خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گم شدن نوزاد در بیمارستان دولتی تبریز [+ فیلم و جوابیه]

به دنبال پخش اظهارات پدری که خواستار تحویل جسم زنده یا مرده نوزاد تازه به دنیا آمده اش در بیمارستان الزهرای تبریز بود، روابط عمومی این بیمارستان توضیحاتی ارسال کرد.

به گزارش سایت نصر (آذربایجان شرقی)، در این جوابیه آمده است:
به استحضار می رساند با توجه به انتشار فیلمی در صفحه اینستاگرام پایگاه خبری نصر نیوز با عنوان “نوزاد گمشده” مقتضی است بر اساس قانون مطبوعات و به منظور روشن شدن اذهان عمومی متن ذیل عیناً در همان صفحه منتشر شود‌.
بیمار خانم (م.خ) همسر شاکی در تاریخ هفتم اسفند ماه سال گذشته با کاهش حرکات جنین به بیمارستان الزهرا مراجعه کرده بود. در معاینه مشخص شد جنین در رحم مادر از بین رفته و فاقد علایم حیاتی است.

برابر دستورالعمل های درمانی بیمار در بخش زایمان بستری و جنین مرده و ماسره (له شده) دفع شد. جنین مرده به سردخانه بیمارستان منتقل و مادر به دلیل عوارض ناشی از وجود جنین مرده در رحم در بخش مراقبت‌های ویژه تحت مراقبت قرار گرفت. بیمار برای رهایی از عوارض بارداری ناشی از جنین مرده در ۵ بخش بیمارستان خدمات استاندارد دریافت نموده و در تاریخ 12 اسفند ماه سال گذشته با حال عمومی خوب مرخص شده است.

برابر دستورالعمل های وزارتی و کشوری جهت جلوگیری از انتشار عفونت و بیماری، جنین‌های مرده موجود در سردخانه بیمارستان می‌بایستی تعیین تکلیف شوند. در این راستا به دلیل عدم مراجعه به موقع پدر، جنین طی مراحل قانونی و با رعایت موازین شرعی در وادی رحمت دفن شده است.

علی رغم اینکه بیمارستان موضوع عدم مراجعه به موقع پدر را در جوابیه آورده است، پدر نوزاد فوت شده در مصاحبه با نصر مدعی شد او 5 روز بود که در بیمارستان مراقب همسرش بود و هیچ فردی در خصوص دفن کردن به وی اطلاعی نداده بودند این در حالی است که به گفته وی فرم تحویل جسد نوزاد را نیز امضا کرده بود.

این موضوع به دلیل حساسیت هایی که دارد از سوی آژانس خبری تحلیلی نصر و با ورود دادستانی پیگیری خواهد شد تا نتیجه لازم حاصل شود به نظر می رسد بیمارستان در خصوص اهمیت موضوع کوتاهی کرده به همین دلیل باید مقصران شناسایی و برخورد قانونی صورت گیرد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا