خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن در دشستان بوشهر ممنوع است»

رئیس اداره راه و شهرسازی دشتستان گفت: فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن ممنوع و غیرقانونی است.

به گزارش سایت دیارجنوب (بوشهر)، «زهرا هوائی گفت: فردی که در سامانه نهضت ملی مسکن نام نویسی می کند صرفا یک تقاضاست و هیچ حقوق مالکانه ای در این فرآیند وجود ندارد.

هوائی اضافه کرد: پس از تسویه سهم آورده متقاضی و فروش اقساطی قبل از تحویل واحد به متقاضی، فرد می بایست در ابتدا اقدام به اجاره عرصه نماید به دلیل اینکه اراضی این واحدها طرح ۹۹ساله بوده و دولت مالک عرصه می باشد پس از فرآیند انعقاد قرارداد اجاره عرصه برای متقاصی، سند مالکیت اعیانی صادر می شود.

زهرا هوائی افزود: دولت اعلام نموده که با بنگاهها و دفاتر اسناد رسمی و واسطه هایی که اقدام به ثبت معاملات امتیازات ملی مسکن می کنند برخورد قضائی خواهد کرد.امتیاز متعاملین نیز ابطال می شود. رئیس اداره راه و شهرسازی دشتستان گفت: هر نوع وکالت در طرح نهضت ملی مسکن با متقاضیان غیر قانونی است.

او ابراز کرد؛ گر چه برخی مشاوران املاک اقدام به انعقاد قراداد واحدهای مسکن ملی یا زمینهای گروهی می کنند اما این امتیاز، ضمانت مالکیت برای خریداران محسوب نمی شود؛چرا که هم دفاتر املاک و هم دفاتر اسناد رسمی از ثبت قرارداد این امتیازها منع قانونی شده اند. هوائی بیان کرد: متقاضیان چنانچه جهت پیگیری روند آخرین وضعیت ثبت نام خود به اداره مراجعه می نمایند اصل مدارک سجلی را به همراه خود داشته باشند.

رئیس اداره راه و شهرسازی دشتستان خاطر نشان کرد: متاسفانه این روند تخلفات کماکان ادامه دارد؛لذا این اداره در صورت تخلف هیچ مسئولیتی را عهده دار نیست،فرد متقاضی باید دقت نماید که با تعهد پرداخت آورده به موقع ثبت نام نموده است. بعضا” مشاهده می شود افرادی با مبالغ بسیار پائین با انعقاد قرارداد در بنگاه املاک و وکالت در دفاتر اسناد رسمی اقدام به فروش امتیاز نموده اند و طی چندین ارسال پیامک سهم آورده خود را پرداخت ننموده و از پروژه حذف و یا جابجا شده اند.

زهرا هوائی در پایان گفت: با ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن جهت خانه دار شدن، فرم (ج) افراد متقاضی قرمز می شود و دیگر نمی توانند از تسهیلات دولتی مسکن استفاده نمایند فلذا به مردم توصیه می شود که آگاهانه اقدام نموده و به معاملاتی که هم به ضرر متقاضی است و هم منع قانونی دارد اقدام نکنند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا