خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اسعد فتاحی: پزشکیان روزنه‌های بیشتری خواهد گشود

اسعد فتاحی- رئیس ستاد مسعود پزشکیان در شهرستان سنندج در میتینگ انتخاباتی این ستاد گفت:

خدمت عزیزان و سروران محترم 

ان‌شالله که حال و روزتان خوب باشد

ما در عرصه‌ی 14 امین دوره ریاست جمهوری هستیم، همانطور که میدانید یه چالشی در جامعه ایران داریم که ما در انتخابات شرکت نمیکنیم، من دلایلی برای ، اقناع سازی عزیزان عرض میکنم که ، ان‌شالله مثمر ثمر باشد و تا جایی که امکان دارد مردم را به پای صندوق‌های رای دعوت کنیم.

چالش جدیدی که در جامعه ما وجود دارد،متاسفانه عده‌ای به این چالش دامن می‌زنند و موضوع این هست که ما به پای صندوق‌های رای نرویم و چون رای ما تاثیری ندارد و رئیس‌جهور در ایران هیچ‌گونه اختیاراتی را از خودش ندارد و بعضی از کارها را انجام دهیم.

ما از چند دیدگاه میتوانیم به این قضیه نگاه کنیم، اینطور نیست که رئیس‌جمهور هیچ اختیاری نداشته باشد ما در دوران‌های مختلف ریاست جمهوری طیف‌های مختلف را تجربه کردیم و به آسانی می‌دانیم که واقعا در بعضی از دوره‌ها ریاست محترم جمهور؛ کارهای خوب و ارزنده‌ای را انجام داده است و این ساختارها را به طور کلی زیر سوال ببریم، ما در بعضی جاها به این ساختار گله‌مندیم و این ساختارها را به چالش میکشیم، شرکت نکردن ما در جامعه‌ی ‌ایران دردی را درمان نمی‌کند، من هم چالشی برای این عزیزان که پای صندوق رای نمی‌آیند، ایجاد می‌کنم.

شما از خودتان بپرسید که صندوق‌های انتخابت را تحریم کردید و سال‌ها در پای صندوق رای نبودید، بیاید بررسی کنید و اصلا کارکرد شما در خود جامعه چی بوده و چه کارهایی توانستید انجام دهید، یک کاغذ و خودکار بردارید و بنویسید که ظرف این چند دوره برای نمایندگان مجلس، شورای شهر و ریاست جمهوری پای صندوق‌های رای نبودم و توانستم رای مردم را پایین بکشانم.

بنابه‌دلایل مختلف که سختگیرای در جامعه پیاده میشود که بحث حجابه، بحث تحریمه، بحث فیلترینگ ، بحث اقتصاد و مباحث دیگر؛ برخوردهای سیاسی و برخوردهای خشن انجام میشود که من در عرایض اولیه‌ام عرض کردم، ما به این نوع رفتارها منتقد هستیم و انتقاد کردیم و راه ‌حلش این را نمیدانیم که پای صندوق رای نریم.

بالاخره ما در ایران هستیم و در ایران زندگی میکنیم که هر برنامه‌ای، هر نوع تفکری که بیاد ما را در ایران تحت تاثیر قرار می‌دهد و روز 8ام که روز انتخابات هست، مسلما روز 9 ام یک رئیس‌جمهور انتخاب می‌شود و ما چه شرکت کنیم یا نکنیم یک رئیس‌جمهور تعیین می‌شود و سرنوشت مملکت ایران را دست ایشان قرار می‌دهند و بر روی زندگی مردم تاثیر خواهد داشت.

 بعد کار ما این نباشد که در ایران فقط نقد کنیم، در صورتی که در ایام انتخابات ما هیچ‌کاری انجام ندادیم و از طیف‌های مختلف افرادی کاندید شدند و ما می‌توانیم بر اساس سلیقه‌ی خودمان به کاندید مورد نظر رای بدیم و جامعه را تحت تاثیر قرار بدهیم.

چندسالی که در همیشه در عرصه انتخابات بودم و کنشگرسیاسی بودم و از فعالان سیاسی- اجتماعی بودم، من در انتخابات شرکت کردم و  همیشه خواستار مطالبه‌گری بودم و چانه زنی کردم و در جلسات طیف های مختلف بحث کردم و من هم فعالیت‌های خود را بر روی کاغذ می‌آورم و برای جامعه که عام‌المنفعه بوده و از فعالیت‌های ما بهره‌برداری کنند، ببینند که در حاکمیتی که سیاسی است و شما می‌گویید حاکمیتی که بسته است توانستم هم از لحاظ عمرانی هم از لحاظ فرهنگی و هم از نظر اجتماعی برای مردم خودم کسب کنم، شماها چیکار کردید، شماها که این انتخابات که قهر کردید با حاکمیت قهر کردید، توانستیددر بحث آب در بحث کشاورزی در بحث خدمات از دولت جمهوری اسلامی گرفته باشید؟،اما من توانستم از حاکمیتی که بسته است این موارد را کسب کنم چون مطالبه کردم چون کنشگر بودم و میخوام و وقتی که وارد عرصه‌ی انتخابات شدم من میگویم بودم، هستم و میخواهم.

ریاست جمهوری هم قدرت دارد و قدرت ریاست جمهوری به مردم هستش و بستگی به هسته‌ای که مشاور آن خواهند بود و مردمی که پای صندوق رای می‌آیند و رای شکننده یا ضعیف باشه نتیجه مطلوبی کسب نمی‌کنند .

با توجه به سابقه‌ای که داشتم و فعالیت کردم، بنده دکتر مسعود پزشکیان را به عنوان کاندیدایی میبینم که بتواند روزنه‌هایی بیشتر و فضاهای بیشتری را برای مردم کسب بگشاید و بتواند ایران را در جامعه بین‌المللی و هم در موضوعات داخلی پیشرفت‌هایی به ایران را بدهد.

من به این معتقد هستم که باتوجه به سوابق درخشان ایشان در وزرات بهداشت و چه در بدنه وزارت‌خانه و چه در دانشگاه علوم پزشکی و چه به عنوان نماینده مجلس هم پاکدامنی ایشان، هم صداقت ایشان، هم سواد علمی و هم سواد مذهبی ایشان را قبول دارم و زمانی که میخواهم به این کاندیدا رای بدم، پیشینه این کاندیدا را بررسی میکنم و براساس احساسات به یک کاندید رای نمیدهم و یا مردم را به پای صندوق رای بکشم.

بنابراین براساس اصلح بودن ایشان و مناظره‌های تلویزیونی ایشان در حضور مردم ایران، بارها بارها دیدیم که وارد هیچ رانتی نبوده و براساس سوابق درخشان ایشان امیدوارم جامعه ایران را چه در عرصه خارجی و در عرصه داخلی بتواند جامعه ایران را به سوی سمت پیشرفت و آبادانی ببرد و یک تحول اساسی شاهد باشیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا