خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاپ: واتیکان آماده است تا تبادل اسرای جنگی روسیه و اوکراین را تسهیل کند

پاپ فرانسیس بار دیگر خواستار مبادله اسرای جنگی روسی و اوکراینی شد و از آمادگی واتیکان برای تسهیل تلاش ها در این زمینه خبر داد.

به گزارش سایت دین‌آنلاین به نقل از واتیکان نیوز، «پاپ فرانسیس بار دیگر خواستار تبادل کلی همه زندانیان بین روسیه و اوکراین شد. او به همه طرف‌های درگیر اطمینان داد که مقر مقدس همچنان آماده است تا هر تلاشی را در این زمینه، به‌ویژه برای مجروحان و بیماران شدید، تسهیل کند.

پاپ خواسته همیشگی دعا برای صلح را تجدید کرد: “بیایید به دعا برای صلح ادامه دهیم، در اوکراین، فلسطین، اسرائیل و میانمار. بیایید برای صلح دعا کنیم”

روسیه و اوکراین از آغاز جنگ تا کنون بیش از ۵۰ بار زندانیان جنگ را مبادله کرده‌اند که شامل چندین هزار اسیر است که آزاد شده‌اند. ژانویه گذشته، رئیس جمهور اوکراین، ولادیمیر زلنسکی، گفت که حدود ۳۰۰۰ سرباز اوکراینی در پی این توافقنامه‌ها آزاد شده‌اند.

همانطور که پاپ فرانسیس گفت، او در مناسبت‌های مختلف و متعدد به این موضوع اشاره کرده‌است.

او در طول سخنرانی در عید پاک اخیر گفت: ” من به ویژه به قربانیان بسیاری از درگیری‌ها در سراسر جهان مانند درگیری‌های اسرائیل و فلسطین و اوکراین فکر می‌کنم. باشد که مسیح قیام کرده و راه صلح را باز کند. من با احترام به اصول حقوق بین الملل، برای تبادل عمومی همه اسرا بین روسیه و اوکراین ابراز امیدواری می‌کنم.

پاپ فرانسیس همچنین ماه گذشته در جریان سخنرانی عمومی خود در ۱۷ آوریل گفت: “همه ما در این لحظه به مردم درگیر جنگ فکر می‌کنیم. بیایید به سرزمین مقدس فلسطین فکر کنیم، به اوکراین فکر کنیم، اجازه دهید به اسیران جنگی فکر کنیم و از خدا بخواهیم که همه آنها آزاد شوند. اجازه دهید به این همه شکنجه فکر کنیم که حیثیت افراد را جریحه دار می‌کند. خداوند به همه کمک کند.”

او در دیدار با یسوعیان در سپتامبر ۲۰۲۲ هنگامی که به قزاقستان سفر کرد، در مورد تعهد خود نسبت به آزادی زندانیان گفت: “برخی فرستادگان اوکراینی مانند معاون رییس دانشگاه کاتولیک اوکراین و مشاور امور مذهبی رییس جمهور زلنسکی نزد من آمدند و فهرستی از ۳۰۰ نفر آوردند. آنها از من خواستند که کاری انجام دهم تا تبادل اسرا انجام شود. من فوراً با سفیر روسیه تماس گرفتم تا ببینم آیا می‌توان کاری انجام داد و تبادل اسرا را تسریع کرد.

پاپ فرانسیس در راستای تلاش‌های خود، ماموریت‌های بشردوستانه به کشورهای جنگ‌زده را به کاردینال ماتئو زوپی سپرده‌است و برخی مسئولیت‌های دیگر از جمله تمرکز بر مبادله اسیران و بازگرداندن کودکان اوکراینی از روسیه را به او واگذار کرده‌است.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا