خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تداوم اعتصاب کارکنان دانشگاه‌های کالیفرنیا

کارمندان اعتصابی دانشگاه‌های کالیفرنیا خواهان بهبود شرایط کاری خود و حفظ حق آزادی بیان دانشجویان و اساتید دانشگاهی و کارکنان خود شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از خبرگزاری شینهوای چین، اعتصاب کارکنان دانشگاه‌های شهر کالیفرنیا و به ویژه دانشگاه کالیفرنیا (UCLA) از روز دوشنبه این هفته دوباره به جریان افتاده است. 

در این اعتصاب، هزاران نفر از کارکنان دانشگاهی این ایالت خواستار دفاع از دانشجویان و اساتیدی شدند که با اتهامات جنایی و انضباطی مرتبط با اعتراضات ضد جنگ و ضد رژیم اسراییل اخیر از سوی دانشگاه، پلیس و دستگاه قضایی مواجه شده‌اند. 

علاوه بر حمایت اتحادیه‌های کارگری خودروساز آمریکا از دانشجویان، روز دوشنبه در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند دانشگاه‌های دیگر این ایالت مثل UC San Diego (دانشگاه بین المللی سن دیگو) و UC Santa Barbara (دانشگاه سانتا باربارا) رسما با اعلام اعتصاب کارکنان خود در همه حوزه‌های بهداشتی، خدماتی، درمانی و… مواجه شدند. 

برخی از این اعتصابیون در دانشگاه‌ها مقابل کتابخانه آکادمی تجمع کرده و چادر برپا کردند. 

در بیانیه شورای دانشگاه‌های ایالت کالیفرنیا در واکنش به این اقدام آمده است: «این اعتصاب غیرقانونی است زیرا با ایجاد اختلال در برگزاری کلاس‌ها، توفق پروژه‌ها و سایر فعالیت‌های آموزشی، دقیقا در زمان برگزاری امتحانات، به دانشجویان ما آسیب می‌زند.» 

کارمندان اعتصابی خواهان بهبود شرایط کاری خود و حفظ حق آزادی بیان دانشجویان و اساتید دانشگاهی و کارکنان شده‌اند. 

این کارکنان بخش خدمات دانشگاهی هفته گذشته نیز در رابطه با سرکوب دانشجویان توسط پلیس دست به اعتصاب زده بودند. 

با وجود این اعتراضات، پلیس روز دوشنبه این هفته ده‌ها تظاهرکننده دانشجوی حامی فلسطین در این ایالت آمریکا را به بهانه تجاوز به لابی ساختمانی در سانفرانسیسکو که کنسولگری اسرائیل در آن قرار دارد، دستگیر کرده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا