خرید تور تابستان ایران بوم گردی

قیمت میوه پوست مردم بوشهر را کنده است!

نبض تند قیمت ها در بازار میوه، پوست مردم را کنده و بسیاری حتی دست شان به دهان شان نمی رسد که میوه دانه ای خرید کنند.

به گزارش سایت خلیج فارس (بوشهر)، «قیمت میوه در میوه‌ فروشی‌ ها همچنان بالاست. با وجود تغییر زیاد فرهنگ مصرف‌ میوه در سال‌ های اخیر و روی آوردن مردم به خرید در مقادیر کمتر، هر مراجعه به میوه‌ فروشی برای خرید ۳، ۴ قلم میوه و مایحتاج دیگر غیرممکن است برای شهروندان کمتر از ۲۰۰ هزار تومان آب نخورد.

نگاهی به قیمت میوه در بوشهر

هر کیلوگرم انجیر سیاه ۳۰۰ هزار تومان

آلو زرد و سیاه ۹۸ تا ۱۲۰هزار تومان

انگور عسگری ۱۲۰ تا ۲۰۰ هزار تومان

سیب گلاب ۷۵ تا ۱۵۰ هزار تومان

گیلاس ۱۲۰ تا ۱۷۰ هزار تومان

توت فرنگی ۲۰۰ هزار تومان

زردآلو ۷۰ تا ۲۰۰ هزار تومان

شلیل ۷۰ تا ۱۰۰ هزار تومان

آلبالو ۸۰ تا ۱۲۵ هزار تومان

هندوانه ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان

موز ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان

انبه ۱۲۰ تا ۲۰۰ هزار تومان

رکود در بازار میوه بوشهر

بساط بسیاری از میوه فروشان خالی تر از قبل شده که به رکود بازار مربوط است؛ طوری که اگر قبلا به عنوان مثال ۵۰ کیلاو زردآلو برای فروش از کازرون یا شیراز خریداری می کردند، درحال حاضر به دلیل کاهش قدرت خرید مردم به ۱۰ کیلو رسیده است.

در همین خصوص، رئیس اتحادیه میوه تربار و خواربارفروشان شهرستان بوشهر ضمن بیان این نکته که بازار میوه و تربار بوشهر در شرایط رکود به سر می برد ابراز داشت: با اتمام امتحانات و شروع مسافرت های تابستانی بازار میوه به رکود کشیده می شود، در نتیجه گردش مالی این بازار کاهش می یابد.

محمدرسول سعیدی در گفتگویی که روابط عمومی اتاق اصناف بوشهر از قول او ارسال کرده، ادامه داد: با توجه به حجم برداشت میوه تابستانی و اینکه میوه های تابستانی باید به سرعت وارد بازار شود، در یک ماه اخیر قیمت انواع این میوه‌ها تا پنجاه درصد کاهش یافته و این روند ادامه خواهد یافت.

سعیدی تاکید کرد: قیمت میوه در بوشهر به دلیل رقابت بین واحدهای صنفی و آسیب پذیر بودن در اثر گرما تقریبا در شرایط برابر به فروش می رسد، اختلاف قیمت هایی هم که دیده می شود به دلیل تنوع در میوه هاست.

او افزود: از مهمترین معضلات بازار میوه در بوشهر این است که میوه از مناطق غیر بندری و عموما با هوای معتدل یا سرد به اینجا می آید. اختلاف شرایط اقلیمی بازار عرضه که بوشهر است با منطقه پرورش میوه باعث می شود که افت و خرابی میوه های تابستانی بسیار بالا و قابل توجه باشد. به همین دلیل دوسال است که میوه فروشان از محل فروش میوه های فصل تابستان یا سودی نبرده اند و یا سودشان بسیار اندک بوده است.

رئیس اتحادیه میوه ترباروخواربارفروشان در پایان گفت: روزانه حداقل ۱۲۰ تن میوه و تربار در بازار بوشهر توزیع می‌شود که این میزان به غیر از دست‌فروشان، دوره گردان و میوه های عرضه شده در روزبازارهاست.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا