خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اثر جریان میانه‌روها بر انتخابات ۱۴۰۳

آسیه توحیدنژاد، انصاف نیوز: دو فعال سیاسی میانه‌رو حامی مسعود پزشکیان بر نقش جریان میانه‌روها در انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری تاکید کرده و امیدوار هستند که دولت چهاردهم بتواند تبدیل به نمادی از موفقیت این جریان باشد.

جریان میانه‌روها متشکل از ۱. بخشی از اصلاح طلبان، ۲. جریان اعتدال به لیدری حسن روحانی، و ۳. بخشی از اصولگرایان به لیدری علی لاریجانی است و آقایان ناطق، حس خمینی، خاتمی، لاریجانی و روحانی از چهره‌های شاخص این جریان محسوب می‌شوند.

منصور حقیقت‌پور: لاریجانی بهترین گزینه‌ی معاون اولی‌ست

منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی میانه‌رو می‌گوید که نیروهای میانه‌روی سیاسی در این انتخابات نقش به‌سزایی داشته‌اند و اگر دکتر پزشکیان به دنبال این باشد که در اجرائیات، تدابیر و طراحی موفق شود به علی لاریجانی بهترین شخص برای معاون اولی‌ست.

منصور حقیقت پور

آقای حقیقت‌پور در گفت‌وگو با انصاف نیوز گفت: نقش میانه‌روها در این انتخابات بسیار تعیین کننده بوده و همانطور که در مجلس توانسته‌اند تحرک خوبی داشته باشند در انتخابات ریاست جمهوری هم موثر بوده‌اند.

نقش فرا‌کسیون میانه‌روها در عبور کابینه پزشکیان از بهارستان

حقیت‌پور که خود نماینده‌ی مجلس نیز بوده است در مورد نقش میانه‌روهای مجلس نیز گفت که نقش‌آفرینی آنان بسته به «هنر پزشکیان» است: در مجلس ظرفیتی در اختیار آقای پزشکیان بوده که اگر بتوانند خوب مهندسی‌اش کنند به نظرم تمام کابینه‌شان را می‌توانند به راحتی از فیلتر مجلس عبور دهند اما اگر قرار باشد ریزشی در این مجموعه باشد خب ممکن نمی‌شود. فراکسیون میانه‌روها متعلق به جریان آقای پزشکیان هستند و باید این را محکم نگه دارند. با تقویت این جریان می‌تواند پلی بسازد که از مجلس عبور کند.

مهم‌ترین پاشنه آشیل دولت پزشکیان به نظر حقیقت‌پور سازماندهی درونی نیروهای خودش، پیش رفتن در مسیر صداقت و حل مسئله‌ی برجام و FATF در سال جاری‌ست.

من نگران کارشکنی این آقا هستم

او به مصاحبه‌ی سعید جلیلی نیز اشاره کرد: مصاحبه‌ی آقای جلیلی خوب نبود. گفتند ما پیشنهاد می‌دهیم آقای پزشکیان عمل کرد که کرد اگر نکرد ما می‌دانیم چه باید کنیم! یعنی چه؟! شما مگر چه کاره هستید؟! آقای پزشکیان باید هوشیار باشد. تمام صداوسیما، فضای مجازی، کیهان و بسیاری نهادها دست این‌هاست. من نگرانم این آقا کارشکنی کند.

او از اهمیت رای مردم در این دوره گفت: مردم امیدوارانه آمدند. همین ده درصدی که اضافه شدند نشان می‌دهد که مردم نگرانند و از ما ناراحتند. اگر کسی گوش شنوای‌شان و چشم بینای‌شان شود مردم با ما هستند. امیدوارم آقای پزشکیان بتواند این کار را انجام دهد.

توقع بعید حمایت برخی میانه‌رو‎‌ها بدون حضور در دولت چهاردهم

او به نکته‌ی دیگری هم اشاره کرد که از نگاه او امروز اطراف آقای پزشکیان خبر چندانی از برخی میانه‌روهای حامی او نیست و نسبت به این موضوع گله‌مندی وجود دارد.

این فعال سیاسی و نماینده‌ی سابق مجلس در پاسخ به این سوال که آیا به شخص خاصی اشاره دارد نیز گفت: اجازه بفرمایید ما از الآن او را تضعیف نکنیم. همه‌ی ما کمک کردیم. معتدلین میانه‌رو فارغ از اینکه اصولگرا باشند یا اصلاح‌طلب دنبال حاکمیت عقلانیت هستند.

حقیقت‌پور در مورد نقش بالقوه‌ی میانه‌روها خارج از دولت چهاردهم بر این دولت و حمایت آن‌ها از پزشکیان خارج از این دولت نیز تاکید کرد که در صورت عدم حضور این نیروها در پی‌ریزی دولت و سیاستگذاری‌های آن انتظار حمایت میانه‌روها از پزشکیان در هشت سال آینده توقع بعیدی‌ست.

این نماینده‌ی مجلس به نظر با لحنی هشدارآمیز گفت: ریزشی اتفاق خواهد افتاد که نمی‌خواهیم چنین شود. لازمه‌اش این است که نباید بگذارند فاصله و گسلی ایجاد شود که پرکردنی نباشد. خیلی از میانه‌روهای عاقل هستند که می توانند به آقای پزشکیان کمک کنند اما الان در حاشیه نشسته‌اند.

ما برای این دولت فحش خوردیم

این فعال سیاسی اصولگرا در این مورد که آیا ممکن است این امر دولت آینده را دچار بحران کند یا خیر نیز گفت: من از الآن نمی‌خواهم تعبیر منفی کنم. آرزوی موفقیت برای این دولت دارم. ما برای این دولت زحمت کشیدیم و فحش خوردیم لذا دوست نداریم تضعیف شود. چیزی هم بگوییم از روی دلسوزی و نگرانی‌ست.

لاریجانی، بهترین گزینه‌ی معاون اولی

در پایان مصاحبه حقیقت‌پور از پیش‌بینی‌اش در مورد حضور علی لاریجانی در دولت چهاردهم گفت: آقای پزشکیان اگر به دنبال این باشد که در اجرائیات، تدابیر و طراحی موفق شود به نظر من دکتر لاریجانی بهترین شخص است برای معاونت اولی‌ست.

عزت‌الله یوسفیان ملا: پزشکیان کاندیدای جریان میانه‌روها بود

عزت‌الله یوسفیان ملا، فعال سیاسی میانه‌رو و مدیر اجرایی ستاد انتخاباتی اصولگرایان حامی مسعود پزشکیان تاکید دارد که در انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری، دکتر پزشکیان مورد حمایت میانه‌روها در جریان‌های مختلف سیاسی بوده است.

آقای یوسفیان ملا در گفت‌وگویی با انصاف نیوز گفت: همراهان پزشکیان در انتخابات اخیر افرادی بودند که جریان میانه‌روها تعریف می‌شوند. به طور کلی تندروها در جریان‌های مختلف سیاسی در اقلیت هستند و این موضوع در دوره‌های مختلف مجلس هم قابل مشاهده است که همواره میانه‌روی در اکثریت بوده است.

او با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری افزود: پزشکیان مورد حمایت میانه‌روهای تمام جریان‌های سیاسی بوده است. در همین ارتباط آقای پزشکیان هم تاکید داشته که قرار دادن او ذیل یک جریان سیاسی خاص تهمت است و واقعیت این است که موفقیت او فراتر از جناح‌های سیاسی و بر مبنای تاکید بر میانه‌روی و حمایت از میانه‌روها بوده است.

این نماینده‌ی ادوار مجلس پیرامون چالش کسب رای اعتماد وزرای پیشنهادی از مجلس گفت: پزشکیان جزیی از مجلس است. بیش از یک سوم افراد حاضر در مجلس سال‌ها همکارش بودند و او را به خوبی می‌شناسند. چه میانه‌روها و چه دیگران در سلامت او و قصدش برای خدمت تردیدی ندارند. تفاوت دارد فردی که در انتخابات ریاست جمهوری پیروز می‌شود از بیرون مجلس انتخاب شود یا از درون مجلس انتخاب شده باشد. تصور من این است که او به راحتی بتواند کابینه را از مجلس عبور دهد. بعید است که نمایندگان حتی برای یک وزیر هم دولت را معطل نگه دارند.

یوسفیان ملا در پایان درباره‌ی نقش حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق نوری از چهره‌های شاخص جریان میانه‌روها در انتخابات اخیر گفت: حاج آقای ناطق از جمله چهره‌های برجسته‌ی میانه‌رویی بود که با شناختی که از آقای پزشکیان داشت آستین بالا زد و ستاد اصولگرایان معتدل حامی او با حمایت آقای ناطق فعال بوده است. افراد بسیاری از میانه‌روهای جریان اصولگرا پس از ورود آقای ناطق و آغاز به کار این ستاد به جمع حامیان دکتر پزشکیان پیوستند و برای او فعالیت جدی داشتند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. دولت از الان شکست خوردست دعوا .. دولت ملی دولت ادمهای بی بته نیست دولت شااااااایستگان دو جناحه ….که با هم هماهنگی هم داشته باشند دیگه خود دانید …

    3
    1
  2. میگن پیروزی هزار صاحب پیدا میکنه،این هم نمونه اش!! اقای عزیز مردم به تفکر و شخصیت خود اقای پزشکیان رای دادند و نه به جریان یا جریانهایی خاص.جنابعالی هم اگر پیشنهادی دارید به شورای راهبردی منعکس کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا