خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دمای هوای این شهر به ۵۰ درجه می‌رسد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با اشاره به صدور هواشناسی سطح زرد در استان هشدار داد: طبق فعالیت این سامانه، شاهد افزایش محسوس دما و رسیدن به آستانه ۵۰ درجه سلسیوس در برخی نقاط استان خواهیم بود.

ایرنا: مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با اشاره به صدور هواشناسی سطح زرد در استان هشدار داد: طبق فعالیت این سامانه، شاهد افزایش محسوس دما و رسیدن به آستانه ۵۰ درجه سلسیوس در برخی نقاط استان خواهیم بود.

مهرداد حسن‌زاده روز سه‌شنبه با اعلام این خبر افزود: اوج این سامانه از ظهر پنجشنبه ۱۰خرداد تا بعد از ظهر یکشنبه ۱۳ خرداد خواهد بود که افزایش دما و گرم شدن مناطقی از استان هرمزگان به اوج خود می‌رسد.

وی بیان کرد: این افزایش محسوس دما در سطح استان و رسیدن دما به آستانه ۵۰ درجه سلسیوس در شهرستان‌های بستک، پارسیان، رودان، میناب و برخی نقاط مرکزی و شمالی هرمزگان رخ می‌دهد و برخی مناطق دیگر از جمله بندرعباس، بندرلنگه، خمیر، حاجی آباد، بشاگرد، سیریک، جاسک، جزیره کیش، جزیره لاوان، جزیره سیری، بوموسی، قشم، تنب بزرگ و هشت‌بندی قابل لمس خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اظهار کرد: بر این اثر این سامانه احتمال افزایش مصرف حامل‌های انرژی، گرمازدگی، آسیب به محصولات کشاورزی، ایجاد تنش دمایی در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها و همچنین احتمال افزایش ظرفیت آتش‌سوزی در باغات و مراتع وجود خواهد داشت.

حسن‌زاده به شهروندان توصیه کرد: از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید در ساعات گرم روز و از ترددهای غیرضرور از حوالی ظهر تا اوایل غروب اجتناب شود، صرفه‌جویی در مصرف آب و برق به‌ویژه در ساعات اوج مصرف، پاکسازی باغات از علف‌های خشک و اتخاذ سایر تمهیدات پیشگیرانه نیز از دیگر توصیه‌های است که باید رعایت کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا