خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نرخ سرویس مدارس اعلام شد

آخرین زمان ثبت‌نام والدین برای دریافت خدمات سرویس مدرسه در سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی (سپند) برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ تا ۲۱ تیرماه سال جاری تمدید شد.

به گزارش سایت همدان پیام، «دبیر کارگروه حمل‌ونقل دانش‌آموزی شهرداری همدان در این باره گفت: براساس ماده ۲۷ آئین نامه اجرایی حمل ونقل دانش‌آموزی هیأت وزیران و به منظور برنامه‌ریزی و تأمین ناوگان مورد نیاز حمل ونقل دانش آموزی، والدین موظفند تا ابتدای تیرماه پس از اطلاع‌رسانی مدارس، اقدام به ثبت درخواست خود در سامانه سپند کنند.

سیدعلی موسوی در گفت‌وگو با همدان‌پیام تأکید کرد: فرایند ثبت‌نام سامانه سپند به این صورت است که در ابتدا والدین باید به صورت الکترونیکی در این سامانه ثبت‌نام خود را انجام دهند پس از آن تعداد متقاضیان سرویس مدارس مشخص می‌شود که اکنون نیز این ثبت‌نام به طور مجدد ثبت‌نام در سامانه سپند تمدید شده است.

او خاطرنشان کرد: در سامانه سپند، همچنین اطلاعات مربوط به رانندگان، خودروها و مسیرهای سرویس مدارس به طور کامل ثبت و در دسترس والدین قرار می‌گیرد، همچنین به منظور افزایش سطح کیفیت و ایمنی این حوزه، امکان نظارت بر خط بر نحوه سرویس دهی ناوگان نیز در این سامانه فراهم شده است.

موسوی افزود: لیست شرکت‌های پیمانکار مجاز را به اداره آموزش و پرورش ارائه می‌دهیم تا به اولیاء دانش‌آموزان ابلاغ و علاوه بر ثبت‌نام در سامانه سپند باید اولیای دانش‌آموزان نسبت به انتخاب شرکت و عقد قرارداد با شرکت‌های تا 21تیرماه اقدام کنند.

چند نکته کاربردی درباره سرویس مدارس

۱. برای استفاده از خدمات سرویس مدرسه از وسایل نقلیه معتبر و مورد تأیید استفاده کنید.
۲. رانندگان سرویس باید تا پایان قرارداد نسبت به انجام بازدیدهای فنی،‌ تأمین تجهیزات ایمنی و سوخت کافی اقدام کنند.
۳. سرویس‌ مدارس باید در ساعات و مسیرهای معین دانش‌آموزان را جابه‌‌جا کند در غیر این صورت مرتکب تخلف شده و از ادامه فعالیت آن جلوگیری می‌شود.
۴. خانواده‌‌ها، مدیران و مربیان آموزشی باید روش استفاده صحیح از سرویس مدارس را به دانش‌آموزان بیاموزند.
۵. بیمه کلیه سرنشینان از لحظه سوارشدن تا هنگام ترک وسیله نقلیه الزامی است.
۶. سوارکردن دانش‌آموزان به صورت ایستاده ممنوع است.
۷. ضروری است شرایط لازم برای برقراری تماس تلفنی خانواده دانش‌آموزان با راننده سرویس و نماینده شرکت خدمات‌دهنده فراهم شود.
۸. مسئولان مدرسه باید در زمان سوار و پیاده شدن دانش‌آموزان رفتار آنان را نظارت کنند تا از وقوع مشکلات یا حوادث احتمالی پیشگیری شود.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا