خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۲۴ خرداد سال ۸۰ | ادعای «تقلب» از طرف طرفداران مجمع روحانیون

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در اردیبهشت سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

پنج‌شنبه 24 خرداد 1380 | 21 ربیع‌الاول 1422 14 ژوئن 2001

صبح برای همایش میثاق 6 به [سالن شهید افراسیابی در] ورزشگاه شیرودی رفتیم؛ برنامه‌ای است که از سال 1375 برای اوقات فراغت جوانان، در تابستان شروع شده و معمولاً هرسال بیش از دو میلیون نفر را برای آموزش و پرورش و تفریح نوجوانان، تحت‌پوشش می‌گیرند. برنامه نمایش ورزش تکواندو ارائه دادند. سردار [سیدمحمد] حجازی، [فرمانده نیروی مقاومت بسیج] خیرمقدم گفت و گزارش داد. من هم صحبت مفصلی درباره اهمیت توجه به نیازهای جوانان و مراعات اعتدال و خودداری از سختگیری و خشکی و خطر انحراف جوانان با برنامه‌های استکبار در صورت عدم توجه ما داشتم.[1]

به منزل برگشتم. تا شب وقت به مطالعه گذشت. دیشب همشیره صدیقه با فرزندش علی و مهدیه آمدند. علی از برنامه مدارس طلاب رفسنجان و کرمان و از تأثیر مثبت موزه ریاست‌جمهوری و مجموعه فرهنگی در رفسنجان برای مردم و بازدیدکننده فراوان آن گفت.

امروز اعلام شد که اسرائیل و فلسطین، پیشنهاد آتش‌بس هیأت [بین‌المللی‌حقیقت‌یاب] را پذیرفته‌اند و اسرائیل، دستور عقب‌نشینی به نیروهایش داده و مردم فلسطین، علیه آن تظاهرات‌ کردند، ولی به‌خاطر بروز چند برخورد، اسرائیل دستور توقف فرمان عقب‌نشینی را داده و تردید جدی در اجرای تفاهم پیش‌آمده است. در لبنان، حزب‌الله به سوی هواپیماهای متجاوز اسرائیل، برای اولین بار، موشک زمین به هوا پرتاب کرده است.

[جرج بوش]، رئیس‌جمهور آمریکا به اروپا آمده؛ در بروکسل، [پایتخت بلژیک]، مردم علیه او تظاهرات‌ کرده‌اند و در مورد طرح ضدموشک آمریکا و نیز کناره‌گیری آمریکا از پیمان کیوتو، اختلافشان حل نشده است.

اختلاف‌نظر در مجلس، به خاطر عدم تطبیق عدد آرا با تعداد حاضران، اختلاف پیش آورده و طرفداران مجمع روحانیون مبارز، مدعی تقلب مشارکتی‌ها و انداختن رأی شده‌اند.


[1] – در بخشی از این سخنرانی آمده است: «باید برای برنامه میثاق جوان، اهمیت فوق‌العاده فکری، سیاسی و اجتماعی قائل باشیم. از کارهای بسیار ارزشمند بسیج است و چنین کار وسیع و شایسته از سازمانی که امتحان خودش را در همه صحنه‌ها خوب داده، ساخته است و ما سازمان دیگری که بتواند با این ظرفیت، این‌گونه خدمت وسیع و همه‌جانبه‌ای را به جوانان و کشور ما عرضه کند، نداریم. سختگیری‌های بی‌مورد و فشارهای نامناسب و عدم توجه به ریزه‌کاری‌های تقاضاهای مشروع و درست جوان و نوجوان، نتیجه معکوس دارد.

باید با تفریحات، فراغت، تحصیلات و اطلاعات این‌گونه برخورد کرد. احساس تشنگی، گرسنگی، گرما، سرما و درد با بسیاری از احساس‌هایی که در وجود ما است و تقاضایی که ایجاد می‌کند، یکی است. باید عالمانه با این استعدادها برخورد کرد. اگر ما با اعتدال عمل نکنیم، در همین نقطه خلایی بوجود می‌آید و این خلاء را دشمنان ما پُر می‌کنند و بچه‌های ما را به طرف چیزهای دیگری هدایت می‌کنند، با نشان دادن در باغ‌های سبز و چیزهایی که تجربه کردند.» رجوع کنید ←کتاب «هاشمی رفسنجانی، سخنرانی‌های 1380»، دفترنشر معارف انقلاب، 1402.

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا