خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعاده‌ی دادرسی برای همه‌ی فعالان حقوق زنان گیلان

ابوالفضل قربانی وکیل زهره دادرس در گفتگو با خبرنگار انصاف نیوز درباره‌ی شیوه‌ی بازداشت خانم دادرس اینطور توضیح داد: دادگاه اجرای احکام اینطور تصمیم گرفت. ماده‌ی 500 قانون این اختیار را به قاضی داده که بدون احضاریه شخص را بازداشت کند. خبری از اعمال خشونت نبود. خیلی محترمانه به خانه‌ی او رفته‌اند و خواسته‌اند که وسایلش را جمع کند. او و سایر فعالان در انتظار اجرای حکمشان بودند و این اتفاق ناگهانی نبوده.

او در مورد زهرا دادرس، خواهر زهره، نیز گفت: خواهر خانم دادرس تا شنبه صبح مانند مابقی فعالان فرصت داشتند که خود را معرفی کنند اما او خودش رفت و خود را معرفی کردند که در کنار خواهرش باشند.

قربانی در مورد روند رسیدگی به پرونده‌ی فعالان زن گیلان به مصاحبه‌های مصطفی نیلی، زهرا مینویی و رامین صفرنیا، وکلای دیگر این پرونده، اشاره کرد و نیز اضافه کرد: پرونده قطعی شده بود و یک ماهی بود که پرونده به اجرای احکام کیفری ارجاع داده شده بود. طبیعتا باید ابلاغ برایشان می‌آمد. برای همه تماس تلفنی انجام شد ولی مشخصا در مورد خانم زهره دادرس تصمیم قاضی اجرای احکام بر این بود که ایشان را جلب کند. هنوز اعاده دادرسی انجام نداده‌ایم که آن سمت پرونده توقف بخورد.

این وکیل دادگستری در پاسخ به این سوال که آیا امیدی به کاهش مجازات فعالان حقوق زنان گیلان است یا خیر، نیز گفت: حتما. با همکاران صحبت کرده‌ایم قرار است اعاده دادرسی برای همه‌ی بچه‌ها انجام شود. امیدواریم که دیوان عالی کشور نظر ما را قبول کند. دلایل و استدلال‌های ما را یک بار دیگر بررسی کنند. ان‌شاءالله که بشود به این بچه‌ها کمک کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا