خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کلاهبرداری با ترفند آگهی استخدام

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌ شرقی گفت: کلاهبرداران تماس می گیرند برنده فلان جایزه شدید مبلغی واریز کنید تا جایزه شما واریز شود، مردم این موارد را هم باور نکنند.

به گزارش سایت تبریز بیدار، «سرهنگ اکبر محمد جعفری صیح در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در طول ۴ماهه گذشته ۸ هزار نفر به پلیس فتا مراجعه کرده اند، در این مدت ۱۰۰ میلیارد ریال از مبالغ دست رفته شهروندان از طریق فضای مجازی به حسابشان بازگشته است.

او اعلام کرد: شماره تلفن ۰۹۶۳۸۶ تلفن مرکز سایبری پلیس فتا است و مردم می توانند کلاهبرداری های اینترنتی را به این شماره اطلاع دهند.

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۶۰ درصد جرایم سایبری شامل کلاهبرداری رایانه ای می باشد، اذعان کرد: لینک های جعلی از طریق ارسال پیامک شامل ثبت نام سهام عدالت، ابلاغ قضایی، یازانه و… افزایش یافته و افراد با وارد شدن به این لینک ها، حساب بانکی شان حالی می شود.

جعفری اظهار داشت: استخدام و کار در منزل یکی دیگر از ترفندهای کلاهبرداری ها می باشد و از فرد درخواست می کنند برای ثبت نام اولیه مبلغی واریز کنید و بعد از واریز این مبلغ دیگر خبری از کار نیست.

او افزود: با توجه به اینکه به ایام اربعین نزدیک می شویم مردم نذورات خود را به جاهای معتبر واریز کنند و اگر سایت معتبری نباشد به هیچ عنوان پول واریز نکنند.

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی افزود: کلاهبرداران تماس می گیرند برنده فلان جایزه شدید مبلغی واریز کنید تا جایزه شما واریز شود، مردم این موارد را هم باور نکنند.

او اظهار داشت: پلیس فتا شبانه روزی آماده پاسخ گویی می باشد و مردم موارد مشترک را حتما به ما اطلاع بدهند.

جعفری در ادامه اذعان کرد: پلیس فتا برخی برخورد ها را گزارش نمی دهد زیرا آبروی افراد و ابراز ندامت آنها منجر می شود.

نظارت بر اپلیکیشن دیوار | هشدار به بلاگرهای هنجار شکن

او در رابطه با اپلیکیشن دیوار، اظهار داشت: نظارت بر این اپلیکیشن انجام می گیرد در حال حاضر دیوار احراز هویت شده است و آگهی های آلوده پاک می شود.

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی ضمن هشدار به بلاگرهای هنجارشکن گفت: بلاگر هایی که چارچوب ها را رعایت نمی کنند و فعالیت آنها در مغایرت با نظام جمهوری اسلامی می باشد به دستگاه قضایی معرفی شده و صفحات آنها بسته می شود.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا