خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روزی نوبت ما می‌شود که حقوق و آزادی‌مان را با کوچکترین اعتراضی بگیرند

کارگران ایالت کالیفرنیای آمریکا برای برگزاری یکسری اعتصابات در اعتراض به رفتار دولت و پلیس ایالتی با معترضان به تداوم جنگ علیه مردم فلسطین رای‌ دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه گاردین، جمعی از تشکل‌های کارگری و صنفی آمریکا به ویژه در ایالت کالیفرنیای آمریکا در واکنش به برخورد امنیتی، اخراج و تعلیق دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های معترض به حمایت آمریکا از تداوم جنگ در غزه، از این دانشجویان و اساتید، اعتراض‌ کردند. 

کارگران این ایالت برای برگزاری یکسری اعتصابات در اعتراض به رفتار دولت و پلیس ایالتی با معترضان به تداوم جنگ علیه مردم فلسطین رای‌گیری به عمل آوردند که نتایج گویای تایید این نظر توسط کارگران عضو تشکل‌های کارگری است. 

اعضای اتحادیه کارگران خودروی آمریکا در غرب این کشور (UAW) که نماینده ۵۰ هزار کارگر تحصیل کرده دانشگاهی است، در سراسر ایالت کالیفرنیا است، روز چهارشنبه هفته گذشته به آغاز اعتصاب رای دادند. از روز جمعه، اتحادیه از کارکنان فارغ التحصیل دانشگاه UC سانتا کروز و UCLA (دانشگاه کالیفرنیا) خواست تا روز دوشنبه از کار خود دست بکشند. این درحالی است که حدود ۲۰۰۰ کارگر فارغ التحصیل توسط اتحادیه‌ها در دانشگاه سانتاکروز سابقه تحصیل دارند. 

این رای کارگران در پاسخ به به اعمال خشونت علیه دانشگاه‌ها به دلیل واکنش آن‌ها به جنگ غزه بوده که شامل حمله پلیس به داخل محوطه دانشگاه‌های کشور نیز می‌شود. 

اتحادیه UAW در ماه گذشته میلادی خواستار آتش بس در غزه شد. همچنین برخی اتحادیه‌های دیگر، در حال برنامه‌ریزی برای شرکت در یکسری اعتصابات موسوم «ایستادگی» هستند که در آن هیئت اجرایی اتحادیه‌هایشان از اعتصاب دفاع کرده است. 

دبیر یکی از اتحادیه‌های کارگری قطعه‌ساز و خودروساز این منطقه در مصاحبه‌ای اعلام کرده است: «اگر اعضای جامعه دانشگاهی به دلیل تظاهرات مسالمت‌آمیز در مورد این موضوع مورد ضرب و شتم قرار گیرند، توانایی ما برای دفاع از سایر حقوق خود مثل مسائل اقتصادی و صنفی و سایر موارد نیز تهدید خواهد شد. امروزه کارکنان خود دانشگاه نیز در دفاع از حق اعتراض و آزادی بیان همراه شدند و ما نیز همراه آنان هستیم. با این وضعیت روزی نوبت ما نیز می‌شود که همه حقوق و آزادی ما را نیز با کوچکترین اعتراضی بگیرند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا