خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رای شورای رقابت به نفع خودروسازها؛ وزارت صمت باید پاسخ دهد

سرویس اقتصادی، انصاف نیوز: شورای رقابت با صدور یک رأی، شکایت در مورد تغییر خودرو ثبت‌نام کنندگان توسط شرکت‌ها در سامانه یک‌پارچه را غیرقابل رسیدگی اعلام کرد.

شورای رقابت اعلام کرده است ثبت‌نام در سامانه یک‌پارچه تعهدی برای خودروساز ایجاد نمی‌کند و چون این نکته در سامانه هم درج شده‌است، بنابراین شکایت متقاضیان در زمینه تغییر خودرو قابل رسیدگی نیست.

معنای رای شورای رقابت این است که شرکت‌های خودروسازی مجبور نیستند به تعهداتی عمل کنند که وزارت صمت به مردم قولش را داده است.

پیگیری‌های خبرنگار انصاف نیوز نشان می‌دهد وزارت صمت در دوره وزیر پیشین برای کاستن از فشار تقاضا، تعهداتی را برای خودروسازان در قالب سامانه یک‌پارچه خودرو ایجاد کرد و در قبال این تعهدات نیز خود متعهد به انجام پاره‌ای از اقدامات و تسهیل‌گری‌ها از جمله تامین ارز برای خودروسازان شد.

با گذشت زمان و نزدیک‌شدن موعد تحویل خودروهای ثبت‌نامی سامانه یک‌پارچه اما مشخص شد وزارت صمت در عمل به تعهدات خویش سستی کرده اما تعهد خودروساز به ثبت‌نام‌کنندگان باقی است.

به عبارت دیگر، وزارت صمت به اصطلاح جاخالی داده و ثبت‌نام‌کنندگان را مقابل خودروسازان قرار داده بود. حالا با رای شورای رقابت، حداقل شکایت در مراجع قانونی از سوی ثبت‌نام‌کنندگان در سامانه یک‌پارچه مقدور نیست و آنان باید به مراجع دیگری شکایت ببرند که محتمل‌ترین‌شان وزارت صمت است.

رای شورای رقابت گرچه به مذاق متقاضیان خودرو خوش نخواهد آمد اما فشار از بخش تولید را کم و به متولیان دولتی صنعت خودرو یادآوری می‌کند که مانورهای سیاسی، گاه ممکن است به نتیجه مطلوب منجر نشود.

برخی تحلیل‌گران صنعت خودرو معتقدند رای جدید شورای رقابت در کنار رویکرد تعاملی عباس علی‌آبادی و وزارتخانه تحت مدیریتش با خودروسازها، زمینه را برای ایجاد رضایت در متقاضیان شاکی سامانه یک‌پارچه خودرو فراهم می‌کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. باسلام
    یعنی ۱سال و نیم همه رو سر کار گذاشتن و پول مسدود شده و قول قرار ها همه باد هوا شد مردم هم چه ساده گول میخورند

    13
    0
  2. یعنی یه یکی نیست جلو ایران‌خودرو وایسته.چقد به مردم ظلم میکنید.
    آقای دفرازی از مدیران تعزیرات حکومتی چند ماه قبل گفتند ثبت نام در سامانه یکپارچه تعهد درقبال مشتری هست ومرجع ثبت نام مهم نیست کجا بوده.
    حالا چطور باید شورای رقابت بگه.شرکت تعهدی در قبال متقاضیان یکپارچه نداره

    13
  3. با توجه به این رای شورای رقابت، ما که به خاطر نوبت ، پارسال خودرو ۳۰۰ تومن نخریدیم الان بعد از یکسال و نیم وزیر و شورای رقابت بدن خبر از دل خانواده های بمنتظر خودرو، میگه سامانه یکپارچه حذف به همین راحتی، ما باید به کجا بریم صاحب این کشور کیه، صاحب این مردم با ارمانهاش کیه واقعا این کار امکان پذیره یعنی، نوبت دیگه هیچی، یا خودرو ساز از روی نوبت خودرو عرضه میکنه،

    10
  4. البته شورای رفاقت! خیلی گیر ندید هر دوشون اذیت می شن مردم خیلی مهم نیست یا می خرند یا که مجبورا بازم پول وارها می خرند

  5. شکایت رابه دفتر مقام رهبری بفرستید جزئیات رابه ایشان بگوییدتاشاید ترتیب اثری داده شودبعضی هادریکپارچه خودرو گرفتن ولی تکلیف آنهایی را که 1403نوبت داده شدند پول آنها چندین وقت مسدود شد سودشا خوردن کشک

  6. وزیر سمت برای اینکه موقع رای گیری قول ابکی به مجلس داده بود و نمیتونست عمل کنه این حقه رو زد مردمم طبق معمول گول میخورند الانم کی کی بود کی بود من نبودم

    1
    1
  7. واقعا این انصافه که یک بازنشسته هفت سال درهمه قرعه کشی شرکت کند و14ماه هم دلخوش کند که پژو پارس وبعد همه چیز بادهوا…مسولین فردای قیامتی هم هست لطفاً یک مسلمان رسیدگی کند

  8. سلام رای شورای رقابت کاملا قانونی وقاطع هست.اکثرا که من دیدم خودرو برای استفاده نخریدن بلکه به چندبرابر فروختن.این باعث میشه هم خودرو ساز ضررکنه هم بازار گران‌تر بشه.قیمت کارخانه نسبت به بازار واقعا کمه.قیمت هرچه به بازار نزدیک باشه متقاضی کمتر درنتیجه کاهش قیمت رخ میده.

    2
    2
  9. بهتره به تعهداتتون عمل کنید . این مردم جز دروغ از مسئولین چیزی ندیدند. برای خودتان تعدادی از مردم رو نگه دارید این جامعه مثل بمبی میمونه که هر لحظه ممکنه منفجر بشه . اون موقعه که شما به پای ما خواهید افتاد . حالا هی به مردم ظلم کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا