خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«علت قتل محیطبان زنجانی در دست بررسی است»

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط استان زنجان گفت: علت و ابعاد قتل محیطبان ماهنشانی توسط مقامات انتظامی و سازمان پزشکی قانونی در دست بررسی است از این رو، رسانه‌ها تا زمان مشخص شدن آن از هرگونه گمانه زنی خودداری کنند.

به گزارش سایت صدای زنجان نیوز، «امجد باقری گفت: علت و ابعاد قتل محیطبان ماهنشانی توسط مقامات انتظامی و سازمان پزشکی قانونی در دست بررسی است از این رو، رسانه‌ها تا زمان مشخص شدن آن از هرگونه گمانه زنی خودداری کنند.

امجد باقری با اشاره به فوت محیطبان ۲۴ ساله ماهنشانی، افزود: او ۲ سال سابقه کار داشت و مسئولان و همکاران از عمکرد و فعالیتش بسیار راضی بودند.

او با بیان اینکه فوت این محیطبان بر اثر قتل در شیفت استراحت و در محل زندگیش به وقوع پیوست، گفت: تا زمانیکه ابعاد کامل ماجرا از سوی مقامات انتظامی و پزشکی قانونی مشخص نشود نمی توان به صورت قعطی در این خصوص اظهار نظر کرد.

این مسوول با بیان اینکه مطالب منتشر شده در فضای مجازی در خصوص این قتل، محیطبانان را بسیار ناراحت و احساسات آنها را جریحه دار کرده است، گفت: شغل محیطبانی بسیار سخت و دشوار است و محیطبانان همواره حضوری مستمر و فعال در مناطق تحت پوشش دارند.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط استان زنجان گفت: فعالیت در کار محیطبانی به عشق و علاقه نیاز دارد و در غیر این صورت یک محیطبان نمی تواند در کار خود موفق باشد.

او با بیان اینکه هم اکنون ۴۵ محیطبان در استان زنجان مشغول به کار هستند، اضافه کرد: از این تعداد ۲۲ محیطبان به صورت شبانه روزی شامل ۱۵ روز کار و ۱۵ روز استراحت در مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست استان در پناهگاه حیات وحش و مناطق حفاظت شده مشغول به کار هستند.

باقری خاطر نشان کرد: سایر محیطبانان استان نیز در شهرستان ها پایش های لازم را در حوزه محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی در مناطق آزاد انجام می دهند.

به گزارش ایرنا، طی ساعات گذشته اخباری در فضای مجازی درباره قتل یک محیطبان در ماهنشان به دلیل درگیری با پسرعموی خود در یکی از باغات روستای سریک این شهرستان منتشر شده بود.

مدیرکل محیط زیست استان زنجان در واکنش به این اخبار به خبرنگار ایرنا گفت که قتل این محیطبان در زمان استراحت و خارج از محیط کاری خود بوده و هیچ ارتباطی به محیطبانی نداشته است.

این موضوع موجب اعتراض برخی در فضای مجازی شد از همین رو محیط زیست اعلام کرد که علت و ابعاد قتل این محیطبان در دست بررسی است و تا زمان مشخص شدن کامل ماجرا نمی توان به صورت قطعی در این خصوص اظهار نظر کرد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا