خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آنچه در دیدار رئیس دستگاه قضا گفتم | علی اصغر شفیعیان

علی اصغر شفیعیان، مدیر انصاف نیوز:

دیروز در دیدار رمضانی آقای اژه‌ای، رئیس دستگاه قضا، با مدیران رسانه‌ها شرکت کردم و نکات زیر را مطرح کردم.

۱. همین که بر خلاف روسای قبلی قوه قضاییه، آقایان مرحوم یزدی، مرحوم شاهرودی، لاریجانی و رئیسی، شما در سخنان‌تان به موضوعاتی که ربطی به وظیفه‌ی ریاست دستگاه قضایی ندارد نمی‌پردازید، از حضرتعالی تقدیر و تشکر می‌کنم.

۲. طی سال‌های زیادی از گذشته به‌ویژه در سال ۱۴۰۱ اتفاقاتی افتاد که فاصله‌ی دولت ملت را بیش از گذشته کرد و به وضعیت وخیمی رسیده است. سال گذشته بخشی از فعالان سیاسی اجتماعی میانه‌رو علی‌رغم جو سنگینی که بود از آبروی خود گذشتند و به میدان آمدند و تصور می‌کنم الان فرصتی به‌وجود آمده است که «اگر» یک سری کارها انجام بشود و کارهایی نشود، شاید بتوان در میان مدت این فاصله کاهش پیدا کند. ازجمله قوه قضاییه در حوزه‌ی خودش باید کمک کند؛ مثل آتش نشانی باید مراقب اتفاق‌های ناگوار بود.

۳. فکر نمی‌کنید که اگر دستگاه قضا همانطور که در مورد ماجرای آقای صدیقی به‌اصطلاح «برخورد مومنانه» شده است، همین نوع مواجهه را در قبال تاجزاده، صدیقه وسمقی و نرگس محمدی اعمال می‌کرد، جامعه‌ای پویاتر و امیدوارتر داشتیم؟

۴. چرا واکنش قوه قضاییه همیشه واکنشی است؟ به جای تور رسانه‌ای [که در یک سال اخیر توسط آن دستگاه گذاشته می‌شود]، دست رسانه‌ها را برای بازدید از زندان‌ها و پرداختن به پرونده‌ها باز بگذارید. همانطور که قبلا هم گفته‌ام، با احترام به افراد مشغول در خبرگزاری میزان [خبرگزاری قوه قضاییه] اما این خبرگزاری کارکرد مفیدی ندارد. همینطور «ستاد حقوق بشر» با شکل فعلی نه برای قوه قضاییه و نه برای جمهوری اسلامی فایده‌ی مثبتی ندارد.

۵. پرونده‌های باز در افکار عمومی را ببندید؛ تلاش کنید که پرونده‌ی آسیب دیده‌ها و کشته‌ها از ۸۸ تا ۱۴۰۱، پرونده‌ی سانچی، پرونده‌ی هواپیمای اوکراینی در افکار عمومی بسته شود.

۶. احساس من این است که فضای نقد نسبت به گذشته بازتر شده است اما می‌بایست برای اصلاح کشور فضا بازتر باشد؛ ضرر ندارد و همه‌اش فایده است. از فضای نقد و منتقد دفاع کنید. متاسفانه بخشی از نهادهای حاکمیتی رسانه دارند و تلاش این رسانه‌ها معمولا برای حفظ آن نهادها در برابری نقدهاست و برای این کار، منتقدان را ساکت و خفه می‌کنند. ضمن این که نقد باید شنیده هم بشود، ازجمله در همین جلسات، وگرنه طرح آنها بی‌فایده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. چقد متعصبانه و جناحی صحبت کردی، اصلا دغدغه مشکلات مردم رو ندارید و فقط و فقط جناح و حزب خودتان. تاسف تاسف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا