خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یک درخواست نابجا از شورای نگهبان

حجت الاسلام احمد حیدری در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:

یکی از معضلاتی که کشور را به لبه پرتگاه سقوط کشانده و شکاف عمیقی بین حاکمیت و مردم ایجاد نموده، “نظارت استصوابی” است به این معنا که اعضای شورای نگهبان کاندیداهای واجد صلاحیت نمایندگی مجلس شورا، نمایندگی مجلس خبرگان و ریاست جمهوری را طبق نظر، رأی و صلاحدید خود انتخاب کرده و مردم فقط حق دارند، از بین منتخبین این شورا، انتخاب نمایند و بدین صورت انتخابات را دو مرحله‌ای کرده و از معنای واقعی انداخته‌اند و مردم را نسبت به آن بی‌رغبت ساخته که این بی‎رغبتی را در سه انتخابات اخیر به وضوح دیده‌ایم.

الآن به جهت سانحه‎‌ای که برای مرحوم رئیسی پیش آمد، مردم با انتخاباتی زودهنگام مواجه شده‌اند و کاندیداهایی از جناح‌های مختلف [عموما اصولگرا و کمی هم معتدلین و معدودی منتسب به اصلاحات] ثبت نام کرده‌اند که از جمله آنها رئیس جمهور نهم و دهم آقای محمود احمدی‌نژاد است.

البته هر کس و از جمله صاحب این قلم به طور طبیعی با افرادی موافق و با افرادی مخالف است و مثلا این حقیر هیچگاه با آقای احمدی‌نژاد موافق نبوده و به او رأی نداده و مخالف صددرصد او بوده و هستم ولی در عین حال همه باید بر اجرای مرّ قانون در تمام صحنه‌ها از جمله در تأیید و ردّ صلاحیت کاندیداها پا بفشریم و شورای نگهبان را با فشار افکار عمومی به اجرای نظارت نه بر اساس رأی و نظر خودشان(نظارت استصوابی) بلکه صرفا مستند به قانون و با اتکای به ادله محکم اثبات کننده (نظارت قانونی) واداریم.

در این سال‌ها بسیاری از شخصیت‌ها، احزاب، مطبوعات و … به نقد نظارت استصوابی شورای نگهبان اقدام کرده و آن را به شدت نقد کرده‌اند، گر چه سخنشان از طرف شورای نگهبان شنیده نشده است!

آقای احمدی نژاد دو دوره رئیس جمهور کشور و منتخب مردم بوده و بعد از آن هم در هیچ محکمه‌ای و به هیچ جرمی محکوم نشده و الان هم از جانب رهبری، منصوب در مهمترین شورای حکومت یعنی شورای تشخیص مصلحت نظام است. ردّ صلاحیت این فرد، قطعا مستند قانونی ندارد و اقدامی غیر قانونی و محدود کننده حق انتخاب مردم است. فقط مردم ایران هستند که حق دارند با انتخاب کردن یا نکردن وی، صلاحیت او را تأیید یا رد کنند.

روزنامه جمهوری اسلامی که این سال‌ها در دفاع از حقوق مردم نمره قابل قبولی گرفته است، متأسفانه در یادداشتی [بدون ذکر نام] خواستار رد صلاحیت بعضی کاندیداها از طرف شورای نگهبان شده که ظاهرا آقای محمود احمدی نژاد بارزترین آنها است. این روزنامه با این اقدام، ناخواسته مهر تأییدی بر نظارت استصوابی زده است. ما باید قانونگرایی را در کشور برای همه بخواهیم و نهادینه کنیم و مطابق قانون، برای همه واجدان شرایط، زمینه حضور در میدان انتخاب شدن را فراهم کنیم و به مردم اجازه دهیم فرد مورد نظر خود را انتخاب کنند. محدود کردن این حق توسط هر فرد و گروهی، اقدامی غیرقانونی و تضییع حقوقی است که خدا به انسان‌ها داده و کسانی که خواستار اقدام غیر قانونی و محدود کننده از جانب شورای نگهبان می‌شوند، در گناه قانون‌شکنی و ضایع کردن حق مردم، شریک بوده و اسمشان در زمره ضایع کنندگان حقوق مردم ثبت خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. جناب برادر حيدري عزيز شوراي محترم نگهبان هيچ وقت به درخواست هاي بجا نابجا بيجا جابجا توجه نمي كند حتي به تذكر رهبري هم .. پس چرا خودتان را با اين گفته ها كه خريدار ندارد كوچك مي نمايي

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا