خرید تور تابستان ایران بوم گردی

المیرا خانم، ما دیگر گول نمی‌خوریم، مطمئن باشید!

المیرا شریفی‌مقدم، مجری همواره خبرساز تلویزیون در تازه‌ترین اظهارنظرش گفته که دولت باید ورود کند و راست و دروغ این ربات تلگرامی را نیز مشخص کند.

برترین‌ها: این روزها صحبت از یک بازی تلگرامی نقل تمام محافل شده. بازی‌ای که با ضربات انگشت، قرار است همچون غول چراغ جادو رویاهای مالی کاربران خود را برآورده سازد. در این بین برخی که عینک روشن‌فکری به چشمان خود زده‌اند، ساده‌لوحی کاربران را مورد انتقاد قرار داده‌اند. به رغم ابهام و تردید خود در واقعیت این بازی سودآور، اما سعی بر متقاعد کردن طرفداران بازی به واقعیت دروغین این تبلیغات رسانه‌ای دارند.

در مقابل آن دسته از طرفداران که رویای خود را به ضرباتی که بر «همستر؛ همان بازی محبوب» وارد می‌کنند، گره زده‌اند، دائما متذکر می‌شوند که قرار نیست پولی پرداخت کنند و در نتیجه زیانی آن‌ها را تهدید نخواهد کرد. از طرفی دائما تکرار می‌کنند که فلانی از نات‌کوینی که شباهت بسیاری به «همستر» داشت، کسب سودهای آن‌چنانی داشته‌اند، چرا آنان راه دوستان و آشنایان خود را در پیش نگیرند و شانسی که پشت در خانه‌شان ایستاده را پس بزنند؟ اگر از این موقعیت استثنایی جا بمانند چه؟

در این میان المیرا شریفی‌مقدم، مجری همواره خبرساز تلویزیون در تازه‌ترین اظهارنظرش گفته که دولت باید ورود کند و  راست و دروغ این ربات تلگرامی را نیز مشخص کند. کاربری به نام احسان در واکنش به اظهارات خانم شریف مقدم نوشته: “می‌گه دولت باید ورود کنه راست و دروغ همسترکامبت رو مشخص کنه، همونجایی بدبخت شدیم که دولت ورود کرد یا خواست ورود کنه. جای خجالت داره واقعا چون ۹۰٪ مردم حاضرن همستر بازی کنن اما سهام در بورس نخرند. نات کوین ۱۲۵۰ تومان، سهم ذوب آهن اصفهان ۴۰ تومان!

چرا اعتماد مردم به بورس از بین رفت؟

دوره‌ای را هم به یاد داریم که فعالیت در بازار بورس به یکباره ترند شد و رنگ سبز تابلوی معاملات بورسی مردم را بیش از پیش به رویای پولدار شدن امیدوار کرده بود. البته برخی هم مبالغ هنگفتی را به جیب زدند. البته که آن دوره نیز در نهایت ثمره‌ای جز تباهی سرمایه برای عموم افراد تازه‌وارد به بورس ایران را نداشت.

بورس تهران در سال‌های اخیر سرگذشت بلند و بالایی را پشت سر گذاشته است. مهم‌ترین آن‌ها شاید به چهار سال گذشته یعنی سال ۹۹ مربوط شود. دعوت مردم به بورس از سوی رئیس دولت و هجوم مردم به صورت تصاعدی که از ماه‌های ابتدایی همین سال آغاز شده بود، نتیجه مثبتی در پی نداشت.

المیرا خانم، ما دیگر گول نمی‌خوریم، مطمئن باشید!المیرا خانم، ما دیگر گول نمی‌خوریم، مطمئن باشید!

از فروردین 99 تا نیمه مردادماه همان سال، شاخص کل بازار سهام موفق به کسب بازدهی 288 درصدی شد. این رشد عجیب به معنی پرواز شاخص از پایه 500 هزار واحدی تا ارتفاع دو میلیونی بود! با وجود این رشد، ریزش بازار طی ماه‌های بعدی، کام شیرین سهامداران را تلخ کرد. روند نزولی تندوتیز در ادامه، وارد فاز فرسایشی خود شد و بسیاری از مردم را نسبت به بازار برای همیشه بدبین کرد. 

نظر کاربران چیست؟

مردم نیز درباره سرمایه‌گذاری روی پروژه همستر و تجربه نسبتا تلخ بازار سهام نظراتی دارند که در ادامه می‌خوانیم. البته صحبت‌های المیرا شریفی‌مقدم نیز مورد انتقاد گسترده قرار گرفته. خودتان بخوانید:

غزاله معتقد است: کمترین دستاورد بازی همسترکامبت این بود که عامه مردم با مفاهیم توکن، کیف پول دیجیتال، ایردراپ و صرافی ارز دیجیتال آشنا شدند. برای ماندگاری در کسب و کارها با هر سن و سالی باید با تکنولوژی روز پیش بریم کسانی که مسخره کنند همونایین که ۱۰۰۰۰ تا بیت‌کوین برای ۲تا پیتزا پرداخت کردن!

همستر کامبت شروع ماجراست، کلی ایردراپ  ماجراهای دیگه هست که مردم فعلا نمی‌شناسند ولی درگیرش خواهند شد، مردم وقتی ببینن یه روش پرداخت مطمئنی هست که میتونن مالیات رو دور بزنن قطعا نه نمی‌گند. دولت هم طبق معمول به جای مدیریت قضیه اول باهاش مقابله می‌کنه بعد مجبور می‌شه کنار بیاد.

المیرا خانم، ما دیگر گول نمی‌خوریم، مطمئن باشید!

بلیغ هم نوشته: خانم مجری می‌گه می‌شه روی‌ موبایل کلیک‌ کرد و پول دربیاد ازش؟!  یه دوره بود توی ایران‌ به کارمند زن‌ نمی‌دادن. می‌گفتن مگه می‌شه بشینی پشت میز و کاغذ امضا کنی تا پول بدن بهت؟ مرد باید بزنی پشتش خاک بلند بشه. اینم همون قضیه‌اس، چیزی که ظاهرا با عقل این خانم همخوانی نداره پس به کلی از نظرش کنسله!!!

مانتیس: فقط نشستن ببینن مردم چیکار می‌کنند! با بورس سر مردم میلیاردها تومن پول واقعی و زحمت کشیده رو سوخت کردن، صدای هیچکس در نیومد! الان نگران همسترکامبت شدن!

مندلیف اما نظر دیگری دارد: قیمت نات کوین به قیمت سهام ربطی نداره، ذوب آهن، پتروشیمی و فولاد همیشه جزو سهام‌های با ارزشن.

و آزاده: المیرا جان بدون که مردم حاضرن رو همستر سرمایه‌گذاری کنن و براش وقت بذارن ولی در بورسی که ازش تجربه خوبی ندارن، شرکت نکنن.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا