خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ظهور نزدیک است؟ | «یک نهاد مخالف دولت این مستند را ساخت»

آسیه توحیدنژاد، انصاف نیوز: گروهی نبرد میان اسرائیل و حماس را نبرد آخرالزمان و آرماگدون می‌دانند. یکی از موعدهایی که این تحلیل‌ها در کشور رونق گرفت در زمان ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد بود. حتی مستندی منتشر شد با عنوان «ظهور نزدیک است» که احمدی‌نژاد را شعیب‌بن صالح و رهبری را سید خراسانیِ مورد اشاره در روایات می‌دانست.

عباس امیری‌فر، روحانی‌ای که سابقا به احمدی‌نژاد بسیار نزدیک بود، به انصاف نیوز می‌گوید آن مستند در یک نهاد مخالف دولت احمدی‌نژاد تغذیه و حتی تکثیر شده بود.

«این تفکر، تفکر انجمن حجتیه‌ و انحرافی‌ست»

انصاف نیوز: مستندی با عنوان «ظهور نزدیک است» در زمان آقای احمدی‌نژاد منتشر شد که ساخت یا سرمایه‌گذاری آن را به شما نسبت دادند. گذشته از آن اتفاقات سوالم این است که دید شخصی‌تان نسبت به اتفاقات منطقه و آنچه از آخرالزمان گفته‌اند چیست؟ به نظرتان آیا واقعا نشانه‌هایی از ظهور دیده می‌‎شود؟

امام جمله‌ای در کتاب ولایت فقیه‌شان دارند که می‌فرمایند ممکن است میلیون‌ها سال دیگر ظهور اتفاق بیفتد. این یعنی ما از زمانش بی‌اطلاعیم. آنها هم که وقت تعیین می‌کنند دچار انحرافند. اینها پیرو بهره‌برداری‌های سیاسی‌شان چنین می‌کنند. لذا ما باید زندگی کنیم و خود را اصلاح کنیم تا انشاالله زمینه را برای حضور آقا فراهم کنیم. 

گفته‌اند «افضل اعمال امّتی انتظار الفرج من الله عزّوجلّ» یعنی بهترین عمل همین انتظار است. انتظار البته به این معنی نیست که منتظر بمانید تا فساد همه جا را بگیرد. این تفکر، تفکر انجمن حجتیه‌ و انحرافی‌ست. فلذا ما باید زندگی‌مان را کنیم و با ظلم مبارزه کنیم. انشاالله روزی آقا امام زمان هم ظهور خواهند کرد و دنیا را از عدل و داد پر خواهد کرد.

این ربطی به نظام اسلامی ما ندارد که بگوییم امروز یا فردا ظهور می‌کند. ظهور وقت معینی ندارد. ما باید وظیفه‌مان را انجام دهیم و خود را سرباز امام زمان بدانیم.

قبل از ورود امام به کشور و انقلاب یا زمان جنگ هم می‌گفتند ظهور نزدیک است

انصاف نیوز: به نظرتان از این دید آخرالزمانی به تحولات جهان و منطقه چه بهره‌برداری‌‌های سیاسی‌ای می‌توانند کنند؟

عده‌ای همیشه بوده‌اند که علائمی برای ظهور از امروز می‌آورند. قبل از آمدن امام به کشور، بعد از انقلاب اسلامی یا وقتی که جنگ شد شایعه کردند که ظهور امام زمان نزدیک است. عده‌ای برای مطامع خودشان از مفهوم «انتظار» سواستفاده می‌کنند. باید جلوی این تفکرات انحرافی ایستاد. 

من همیشه در سخنرانی‌هایی که داشته‌ام از این تفکرات انجمن حجتیه یا تفکراتی که از این‌ها منشعب شده‌اند گفته‌ام و از انحراف آن‌ها گفته‌ام.

انصاف نیوز: به نظرتان دلیل گرم شدن تنور این ایده‌ها زمان آقای احمدی‌نژاد، نسبت‌هایی که به خود ایشان می‌دادند و تعابیری که خود آقای احمدی‌نژاد داشتند چه بود؟ 

دو تفکر در مخالفت با ایشان وجود داشت. یکی می‌گفت آقای احمدی‌نژاد می‌خواهد تفکرات انجمن حجتیه را حاکم کند. دیگری می‌گفت چرا ایشان هر بار می‌گوید «اللهم عجل لولیک الفرج» و از امام زمان می‌گوید. به نظر من هر دو در اشتباه بودند به خصوص گروه اول. اینطور نبود. رهبری بودند و تذکر می‌دادند.

«حالا که امام زمان را داریم دیگر نایب او را می‌خواهیم چه کار؟!»
در ساخت و انتشار آن سی‌دی دولت هیچ نقشی نداشت

ولی خب لایه‌هایی در دولت وجود داشت که تفکرات این چنینی داشتند. فکر می‌کردند خب حالا که ما امام زمان را داریم دیگر نایب امام زمان را می‌خواهیم چه کار؟ یعنی با اصل مترقی ولایت فقیه مخالفت می‌کردند. علنا نمی‌گفتند ولی خب اینطور فکر می‌کردند. 

اما شخص احمدی‌نژاد اینطور نبود. ایشان دعای فرج را تکرار می‌کرد و نمی‌شود صرف این تاکید و تکرار چنین تهمتی زد. چنانچه در ساخت و انتشار آن سی‌دی هم دولت هیچ نقشی نداشت. ما حتی می‌دانستیم سرچشمه‌ی آن سی‌دی از کجاست. این اتهام بزرگی بود به آن دولت. به ما هم اتهامی زدند که نتوانستند اثبات کنند.

فضاسازی می‌کردند تا دولت را متهم کنند که همان گروه انجمن حجتیه هستند. خیر، ما مخالف چنین تفکراتی بودیم که وقت تعیین کنیم برای ظهور امام زمان.

درآن دولت البته اشخاص و گروه‌هایی بودند که چنین تفکراتی داشتند اما خود آقای احمدی‌نژاد واقعا اینطور فکر نمی‌کردند. 

نهادی که برای کوبیدن احمدی‌نژاد سازندگان «ظهور نزدیک است» را تغذیه می‌کرد

انصاف نیوز: گفتید منشا آن مستند برای شما آشکار بود. منشا آن کجا بود؟

صلاح نمی‌بینم بگویم. این‌ها آن زمان دست‌آویزی نداشتند که دولت را بزنند و می‌خواستند این نسبت‌ها را به دولت بدهند. البته معلوم شد هیچ ربطی به دولت ندارد. این‌ها گروهی خصوصی بودند که از یک نهادی تغذیه می‌شدند. دستگیرشان که کردند خودشان اعتراف کردند که کارشان ربطی به شخص دولت یا بنده نداشته است. نتوانستند ثابت کنند که بودجه‌ای از دولت گرفته‌اند. البته من حدس می‌زنم یکی از نهادها برای کوبیدن آقای احمدی‌نژاد آن‌ها را تغذیه کرده است. 

انصاف نیوز: کدام نهاد؟ 

صلاح نمی‌بینم نام ببرم. حتی مشخص شد تکثیر آن سی‌دی در همان نهادی که تولید کرده صورت گرفته است. بعد هم در میدان انقلاب به فروش می‌رساندند. 

می‌خواستند دولت را بزنند و به صورت غیرمستقیم هم حضرت آقا را زیر سوال ببرند چون آن زمان دولت مورد تایید صد درصد مقام معظم رهبری بود.

ما هیچ ربطی به سازندگان این مستند نداشتیم. حتی می‌خواستند جلسه‌ای را در نهاد ترتیب دهند که من به هیچ وجه اجازه ندادم و گفتم اصلا راهشان ندهید. چرا که آن زمان مقام معظم رهبری و مراجع علیه این سی‌دی موضع گرفتند. 

انصاف نیوز: اصلا برای چه می‌خواستند بیایند و دیداری داشته باشند؟

نمی‌دانم. شاید برنامه‌ای بوده. شاید می‌خواستند عکسی یا ویدئویی بگیرند و دولت را متهم کنند. خوشبختانه ما متوجه انحرافشان بودیم و اصلا اجازه‌ی ملاقات بهشان ندادیم. 

انصاف نیوز: گفتید بخش‌ها یا افرادی در دولت بوده‌اند که به چنین افکاری متمایل بوده‌اند. آنچه می‌گویید مربوط به آقای مشایی نیست؟

البته من هیئت دولت را نگفتم و به طور کلی گفتم دولت.

مشایی افکاری شبیه به انجمن حجتیه داشت

انصاف نیوز: خب این مربوط به آقای مشایی نبوده؟

چرا مربوط بود. ایشان یک تفکرات خاصی داشت. البته نه به عنوان عضو رسمی انجمن حجتیه ولی تفکراتی شبیه به آنها داشت و به شکل افراطی از امام زمان یاد می‌کرد. آن سی‌دی هم می‌دانم هیچ ربطی به ایشان نداشت.

من بارها با ایشان بحث کردم که رهبر این گروه حجتیه، ذاکرزاده تولایی، از عناصر ساواک بوده و از طرف رژیم شاه و ساواک حمایت می‌شده. بسیاری از شخصیت‌های تراز اول فعلی هم که الآن نمی‌خواهم نام ببرم آن زمان عضو رسمی انجمن حجتیه بوده‌اند. 

آن زمان چون ساواک اجازه می‌داد بچه‌های مذهبی در آن انجمن فعالیت کنند فرصتی بود برای این بچه‌های مذهبی.

انصاف نیوز: اعضای انجمن حجتیه، مثلا آقای فضلی، ارتباط آقای مشایی با انجمن را تکذیب کرده‌اند.

آقای مشایی وابستگی‌ای به تشکیلات حجتیه نداشتند اما تفکراتش به نوعی شباهت داشت. من فکر نمی‌کنم آن انجمن دیگر موجودیتی داشته باشند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. سلام‌من‌به‌ظهور‌فکر‌کردم‌ودیدم‌باید
    مردم‌طالب‌امر‌مهم‌ظهور‌باشندلذا‌باید
    امر‌ظهور‌بصورت‌واقعی‌تبیین‌شود‌نه‌
    نمایشی‌بایک‌مسجد‌جمکران‌نمیشود
    اکثر‌مردم‌وقتی‌به‌قم‌جهت‌زیارت‌حضرت
    معصومه‌.س.مشرف‌میشونداگر
    توانستند‌به‌جمکران‌بروند‌درآن‌مسجد
    نماز‌امام‌زمان.ع.میخوانند‌‌دیگر‌رفت
    تا‌سالی‌یاسالهایی‌دیگر‌اگر‌به‌قم‌آمدند
    بروند‌نماز‌امام‌زمان.ع.رابخوانند‌
    ‌بایدموضوع‌جامعیت‌داشته‌باشد‌
    اکتفاباسرود‌خوانی‌ونوحه‌خوانی‌
    ‌صرف‌نمی‌شود‌.‌باید‌درتمام‌حومه
    شهرها‌یک‌محل‌مصفا‌حصار‌شده
    باحجره‌ها‌ی‌متناسب‌بافضای‌سبز
    ‌زیاد‌‌بامدیریت‌صحیح‌مردمی‌باشد
    یک‌مکان‌گردشگری‌مذهبی‌مطالعاتی
    سالن‌سخنرانی‌و….مردم‌بتوانندبروند
    باخانواده‌بنشینند‌یاد‌بگیرند‌نماز‌امام
    زمان‌.ع.بخوانند‌‌به‌آنها‌تفهیم‌‌شود‌ظهور
    یک‌سمبل‌فقط‌آمدن‌نیست‌ظهور‌
    شکستن‌باورهای‌غلط‌است‌‌وسنتهای
    غلط‌است‌‌وپاک‌کردن‌خط‌قرمزهای‌
    مسخره‌تحمیلی‌وظالمانه‌وتبعیض
    درسرتاسر‌جهان‌است‌‌.درظهور‌فاصله
    طبقاتی‌غیرمنصفانه‌‌‌ازبین‌خواهد‌رفت
    ظهور‌بازسازی‌محیط‌زیست‌کره‌زمین
    ‌وایجاد‌محیطی‌‌سالم‌است‌که‌انسانها
    فراغت‌‌تفکر‌صحیح‌داشته‌باشند‌و
    به‌‌عبادت‌خداوند‌مشغول‌شوند‌‌این
    آموزش‌وتبین‌‌بهتدریج‌سبب‌میشود
    مردم‌به‌قضیه‌احساسی‌وتوتم‌گونه
    نگاه‌نکنندان‌الله‌لایغییر‌مابقوم‌حتی
    یغییربه‌انفسهم‌‌والا‌تخییلات‌موسوم
    به‌ایرانشهری‌و‌سیاستهای‌پاکسازی
    زبانی‌وپان‌فارسی‌وپان‌ترکی‌وپان‌عربی
    در‌کشورها‌وامثال‌آن‌‌با‌تاسف‌باید‌گفت
    احتمال‌تاخیر‌افتادن‌درظهور‌امام‌دوازدهم.ع.هستباید‌تحمل‌حکومت‌عدل‌علی.ع.
    را‌داشته‌باشیم‌‌‌باید‌روایتهای‌درمورد
    ظهور‌‌بصورت‌جامعتوسط‌متخصصین
    امر‌تبیین‌وتفسیر‌گردد….

  2. واقعا در این بحبوحه اقتصادی و مدیریت ناکارآمد ولائی مسائل مهمتری برای مطرح کردن نیست ؟ چرا با طرح مسائل فرعی اذهان را از مسائل اصلی منحرف میکنید ؟اگر واقعا مطلبی ندارید درش را ببندید و دنبال کار دیگری برای گذران زندگی باشید!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا