگران بدون ذره ای نگرانی در کمال آرامش فتنه به پا کنند…
    او باید اع دام شود!
    زیرا زمانی که آشوبگران در خیابانها چاقو به سینه پلیس فرو میبردند،او به خیابان میرفت…
    او باید اع دام شود!
    زیرا او بدنبال حفظ آرامش و امنیتِ مردم کشورش بود…

    16
    8
  5. 0‏سرهنگ جوانمردی باید اع دام شود!
    زیرا هیچ سند قطعی، مبنی بر شلیک او به مقتول وجود ندارد…
    او باید اع دام شود!
    زیرا باید به همه جهان نشان داد که نیروی انتظامی ایران هیچ اقتداری ندارد…
    او باید اع دام شود!
    زیرا اغتشاشگران بدون ذره ای نگرانی در کمال آرامش فتنه به پا کنند…
    او باید اع دام شود!
    زیرا زمانی که آشوبگران در خیابانها چاقو به سینه پلیس فرو میبردند،او به خیابان میرفت…
    او باید اع دام شود!
    زیرا او بدنبال حفظ آرامش و امنیتِ مردم کشورش بود…

    جوانمرد تنها نیست. سرباز وطن حمایتت میکنیم

    14
    5
      1. خیابان خلوت چرا به دیگر ماشین ها شلیک نکردن دقیقا به این آقا شلیک کردن، من هم سوار ماشین میشم تا الان یک بار هم پلیس به من شلیک نکرده،

  6. ✅کمپین حمایت از سرهنگ جوانمردی

    نیروی انتظامی حافظِ امنیت است
    ضامنِ اقتدار ایران با غیرت است

    سرهنگ ماجوانمرد آن یَلِ باشجاعت
    اعدام اومضرِ نظام و این ملت است

    درجنگ با اراذل فرماندهی مقتدر
    درچارصد نمونه ازنظرِخدمت است

    ازاین پلیسِ ساعی باید حمایت شود
    چون اقتدارِ ناجامساوی باعزت است

    33
    9
  7. نیروی انتظامی حافظِ امنیت است
    ضامنِ اقتدار ایران با غیرت است

    سرهنگ ماجوانمرد آن یَلِ باشجاعت
    اعدام اومضرِ نظام و این ملت است

    درجنگ با اراذل فرماندهی مقتدر
    درچارصد نمونه ازنظرِخدمت است

    ازاین پلیسِ ساعی باید حمایت شود
    چون اقتدارِ ناجامساوی باعزت است

    19
    3
  8. دوربین‌های مداربسته اطراف خیابان وهزاران دلیل دیگه حکایت ازاین داره که درلحظه حادثه نه شورشی بود نه اغتشاشی

    5
    14
  9. احسنت
    ولی ما چی از دستمون میاد
    باید وکلای قوی خودشون پا پیش بزارن
    اصلا کمپین بزارید هر کس به قدر وسعمون کمک می کنیم چند تا وکیل زبده بگیرید
    والا به خدا خیلی ظلم هست به ملت مظلوم ایران
    در کنار همه مشکلات اقتصادی، گرانی تورم ،فقر ، بیکاری و…. دلمون به امنیت کشورمون خوش بود که دیگر پایه و زیر بنای امنیتمون هم شل می شه با این حکم .
    پلیس باید اقتدار داشته باشه .

    19
    4
  10. در همه جای دنیا مامور انتظامی حق استفاده از سلاح رو هنگام ماموریت بنا بر اقتضا با صلاح دید خودش داره .البته بجز ایران.!!!! که این قانون واقعا خنده داره
    روزانه کلی پزشک و پرستار دارن از روی بی احتیاطی و بی تدبیری و حواس پرتی جون کلی آدم رو میگیرن ولی همیشه ازشون تقدیر میشه !.اما کسایی مثل سرهنگ جوانمردی که از راحتی خودش و خونوادشون میگذرن تا مردمشون تو آرامش باشن جوابشون رو با چوبه داااار میدن.!!!
    امنیت را اعدام نکنید
    #نه_به_اعدام_سرهنگ_جوانمردی

    29
    3
    1. بله در مورد ارتکاب جرم نه اینکه بنده خدا تو ماشین نشسته تو خیابونی که اصلا تجمعی توش نبوده طرف با لباس انتظامی برای رعب و وحشت به طرف جوان مردم تو ماشین شلیک کنه

      5
      6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا