خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۴ مرداد سال ۸۰ | دستگیری سعید حنایی

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در اردیبهشت سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

پنج‌شنبه 4 مرداد 1380 | 5 جمادی‌الاول 1422 26 جولای 2001

«در خانه بودم. وقت با مطالعه گذشت. تعدادی از کتب فقهی، درباره مسائل مستحدثه را مطالعه‌ کردم و نیز برای سخنرانی فردا در [سی و چهارمین همایش علمی سالانه و ششمین اجلاس بین‌المللی انجمن اسلامی پزشکی آمریکای شمالی] جمع پزشکان مسلمان مقیم آمریکا، درباره نقش اسلام و ایران در توسعه علوم پزشکی و فیلمنامه جدید «انقلاب تنها» را خواندم. بولتن و جراید را هم دیدم؛ به اضافه مجموعه اخبار در کامپیوتر که کار معمول هر روز است. عصر از استخر استفاده‌ کردم؛ بنا بود، قطع آب داشته باشیم‌ که قطع نشد.

[آری فلیشر]، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا، از اقدام ایران در جلوگیری از کارهای اکتشافی آذربایجان در میدان نفتی البرز در دریای خزر، اظهار نگرانی‌ کرده و به نحوی جانب آذربایجان را گرفته و [استیونمان]، مشاور نفتی آمریکا [در امور انرژی دریای خزر] هم به باکو رفته و یک نماینده مجلس ترکیه، حمایت ترکیه از آذربایجان در مقابل ایران را خواسته و سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس هم حرف‌های سفیرشان در تهران را اصلاح کرده و در باکو هم تظاهرات محدودی در مقابل سفارت ایران انجام شده است.

اوپک، تصویب‌ کرده یک میلیون بشکه در روز، از تولید خود بکاهد؛ به‌خاطر حفظ قیمت نفت. کندشدن نرخ رشد اقتصادی جهان، به خصوص آمریکا، تقاضای نفت را کم‌ کرده است و آمریکا با این‌ کاهش، مخالفت‌ کرده است. آمریکا از پیمان منع تولید سلاح‌های میکروبی‌ کناره‌گیری‌ کرده‌ که عملاً پیمان را بی‌خاصیت خواهدکرد.

 مردم مقدونیه، از نوعی جانبداری غرب از بعضی خواسته‌های آلبانی‌تبارها، خشمگین‌اند و آتش‌بس هم بعد از چهار روز زدوخورد، در مقدونیه برقرارشده است. [عبدالرحمن] وحید، رئیس‌جمهور معزول اندونزی، امروز به عنوان معالجه به آمریکا رفت که نوعی فرار است و مجمع مشورتی اندونزی، خمرچین، از رهبران احزاب اسلامی را به عنوان معاون خانم [مگاواتی] سوکارنو، [رییس‌جمهور اندونزی]، انتخاب کرد.

ژنرال [الکساندر] هیگ، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا، ایران را تهدید کرده‌ که اگر در صلح خاورمیانه، به کارشکنی ادامه دهد، مورد بمباران از سوی اسراییل قرار خواهدگرفت و سنای آمریکا، با نُه رأی موافق و دو رأی مخالف، تحریم ایران و لیبی را برای پنج سال تمدیدکرد.

قاتل زنان خودفروش مشهد، شناسایی و دستگیر شد؛ فردی به نام سعید حنایی‌ که شاگرد بنّاست و به 16 فقره قتل اعتراف‌ کرده و می‌گویند، سه قتل هم توسط دیگران بوده است.»

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا