خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«اگر افغانستانی‌ها نباشند، مدرسه یک منطقه تعطیل می‌شود»

نماینده ولی فقیه استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع نخبگان با اشاره به معضل پیری جمعیت گفت: خیلی از خانواده‌ها تک فرزندی یا دو فرزندی هستند که این زنگ خطری است، هویت خودمان را داریم از دست می‌دهیم، نخبگان فکری باید برای این وضعیت فکری کنند. در برخی مناطق استان، اگر افغانستانی‌ها نباشند، مدرسه آن منطقه تعطیل می‌شود.

به گزارش سایت کبنانیوز (یاسوج)، «امروز چهارشنبه ۹ خردادماه ۱۴۰۳، آیت‌الله حسینی در گفتاورد پهنه خلیج فارس که در دانشگاه یاسوج در حال برگزاری است گفت: مسأله زندگی و تأمین معاش و معیشت از مسائلی است که همیشه انسان‌ها با آن درگیر بوده‌اند، خداوند این ظرفیت را در انسان قرار داده و عقل داده، انسان می‌تواند اختراع کند و پیشرفت کند.

او افزود: در گذشته تولیدات کشاورزی و دامی اندک بود و رفاه و آسایش نبود اما به برکت عقل و دانش بستر تولید و آسایش در اختیار ما قرار گرفت.

نماینده ولی فقیه استان کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: خداوند جهان را در اختیار انسان قرار داده و این خلاقیت نباید باعث غفلت شود. امروز موشک‌هایی که در غزه فرود می‌آید علم است اما اگر نخبگی معنوی در کنار آن نباشد، ارزشی ندارد.
حسینی ابراز کرد: جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف پیشرفت‌های خوبی داشته است و در تولیدات دامی، کشاورزی، صنعت، ماهواره، پیشرفت‌های قابل توجهی اتفاق افتاده است.

او تأکید کرد: برخی می‌گویند امکانات نیست برویم، اما باید امکانات را فراهم کنیم تا نخبگان بمانند، مسئولیت نخبگان بیشتر شود و اگر کمبودی وجود دارد باید بستر‌ها فراهم شوند.

او با اشاره به مسأله پیری جمعیت گفت: خیلی از خانواده‌ها تک فرزندی یا دو فرزندی هستند که این زنگ خطری است، هویت خودمان را داریم از دست می‌دهیم، نخبگان فکری باید برای این وضعیت فکری کنند. در برخی مناطق استان، اگر افغانستانی‌ها نباشند، مدرسه آن منطقه تعطیل می‌شود.

نماینده ولی فقیه استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: مسأله نخبه زایی بسیار مهم است، کجایند مادرانی که نخبه و مجاهد و طبیب به دنیا می‌آورند و تربیت می‌کنند.

او گفت: کارمند دولت ازدواج نمی‌کند و وقتی هم ازدواج می‌کنند، تنها یک فرزند می‌آورند، امنیت غدایی و سلامت غذایی تأمین شده اما جمعیت ما در حال کم شدن است. باید نخبگان به این موضوع هم ورود کنند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا