خرید تور تابستان ایران بوم گردی

زیان‌های ویرانگر تحریم انتخابات

رضا صادقیان، عضو بخش تحلیلی انصاف نیوز در یادداشتی نوشت:
 
از هنگامه برگزاری انتخابات مجلس هفتم با دو جریان در فضای سیاسی روبرو بوده و هستیم. جریان مشارکت طلبان و جریان تحریم کنندگان صندوق‌های رای.
قبل‌تر هم بودند کسانی که ساز تحریم می‌نواختند، اما نوای سازشان به گوش کمتر شهروندی می‌رسید، اما نتیجه تحریم کنندگان همیشه یکسان بوده است. راه را برای رسیدن جریان‌های هزینه‌ساز برای مدیریت کشور آب و جارو کردند. با گفتن رای ندهید، رای ندهید و فریب نخورید، به صورت مشخص صندلی‌های مجلس و سایر کرسی‌های تصمیم‌ساز را با احترام و سپاس فراوان به سایرین سپردند!
امروز نیز وضعیت چنین است، تحریم کنندگان فقط نواختن یک ساز را بلد هستند. ساز تحریم انتخابات و دیگر هیچ. طی سال‌های گذشته هر دو جریان تمام توان خود را به میدان انتخابات آوردند، ولی نتیجه‌ای حاصل دقیقا همان نبوده که هر دو سوی داستان طلب می‌کردند. در واقع نه تحریم کنندگان انتخابات و نه طالبان مشارکت فعال در کارزار انتخابات موفق نبوده‌اند که همه شهروندان صاحب حق رای را به پای صندوق‌های رای بکشانند و یا مخالفان آنان موفق به تحریم کامل صندوق‌های رای شوند. گویی اینان سخن خود را بیان و آنان نیز حرف‌های سابق را مکرر بیان می‌کنند.
این روزها برای مرتبه‌ای دیگر شاهد درگیری، بحث، اختلاف دیدگاه درباره مشارکت در انتخابات خواهیم بود. گویا تا پایان روز رای‌گیری و حتی پس از اعلام نتایج نیز شاهد اختلاف نظرها در سطوح مختلف در میان شهروندان باشیم، اما این همه به غیر از کوبیدن پُتک به سِندان برای هر دو سوی ماجرا دستاوردی نخواهد داشت. نیروهای هوادار جریان اصول‌گرا، اصلاح‌طلب و کسانی که هیچ وقت و به هر بهانه‌ای با صندوق رای قهر نکرده و نخواهند کرد، رای خود را به صندوق‌های رای خواهند ریخت ولی بحث و جدل کردن با جریان تحریم انتخابات به غیر از سوزاندن فرصت نه تنها دستاوردی برای مشارکت طلبان به همراه نخواهد آورد بلکه توان و قوایشان در این میان کاسته خواهد شد. بحث و جدل برای دعوت از جریان تحریم در انتخابات بی‌فایده است.
بهترین کار در این روزها فعالیت و کوشش برای معرفی کاندیدای مطلوب و فعالیت ایجابی و جذب آرای بیشتر برای اعتبار بخشیدن و احیاء صندوق رای است و انجام دادن هر کاری جزء این همانند انجام تلاش‌های نافرجام دستاوردی را نصیب طیف مشارکت کنندگان نخواهد کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا