خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مهم‌ترین راه کنترل پشه آئدس را بشناسید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان مهمترین عامل پیشگیری از رشد و تکثیر پشه آئدس را بهسازی محیط برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری قشم، «دکتر عبدالجبار ذاکری با تاکید بر دو موضوع مهم بهسازی محیط و لزوم هوشیاری و آگاهی سازی مردم جامعه گفت: آب‌های راکد، فاضلاب ها، زباله‌های رها شده، لاستیکهای مستعمل و قایقهای رها شده، محل‌هایی هستند که پشه تمایل به تخم‌گذاری و زندگی در آنها دارد به همین دلیل مقابله اولیه ما با پشه مهاجم آئدس، بهسازی محیط زیست انسانی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص راه های مقابله با پشه آئدس بیان کرد: مقابله با پشه آئدس و بیماری های ناشی از آن نیازمند عزم جدی در مردم و نیز همکاری بین بخشی دستگاههاست و هر اقدامی که لازم است باید در راستای مقابله با این پشه مهاجم صورت گیرد.

او افزود: پشه آئدس مهاجم می تواند بیماری هایی مانند تب دانگ و چیکونگنیاو زیکا را انتقال دهد لذا باید بیماری‌های ناشی از این پشه را جدی گرفت.

خشک کردن آبهای راکد داخل و در حیاط منازل و محیط شهری باعث میشود اگر پشه آلوده ای باشد جایی برای زندگی پیدا نکرده و ازبین برود لذا بهسازی محیط و آموزش به مردم در کنار هم باید پیش بروند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اضافه کرد: با توجه به اینکه اخبار سلامت و آگاهی بخشی عمومی از رسالت های دانشگاه علوم پزشکی است که تاثیر مستقیمی بر آموزش صحیح و همچنین آرامش روانی جامعه دارد؛ لذا از توجه به اظهار نظر های سایر افراد در فضای مجازی که اقدام به ایجاد ترس و اضطراب در بین خانواده ها می کنند خودداری گردد و شهروندان اخبار مربوط به حوزه سلامت را فقط از منابع معتبر (وبسایت وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان) پیگیری کنند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا