خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شهادتی درباره‌ی بنزین 98 | علی‌اصغر شفیعیان

علی اصغر شفیعیان، مدیر انصاف نیوز

سال ۹۸ همه‌ی رسانه‌ها از شب گرانی بنزین خبر داشتند، کیهان، فارس، صداوسیما و همه در جریان بودند. آقای امید قالیباف مجری تلویزیون به دروغ مدعی شده که خبر نداشته‌اند. همه‌ی رسانه‌ها از ساعت اجرا هم خبر داشتیم ولی هیچ کسی منتشر نکرد. اگر به قول شما باید اطلاع رسانی می‌شد چرا نکردید؟

دولت روحانی از ابتدای سال ۹۸ ده‌ها جلسه در سطوح مختلف با رسانه‌ها گذاشت. من و همکارانم در تعدادی از این جلسات با محوریت محمد خدادی معاون مطبوعاتی ارشاد حضور داشتیم. چه در مورد سناریوهای مختلف ازجمله گرانی و آگاهی افکار عمومی از دلایل آن، همه مطرح شده بود.

پس آن دولت کاملا برای موضوع بنزین سیاست رسانه‌ای داشت و شش ماه همه‌ی رسانه‌ها با آن روبرو بودند. دو روز مانده به جمعه شب، از ساعت اجرا هم خبر دار شدیم؛ خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها چهارشنبه و سایت‌های خبری پنجشنبه در جلساتی حضوری در جریان قرار گرفتیم. ولی هیچ کسی خبر آن را منتشر نکرد.

زمان دقیق افزایش قیمت بنزین را نمی‌شود اطلاع داد وگرنه هر کسی به دنبال ذخیره‌ی آن خواهد رفت، صف‌های طولانی شکل می‌گیرد و بلوایی می‌شود. برای همین در دولت‌های قبل هم سیاست همین بود. بله کیهان و صداوسیما اگر امروز شعار می‌دهند که باید از قبل اطلاع رسانی می‌شد، خب خودشان همان روز چهارشنبه به مردم می‌گفتند؛ چرا نگفتند؟!

گرانی بنزین تصمیم دولت روحانی یا یک وزارتخانه نبود بلکه تصمیم سران قوا ازجمله رئیسی بود که رهبری هم از آن تصمیم حمایت کرد [لینک]. خب بازی را بهم زدند و همه چیز گردن دولت روحانی افتاد و اعتراضات هم شکل گرفت ولی سیاست دولت حتی در آن وضعیت، فشار به رسانه‌ها برای کنترل پوشش رسانه‌ای اعتراضات و آن حوادث ناگور نبود.

اما یک حاشیه: اگر اصولگرایان تندرو در دی ۹۶ در مشهد مردم را علیه دولت روحانی تحریک نمی‌کردند، اصلا ترامپ از برجام خارج نمی‌شد و تورم در ۹۷ بالا نمی‌رفت که آن اتفاقات بیافتد. اعتراضات آبان ۹۸ به خاطر قیمت بنزین نبود، بنزین بهانه شد؛ به خاطر شرایط بد اقتصادی حاصل از خروج آمریکا از برجام و تحریم‌ها بود. یک بار در همان دولت قیمت بنزین زیاد شد اما تنشی نداشت.

ضمنا آقای رئیسی می‌گوید که گرانی قانون بود ولی به روحانی گفتم چرا پنج سال اجرا نکردید و حالا یکهو اجرا می‌کنید. یعنی رئیسی نمی‌داند که آن سال‌های برجامی تا بهار ۹۷ تورم بسیار پایین بود؟ خیلی خب، از ۹۸ هم ۵ سال گذشته، چرا شما قیمت را طبق قانون افزایش نمی‌دهید؟ اینقدر علیه دولت روحانی پروپاگاندا کرده‌اید که دیگر رویتان نمی‌شود. لااقل تا انتخابات ۱۴۰۴ برای انتخاب مجدد خودتان قیمت را ثابت نگه می‌دارید!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. یارو خودش گفته من خبر نداشتم حالا شفیعیان میگه نه!
    یعنی ترامپ بخاطر چند تا سخنرانی اصولگراها علیه دولت وقت از برجام خارج شد؟!
    بس کنید این حرفای آبدوغ خیاری رو
    از اول هم برنامه آمریکا این بود که برجام رو زمین بزنه که هم مپضوع هسته ای ایران را با کمترین هزینه حل کرده باشه و هم تحریم ها رو نگه داره. هرکس دیگری هم جای ترامپ رئیس جمهور میشد قرار بود همین کارو بکنه
    حالا اینکه بعضیا دوست دارن سرشون رو بکنن زیر برف یه موضوع دیگه س

    3
    3
  2. با سلام آقای شفیعیان اگر حرف تازه و بدرد بخور داری بزن این حرفهایی را که مطرح کردی همه را چند روز پیش آقای روحانی خودش گفتن و ضمن دولت باید در آن زمان اطلاعیه رسمی برای صدا و سیما و رسانه‌ها صادر می کرد اون وقت اگر نمی گفتند شما وکیل مدافع روحانی می شدید. شما در این وضعیت کشور چند نفر از سرداران سپاه را رهبر و رییس شما اسرائیل ترور و به شهادت رسانده شما رسانه‌های ضدانقلاب با این کارها که فقط دنبال اغتشاشات هستید و چونکه نزدیک روز قدس هم هست و دنبال کم رنگ کردن روز قدس که یادگار حضرت امام می باشد هستید و دنبال یه کاری دیگر هم هستن اون هم سفید شوی جنایت اسرائیل شما لااقل از آن مردان مرد شهدا خجالت بکشید

    3
    7
  3. سلام
    مشکل این است چرا دولت وقت مثل دولت قبل شب گرانی بنزین را اعلام ننمود و خود رییس جمهور به تلویزیون نیامد و توضیح نداد(در آن دولت ها هم صف تشکیل میشد اما حداقل به شعور مردم توهین نشده بود که یهویی گران کنند به نحوی که وزیر نفت مدتی قبل افزایش قیمت را تکذیب کرد!!) مضاف بر اینکه نحوه گفتگوی روحانی بعد از گرانی هم جالب نبود.

    3
    2
  4. دو نکته:
    اول اینکه با توجه به صحبت های آقای شفیعیان که رسانه ها اطلاع داشتند، چرا خود آقای روحانی صبح جمعه متوجه شده بودند؟؟؟ آیا اطرافیان روحانی همه خائین بودند یا آقای روحانی منظور دیگر داشتند که ما نمیدانیم.
    دوم اینکه احمدی نژاد از چند ماه قبل از افزایش قیمت ها با مردم صحبت میکرد. یادمه حتی میزان تاثیر افزایش قیمت بنزین بر میزان کرایه ها را هم توضیح داده بودند. درحقیقت این وظیفه بر عهده دولت است و نه قضات قوه قضائیه یا نمایندگان مجلس.

    موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا