خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«طرح کالابرگ الکترونیک ادامه خواهد داشت»

سخنگوی اقتصادی امروز در پاسخ به سوالی درباره هجمه‌ها به سیاست ارز ترجیحی گفته که باتوجه به اینکه هنوز سیاست جایگزین بهتری پیشنهاد نشده همچنان در دستور کار دولت است، چون این سیاست هم مصوبه مجلس است و هم مورد تایید دولت. بنابراین فعلا ادامه پیدا خواهد کرد.

به گزارش سایت صبح ساحل، احسان خاندوزی در این باره گفته که «انتقادهای کارشناسی و منصفانه نعمت است و دولت از نقدهای کارشناسی استقبال می کند به خصوص نقدهای ایجابی که حاوی پیشنهادات گره گشاست.»

او تاکید کرده که «تجربه سیاست گذاری عمومی به ما نشان می‌دهد هر مساله صرفا یک راهکار ندارد و می توان با استفاده از عقل جمعی، راه های مختلف و مسیری که کم هزینه تر است را انتخاب کنیم چون هر پیشنهادی نقاط ضعف و قوت خودش را دارد.»

او افزوده است که این سیاست‌ها موجب شد مردم در ماه رمضان و نوروز 1403 شرایط نسبتا مناسب تری را نسبت به گذشته شاهد بودند.

خاندوزی تاکید کرده که این سیاست ها باتوجه به اینکه هنوز سیاست جایگزین بهتری پیشنهاد نشده است همچنان در دستور کار دولت است چون این سیاست هم مصوبه مجلس است و هم مورد تایید دولت؛ بنابراین فعلا ادامه پیدا خواهد کرد.

کالابرگ امسال هم واریز می‌شود

وزیر اقتصاد در مورد طرح کالابرگ فجرانه اظهار کرد: با توجه به استقبال ۶۰ میلیون نفری از اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی و تأثیر مثبتی که بر طبقات ضعیف و متوسط جامعه گذاشته اهتمام دولت تأمین منابع لازم برای ادامه طرح است.

خاندوزی تصریح کرد: دولت و مجلس به صورت مشترک اهتمام به تأمین منابع برای تداوم اجرای این طرح دارند و اخبار متعاقباً اعلام می‌شود.

او در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات رئیس کل بانک مرکزی در خصوص انتظارات تورمی گفت: در کنار کنترل نقدینگی و دیگر موتورهای تورم زا، عامل مؤثر دیگر انتظارات تورمی است، دولت در تلاش است در این خصوص اقدامات فعالانه تری کند از جمله پیش بینی پذیر کردن اقتصاد به ویژه برای فعالان اقتصادی؛ دوم مسأله ایجاد ثبات در مواجهه با تلاطمات کوتاه مدتی است که نتیجه شوک‌های خبری یا اتفاقات بین المللی است که تیمی برای مقابله این امواج که نااطمینانی ایجاد می‌کند، فعال شده است.

موضوع دیگر میزان عرضه ارز در بازار و عرضه کالاهای تولیدی در بازار را هم به عنوان مشوق عرضه در نظر گرفته ایم در ایام پاسخ موشکی ایران به حمله صهیونیست‌ها می‌خواستند به انتطارات تورمی دامن بزنند که این موج آفرینی در پی اقتدار ایران کنترل شد، در مجموع انتظارات تورمی کشور نسبت به گذشته فضای مثبت‌تری را در میان فعالان اقتصادی بر اساس اعلام مراجع افکارسنجی داشته است؛ در برخی گروه‌های نخبگانی درباره کنترل نقدینگی ابهاماتی مطرح می‌شد اما در پایان اسفند ماه این هدف‌گذاری محقق شد که این اطمینان به جامعه نخبگانی را برای تحقق وعده‌ها ارائه می‌دهد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا