خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه علی مطهری درباره نامزد اصلح

علی مطهری در کانال تلگرام رسمی خود نوشت:

نظر به سؤالات مكرر از اينجانب درباره نامزدها و نامزد اصلح انتخابات رياست جمهوري، بدين‌وسيله نظر خود را درباره نامزدهاي محترم اعلام مي‌كنم.

1.  اينجانب از سال 1355 كه وارد دانشكده فني دانشگاه تبريز شدم جناب آقاي مسعود پزشكيان را كه در دانشكده پزشكي اين دانشگاه مشغول تحصيل بودند مي‌شناسم. در دوره‌هاي هشتم، نهم و دهم مجلس شوراي اسلامي نيز همكار بوديم و در دوره دهم ايشان نايب‌رئيس اول و من نايب‌رئيس دوم بودم. در مجلس هشتم در موضوع سؤال از رئيس‌جمهور كه مي‌خواست براي اولين بار در جمهوري اسلامي انجام شود و سختيهاي فراوان داشت تا آخر همراه ما بودند و عقب نكشيدند و به طور كلي در ايام نمايندگي نسبت به حقوق ملت (مصرّح در فصل سوم قانون اساسي) از جمله نوع برخورد با منتقدان حساس بوده و آنجا كه لازم بود وارد مي‌شدند. در دوره نايب رئيسي از طرف رئيس مجلس مأمور به حل مشكل مطالبات مردم از مؤسسات خلق‌الساعه اعتباري كه از سالها پيش پديد آمده بود شدند و به عنوان عضو شورايي مركب از نمايندگان بانك مركزي و مؤسسات اعتباري و غيره به خوبي از عهده برآمدند و اين مشكل كاهش محسوسي پيدا كرد. در مجموع ايشان را فردي باتقوا و متدين و دلسوز و پاكدست و ساده زيست و متخصص در رشته خود و آشنا با مسائل كلان كشور و كسي كه مي‌تواند توازن ميان دو جناح سياسي كشور برقرار كند مي‌دانم و با توجه به شرايط موجود كشور و احتمال روي كار آمدن ترامپ در آمريكا و ضرورت وجود يك رئيس‌جمهور عاقل و باتدبير در ايران كه بتواند در سياست خارجي توازن ميان غرب و شرق ايجاد نمايد، از نظر اينجانب آقاي مسعود پزشكيان نامزد اصلح انتخابات رياست جمهوري است و از مردم عزيز درخواست مي‌كنم كه با مشاركت بالا در انتخابات به ايشان رأي بدهند. اساساً مشاركت بالا در اين انتخابات، قطع‌نظر از اين كه چه كسي انتخاب شود، مورد نياز شديد كشور است و در وضع آينده اقتصادي و سياسي كشور مؤثر است. حتي مي‌توان گفت در سرنوشت جنگ غزه تأثير دارد.

2.  جناب آقاي محمدباقر قاليباف را يك مدير اجرايي قوي مي‌دانم ولي معتقدم بهتر است ايشان مقام رياست مجلس را حفظ كنند تا مجلسي معتدل‌تر داشته باشيم و دولت آينده مشكل كمتري با مجلس داشته باشد.

3.  جناب آقاي پورمحمدي در مناظرات تلويزيوني خوش درخشيده‌اند اما معتقدم طبق نظر شهيد آيت‌الله مطهري، رئيس جمهور بهتر است فرد روحاني نباشد مگر اضطراراً، و اكنون چنين اضطراري در كار نيست.

4.  جناب آقاي جليلي را فردي متدين و پايبند به اصول مي‌دانم. اما تأكيد ايشان صرفاً بر فرصتها و توان داخلي و كم‌توجهي به فرصتهاي خارجي و روابط بين‌الملل و وحشت داشتن از توافقاتي مثل برجام و سازوكارهاي مالي بين‌المللي مانند اف‌اي تي‌اف باعث مي‌شود كه كشور از توسعه لازم باز بماند و احياناً تحريمها اضافه شود.

5. اما درباره آقايان زاكاني و قاضي‌زاده هاشمي، رياست جمهوري را براي آنها زود مي‌دانم و نياز به كسب تجربه بيشتري دارند.

با آرزوي انتخاباتي پرشور، سوم تیر 1403، علي مطهری

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. اقای پزشکیان خیلی ادم شریفی این رفتار شما سواستفاده از یک انسان شریف برای رسیدن به قدرته گناه داره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا