خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نوباوه وطن: هیئت رئیسه‌ی مجلس باید تغییر کند

بیژن نوباوه وطن می‌گوید «در مجلس جدید تلاش برای تغییر هیئت رئیسه‌ی فعلی یا رویه‌های آن و خودکامگی‌هایی که وجود دارد جزو اولین اقداماتش خواهد بود». تیتر هفته نامه‌ی حمید رسایی، دیگر منتخب جدید مجلس و از اعضای جریان پایداری، این است: «تغییر قالیباف قطعی شد».

نوباوه، عضو جبهه پایداری، نماینده‌ی مجلس فعلی و منتخب مجلس جدید، در گفت‌وگویی کوتاه با انصاف نیوز، نقدهای جدی به هیئت رئیسه‌ی فعلی دارد و مشخصا به ماجرای 500 میلیون تراول چک اشاره می‌کند و می‌گوید که سرانجامش هم معلوم نشد.

انصاف نیوز: به نظر شما هیئت رئیسه‌ی مجلس آینده چطور خواهد بود؟ آیا تغییری خواهد کرد؟

نوباوه: به نظر می‌آید باید تلاشی جدی برای تغییر هیئت رئیسه‌ی فعلی در مجلس آینده صورت گیرد. کلا مدیریت مجلس شورای اسلامی باید تغییرات جدی کند. خودکامگی‌هایی که در مجلس یازدهم وجود داشت و مانع حاکمیت رای نمایندگان بود باید اصلاح شود شود. بعضی‌ها خود را نماینده‌تر می‌دیدند.

از همین هیئت رئیسه‌ی فعلی بعضی‌ها هستند که شورای نگهبان صلاحیت آن‌ها را تایید نکرده است. این‌ها چه کسانی بودند؟! چه کرده بودند؟! تخلفات این‌ها بعضا سر زبان‌هاست. به نظر می‌رسد این نوع تغییرات آیین‌نامه‌ی داخلی مجلس شورای اسلامی بسیار ضروریست.

تغییر این نوع مدیریت مجلس یکی از مهم‌ترین اهدافی‌ست که نمایندگان دنبال آن هستند.

انصاف نیوز: به نظرتان این «باید» به واقعیت هم بدل خواهد شد؟ مثلا آقای رسایی در مقابل آقای قالیباف…

نوباوه: ببینید من در مورد هیچ شخصی حرف نمی‌زنم. آنچه من می‌گویم مشکلی‌ست که وجود دارد. در مجلس هم فقط یک نفر نیست. اتفاقا در مقابل همین یک نفر یک نفرها باید بایستیم. مجلس کار جمعی‌ست. باید طوری عمل کنیم که حاکمیت نمایندگان باشد و کسی نماینده‌تر از دیگری نباشد. از این طریق خودکامگی از بین می‌رود. این هم مربوط به یک فرد نیست باید یک جریان اصلاح شود.

انصاف نیوز: دقیقا منظور «جریان» بود. یعنی جریانی که در مقابل آقای قالیباف…

نوباوه: بحث جریان نیست. آدم‌ها باید اصلاح شوند. نباید جریانی نگاه کنیم. در مجلس یازدهم این مشکلات را با رئیس و هیئت رئیسه و مشاورانشان داشته‌ایم. افرادی بودند که به نام مشاور در مجلس رای‌سازی می‌کردند. باید این روندها را اصلاح کنیم. من اگر به مجلس راه پیدا کنم این جز اولین مواردی‌ست که پیگیری خواهم کرد.

انصاف نیوز: نقدی به هیئت رئیسه‌ی مجلس فعلی دارید؟

انتقادات بسیاری وارد است از جمله نحوه‌ی تنظیم صورت جلسات و دستور جلسات که اصلا معلوم نبود توسط چه کسی انجام می‌شود. اولویت دستورات، موضوعات مورد نیاز جامعه هر کسی بخواهد بیاید هیئت رئیسه‌ی آینده را تشکیل دهد باید به ضورت شفاف در این موارد توضیح دهد.

این همه تاکید بر لزوم وجود شفافیت خب شفافقیت از خود هیئت رئیسه شروع می‌شود. وقتی شما می‌بینید 500 میلیون تومان تراول چک خبرش منتشر می‌شود بعد می‌‌گویند دست مطبوعات داده‌ایم، خب به کدام مطبوعات داده‌اید؟! مگر مجلس حق دادن تراول چک به مطبوعات دارد؟! معلوم نیست به رسانه‌های خودشان داده‌اند؟! به کجا داده‌اند؟!

تمام امور اداری مجلس باید شفاف باشد. بیش از 200 نفر آدم در این چند وقت استخدام کرده‌اند. این استخدام‌های بی‌رویه باید مشخص شوند. قطعا مجلس آینده این مسائل را به جد پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا