خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بز «کاموری»؛ بز پاکستانی با عجیب‌ترین گوش‌ جهان که چند هزار دلار قیمت دارد!

نژاد کاموری به دلیل ظاهر باشکوه و ویژگی‌های قابل توجه آن بسیار مورد توجه است. این کاموری سفید باکرای خاص ویژگی‌های متمایز این نژاد را نشان می‌دهد.

راز بقا: پاکستان پس از چین و هند سومین کشور تولیدکننده بز است و به همین دلیل این کشور دارای نژادئ‌های متنوعی از بز است. در استان سند پاکستان حدود ۱۲ میلیون و ۵۷۰ هزار رأس بز وجود دارد و بیش از ۳ میلیون رأس بز از نژاد کاموری هستند. نژاد کاموری یک نژاد بسیار محبوب و بسیار خاص است که در سراسر جهان طرفدارانی دارد. 

به گزارش‌های راز بقا؛ کاموری یک نژاد محبوب بز است که در استان سند پاکستان یافت می‌شود. آن‌ها ساختار بدنی متمایز با گوش‌ها و گردن بلند و جثه بزرگ و رنگ مشخصی دارند. بز اصیل کاموری دارای پوست براق قهوه‌ای تیره با لکه‌های قهوه‌ای رنگ یا تیره در تمام بدن است. کاموری‌های خالص کمیاب و گران هستند. کاموری‌ها با نژاد گولابی برای تولید نژاد پاتِری، نژاد دیگری که در سند یافت می‌شود، تلاقی داده شده اند. 

هیبریدی‌ها ساختار بدن کاموری را دارند، اما قیمت کمتری دارند. علاوه بر این، تجزیه و تحلیل ژنتیکی تأیید کرده که ظاهر گونه‌های بز کاموری و پاتِری، بسیار شبیه هم است چرا که هر دو گونه گوش‌های بلند و پوشش قهوه‌ای دارند، اگرچه گونه‌های بز پاتِری گاهی اوقات به نظر می‌رسد که جلوی قهوه‌ای دارند و پشتی سفید. 

نژاد کاموری عمدتاً در نواحی دادو، لارکانا و نواب‌شاه یافت می‌شود. هدف اصلی پرورش این بز در درجه اول برای تولید شیر است. 

بز «کاموری» بز پاکستانی مشکی رنگ

کاموری باکرا

نژاد کاموری به دلیل ظاهر باشکوه و ویژگی‌های قابل توجه آن بسیار مورد توجه است. این کاموری سفید باکرای خاص ویژگی‌های متمایز این نژاد را نشان می‌دهد. 

این بز نر با پوشش سفید خیره‌کننده و قد و قامتی باشکوه خود یک شخصیت برجسته است. این در سلامت عالی جسمانی بز است و تجربه قربانی را تضمین می‌کند. نژاد کاموری به دلیل کیفیت گوشتش شناخته شده است و این بز نیز از این قاعده مستثنی نیست. گوشت آن لطیف، آبدار و به دلیل طعم استثنایی اش مورد توجه است. همچنین میانگین تولید روزانه شیر تقریباً ۱.۵ لیتر است.

باکرای سفید کاموری به دقت پرورش یافته است تا نیاز‌های یک قربانی واجد شرایط را برآورده کند. فیزیک برجسته و نمای کلی آن، آن را به انتخابی ایده آل برای کسانی که به دنبال یک حیوان قربانی ممتاز هستند تبدیل می‌کند.

بز «کاموری»؛ بز پاکستانی

جزئیات ویژگی‌های مهم بُز کاموری

در حالت کلی بز کاموری دارای ویژگی‌های خاصی است و برخی از این ویژگی‌ها فقط مختص خود این نژاد است. این بز در مناطق استوایی زندگی می‌کند و بومی کشور پاکستان است. میانگین چرخه عمر این گوسفند ۱۵ سال است و در بزرگسالی حدود ۵۰ کیلوگرم وزن دارد. 

مهمترین شکارچیان بز کاموری در پاکستان دو حیوان خرس وحشی و پلنگ هستند. سرعت این بز در هنگام دویدن حدود ۱۴ کیلومتر در ساعت است.

بز‌های کاموری علاوه بر گوش‌های بلند و چشم نوازشان، شکل بدنی بسیار متمایز دارند، گردنی بلند، بدنی محکم و بینی‌های کمی برآمده دارند. برخی از منحصربه‌فردترین و جالب‌ترین افراد در این نژاد می‌توانند تا چندین هزار دلار آمریکا به فروش می‌رسند. 

بز «کاموری»؛ بز پاکستانی

مانند اکثر بز‌های اهلی، آن‌ها ترجیح می‌دهند در گله‌های بزرگ باشند چرا که حیوانات بسیار اجتماعی هستند. اکثر گروه‌ها توسط نر غالب رهبری می‌شوند که معمولاً بزرگ‌ترین است و فردی است که احتمالاً برای نشان دادن قدرت خود با مردان دیگر مبارزه می‌کند.

تصور می‌شود که نژاد بز کاموری چندین دهه پیش در زادگاه خود پاکستان نشأت گرفته است. آن‌ها عمدتاً به عنوان بز‌های شیری استفاده می‌شوند، اما برای گوشت آن‌ها نیز پرورش داده می‌شوند. بز‌های کاموری نیز حیواناتی مقاوم هستند و بنابراین می‌توانند تغییرات آب و هوایی بسیار سخت را تحمل کنند.

از آنجایی که بز‌های کاموری بسیار نادر هستند، به راحتی با سایر نژاد‌ها اشتباه گرفته نمی‌شوند. آن‌ها علاوه بر طرح زیبای پوشش و گوش‌های حجیم، اندازه بسیار بزرگی دارند و همچنین دارای شاخ‌های پیچ خورده بزرگی هستند. نژاد‌های متقابل کاموری وجود دارد، اما آن‌ها فاقد برخی از ویژگی‌هایی هستند که کاموری‌ها را بسیار مورد توجه قرار می‌دهد.

بز‌های جوان کاموری به خاطر جذابیت و طبیعت هیجان‌انگیزشان معروف هستند. برای بز‌های ماده بسیار معمول است که دوقلو به دنیا بیاورند و مادران از بچه‌های خود بسیار محافظت می‌کنند. بچه بز‌های کاموری در هنگام تولد دارای گوش‌های بلند منحصر به فردی هستند، اما فاقد گردن‌های بلند و بینی برآمده هستند.

بز «کاموری»؛ بز پاکستانی

مانند بیشتر بزها، کاموری یک تغذیه کننده عالی است و گیاهی سمی و کم مغذی باقی می‌گذارد و علف‌ها یا بوته‌ها را با بالاترین کیفیت چرا می‌چرخاند. آن‌ها نشخوارکنندگان هستند که به این معنی است که می‌توانند تا حد امکان مواد مغذی را از غذای خود استخراج کنند و این به آن‌ها اجازه می‌دهد تا اندازه بدن چشمگیر خود را حفظ کنند.

از آنجایی که این نژاد بز بسیار مورد توجه است و در کشور خودشان یعنی پاکستان اهمیت زیادی دارند، تعداد نسبتا کمی کاموری در خارج از پاکستان یافت می‌شود. در پاکستان آن‌ها را ارزشمند می‌دانند و کشاورزانی که آن‌ها را دارند به گله‌های خود بسیار افتخار می‌کنند، از آن‌ها مراقبت می‌کنند و حتی آن‌ها را در بازار‌های دام نشان می‌دهند. 

بز «کاموری»؛ بز پاکستانی

هشت نکته جالب و مهم درباره بز «کاموری»

۱گوش‌های آن‌ها می‌تواند تا سطح زمین آویزان شود. به خصوص زمانی که آن‌ها جوان هستند و گوش هایشان هنوز به اندازه کافی رشد نکرده اند، گوش‌های بز کاموری از نظر اندازه بدنشان از بلندترین گوش‌های جهان هستند. 

۲. برخی از ماده‌ها ماشین تولید شیر هستند: برخی از کاموری‌های ماده شناخته شده اند که تا ۲ لیتر شیر در روز تولید می‌کنند.

۳. بز‌های کاموری گران‌ترین نژاد بز در جهان هستند: همه نمی‌توانند یک بز کاموری را بخرند، برخی از آن‌ها برای یک نفر بیش از ۱۰۰۰ دلار به فروش می‌رسند.

۴. آن‌ها کوهنوردان خوبی هستند، اما گوش هایشان آن‌ها را عقب نگه می‌دارد: اگرچه آن‌ها می‌توانند از بالای صخره‌ها و درختان بالا بروند، گوش‌های بز کاموری گاهی مانع راه می‌شوند.

بز «کاموری»؛ بز پاکستانی با عجیب‌ترین گوش‌ جهان که چند هزار دلار قیمت دارد!

۵. آن‌ها عاشق سگ هستند: به دلیل شکارچیان وحشی و سارقان دام، اکثر گله‌های کاموری توسط سگ‌های چوپان محافظت می‌شوند. دیدن یک بز و سگ نگهبانش که کنار هم دراز کشیده اند غیر معمول نیست.

۶. هم بز‌های کاموری نر و هم ماده می‌توانند شاخ داشته باشند: بز‌های کاموری می‌توانند شاخ‌های بلند، عجیب و غریب و پیچ خورده رشد دهند، اما کشاورزان معمولاً شاخ بز‌ها را می‌برند تا به یکدیگر آسیب نرسانند.

۷. بز‌های کاموری آرام و مطیع هستند: شاید به این دلیل که کشاورزان به خوبی از این بز‌های کمیاب مراقبت می‌کنند این است که بز‌های کاموری طبیعتی آرام و دوستانه در اطراف مردم ایجاد کرده اند.

۸. وزن بز کاموری نر به طور میانگین حدود ۷۰ کیلوگرم است و وزن ماده‌ها نیز حدود ۴۵ تا ۶۰ کیلوگرم است. 

۹. آن‌ها به فضای زیادی برای رشد نیاز دارند: تهیه غذای کافی برای تغذیه بدن بزرگ آن‌ها کار آسانی نیست و بز‌های کاموری در هنگام چرا به محوطه یا مراتع بزرگ نیاز دارند تا به اندازه کافی برای تغذیه از آن برخوردار باشند.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا