خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بزرگ‌ترین بیمارستان مادر و کودک جنوب شرق کشور افتتاح شد

بزرگ‌ترین مرکز درمانی مادر و کودک کشور در ایرانشهر با حضور بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.

به گزارش سایت زاهدنیوز، «رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر بیان کرد: قرار بود در دومین سفر استانی رئیس‌جمهور به سیستان و بلوچستان بزرگ‌ترین بیمارستان مادر و کودک کشور با ۱۱۴ تخت بستری، بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ مترمربع مساحت در دوطبقه در ایرانشهر به دست شهید آیت‌الله رئیسی به بهره‌برداری برسد؛ اما تقدیر به‌گونه‌ای دیگر رقم خورد.

صالح الدین بویا با بیان اینکه برای ساخت این بیمارستان بیش از ۲ هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال از زمان ساخت تا تجهیز هزینه شده افزود: برای تکمیل این پروژه ملی هیچ محدودیت مالی وجود نداشته که بهره برادری از این پروژه تحولی عظیم در حوزه درمان جنوب شرق کشور ایجاد می‌کند.

او تصریح کرد: دستیابی به بالاترین کیفیت خدمات زنان – زایمان از طریق سیستم زایمان LDR که پرطرف‌دارترین روش در دنیا است بدون شک تأثیر بسزایی در عملکرد مطلوب ماما و پزشک دارد.

بویا ادامه داد: یکی از ملزومات اجرای این طرح ایجاد بستر مناسب و امن جهت زایمان برای بانوان این کشور و بهره‌مندی آنها از امکانات به‌روز دنیا است که از جمله مزایای این روش نسبت به زایشگاه سنتی می‌توان به حداقل رسیدن جابه‌جایی مادر، حفظ‌شدن حریم شخصی مادر به بهترین شکل، افزایش تمایل مادر به انجام زایمان طبیعی و پیشگیری از ترس و هراس مادر، به‌حداقل‌رساندن عوارض و مرگ‌ومیر نوزادان و ارتقای وضعیت اقتصادی بیمارستان ایران نام برد.

او با اشاره به اینکه مادر پس از پذیرش مراحل آمادگی پیش از زایمان (درد)، زایمان و پس از زایمان را در یک مکان سپری می‌کند که از این راه جابه‌جایی مادر به حداقل می‌رسد عنوان کرد: به دلیل وجود فضای کافی جهت تحرک مادر در هر اتاق از راه‌رفتن مادر در راهروها جلوگیری همچنین به جز حضور همراه مادر بنابه‌درخواست خودش و مامای عامل سایر افراد در این محل حضور ندارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر افزود: باتوجه‌به وجود فضایی امن با امکانات مناسب از جمله حمام، کمد و فضای استراحت بیمار و حفظ حریم شخصی وی و حضور مامای همراه در تمام مدت طول مراحل، فرایند زایمان طبیعی روحیه بیماری را به مادر القا نمی‌کند و خللی در آسایش روانی وی ایجاد نمی‌شود و این امر سبب فرهنگ‌سازی در زمینه سلامت مادر و فرزند است که می‌تواند مادران را در تصمیم‌گیری و انتخاب زایمان طبیعی و آنچه که با سلامت خود و فرزندش ارتباط تنگاتنگی دارد یاری رساند.

او به وجود تخت‌های احیا پیشرفته نوزادان و تمامی امکانات لازم برای احیای نوزاد اشاره کرد و گفت: این امر می‌تواند مرگ‌ومیر نوزادان را به حداقل رساند همچنین به سازی خدمات هتلینگ زایمان مرکز درمانی سبب افزایش تقاضای زایمان در این مرکز و در نتیجه ارتقای وضعیت اقتصادی موجب می‌شود.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا